به گزارش رکنا؛ مسابقه بزرگ شعر آیینی ویژه محرم به همت ماهنامه کشف استعداد برتر با مدیریت فردین احمدی نخبه و پژوهشگر قرآنی و کبری عظیمی مسئول کتابخانه شهدای نیروی زمینی واقع در لویزان برگزار شد.
دریافت آثار برای این فراخوان از هفته اول مهرماه آغاز و تا ۷ آبان ادامه داشت.همانطور که گفته شده بود نتایج در اربعین حسینی اعلام شد.
علاقمندان برای شرکت در مسابقه شعر آیینی آثار خود را قالب های غزل، قصیده،نوحه و شعر سپید ارسال کردند.
در این مسابقه پر خیر و برکت هنرمندان زیادی از جای جای ایران اسلامی و همچنین از دو کشور دوست و همسایه ( عراق و افغانستان) شرکت کردند.
شرکت کنندگان از شهرهای: تهران، کرج، مشهد، شیراز، اصفهان، خوزستان، همدان،قزوین، زنجان، سمنان، کرمان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان،مازندارن،گیلان، گلستان، لرستان، مرکزی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، یزد، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، بندرعباس، بوشهر، چهارمحال بختیاری و یاسوج در این مسابقه شرکت کردند.

لازم به توضیح است از ۵۰۵ اثر ارسالی ۵۰ اثر به انتخاب هیئت داوران و به سرپرستی دکتر نعیمه ابراهیمی به مرحله نهایی راه یافتند، آثار فرستاده شده از لحاظ سلامت ساختار عروضی و ارگانیسم شعری و برخورداری از زبانی مهذّب و پیراسته همراه با معنای فاخر آیینی و در برداشتن مضامین عالی عاشورایی با تکیه بر اخبار و روایات اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً از مجموع آثار ارسالی پنج اثر بعنوان شعر برتر انتخاب شدند که هر پنج اثر در شماره بعدی ماهنامه کشف استعدادبرتر به چاپ خواهد رسید همچنین به سه اثر منتخب جوایز نقدی و معنوی ارسال خواهد شد.
اسامی هنرمندانی که به مرحله نهایی راه پیدا کردند به ترتیب عبارتند از: ایرج خلیل زاده، عباس دمیرچی، نگار جعفری، مرضیه نعیم امینی، حسین جعفری، رسول حاجیلو، ایرج خواجوی، سیدمحمد صفایی، نسرین راثی، علی امیدیان، حسین جعفری، مرتضی بادپروا، محمد حاصلی، مژگان بختیاری، محمدرضا حسن زاده، رویا سمیعی، فرشته اعظمی، زینب رحمانی، آرزو قلاوند، سارا خلیفه، پریا قنبری، مریم سپاهی،الهام خنیا، امیر رها، نازنین سادات سرتیپ زاده با تقدیر و ارج نهادن به زحمات ارزشمند همه فرهیختگانی که در این مسابقه شرکت کردند اسامی برگزیدگان این مسابقه به شرح ذیل است:
ایرج خلیل زاده، عباس دمیرچی ،نگار جعفری، مرضیه نعیم امینی و حسین جعفری

نتایج اولین مسابقه بزرگ شعر آیینی

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 431470 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟