عکس سیدعلی ضیاء  در سر پل ذهاب

برنامه شب گذشته «فرمول یک» با اجرای سیدعلی ضیاء به مناسبت سالگرد زلزله کرمانشاه به صورت زنده از سر پل Bridge ذهاب روی آنتن رفت و امشب نیز ضیاء میزبان استاندار کرمانشاه خواهد بود.

ضیاء در ابتدای «فرمول یک» گفت: اکنون در شب سالگرد زلزله کرمانشاه به محله فولادی سر پل ذهاب آمده ایم و برنامه مان را از اینجا روی آنتن می‌بریم. جایی که بسیار آسیب دیده است و کماکان مردمان سرزمینمان درگیر آسیب‌های زلزله هستند. ما در ساختمانی هستیم که از بقایای زلزله است. پشت سرمان خانه‌هایی است که بعد از زلزله ساخته شده و در اطراف کانکس‌ها و چادر‌ها را می‌بینیم.

وی افزود: سعی می‌کنیم در سالگرد این حادثه Incident دلخراش قدمی برداریم تا مرهمی باشد روی قلب Heart مردمانی که بسیار لطمه دیدند. فردا شب هم استاندار کرمانشاه مهمانمان خواهد بود. امروز حرف‌ها و نقد‌های مردم، مدل زندگی و گریه هایشان را دیدیم و شنیدیم و امیدوارم فردا پاسخ قانع کننده‌ای از استاندار بگیریم.

ضیاء در ادامه با بیان اینکه یکی از کسانی که سال گذشته او را دیدیم وحید خسروی بود که با عروسکش در دل مردم رفت و کودکان را شاد کرد، میزبان این مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد.

خسروی گفت: کانون از روز اول با عروسک و کتاب وارد عمل شد و همه همکارانمان برای امداد فرهنگی شتافتند. بچه‌ها زلزله را نمی‌شناختند و فکر می‌کردند آمده اند سیزده به در، اما نمی‌دانستند این چادرنشینی مدت‌ها ادامه خواهد داشت و آن‌ها زندگی شان را از دست داده اند و ما باید در این مسیر کنارشان می‌بودیم.

در ادامه زوجی که زن باردار زیر آوار بوده و همسرش او را نجات داده بود، بعد از یک سال دوباره مهمان علی ضیاء شدند. دختر آن‌ها به دنیا آمده بود، اما می‌گفتند همچنان خانه‌ای ندارند و تمامی ساخت و ساز‌ها تا مرحله اسکلت پیش رفته است.

به گفته این زوج به هر خانواده نزدیک به ۵۷ میلیون کمک بلاعوض و وام و... برای معیشت و ساخت خانه و... داده شده است، اما این مبلغ بیشتر از ساخت فونداسیون کفاف نداده است. حالا هر چند خانواده در یک فضای ۲۰ متری زندگی می‌کنند و از مردم می‌خواهند به خاطر رضای خدا هم که شده کمک کنند.

ضیاء همچنین در این قسمت میزبان یک خواننده کرد بود و با بانویی گفتگو کرد که خانواده اش از زمان جنگ تاکنون سختی‌های بسیاری را متحمل شده اند.

اهالی محله فولادی از حاضران در محل ضبط برنامه بودند و هر کدام دوست داشتند با ضیاء درباره مشکلاتشان گفتگو کنند.

این مجری در پایان با بیان اینکه سیاه نمایی نکرده ایم و کوشیده ایم واقعیت‌ها را نشان بدهیم، اعلام کرد برنامه دوشنبه با حضور استاندار کرمانشاه روی آنتن خواهد رفت.

«فرمول یک» با اجرا و تهیه کنندگی سیدعلی ضیاء شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت ۱۷:۴۵ از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید
 

کدخبر: 435591 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟