قند پارسی به فوتبالیست‌ها تقدیم شد + تصاویر

اولین اجرای منتخب ارکستر‌های سمفونیک تهران و ملی ایران به رهبری شهرداد روحانی و فریدون شهبازیان، شب گذشته در سن پترزبورگ روسیه محل برپایی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ برگزار شد.

مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در ابتدای این برنامه که بعد از ظهر پنجشبه ٢۴ خرداد ماه با حضور تماشاگران ایرانی، روسی و سایر کشور‌ها در تالار فیلارمونی شهر سن پترزبورگ برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور مخاطبان در این کنسرت با وجود برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال توضیح داد: این گروهی که شما امروز شاهد اجرای برنامه از آن‌ها هستید، به اندازه کافی معروف هستند و نیازی به توضیح من نیست. ما امشب قرار است از اجرای منتخب ارکستر‌ها در این تالار استفاده کنیم و جمعه ٢۵ خرداد در بازی تیم ملی فوتبال ایران با مراکش همراه آنان باشیم. من به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه از همگی دست اندرکاران برگزاری این برنامه‌ها از جمله کنسرواتوار چایکوفسکی، بنیاد فرهنگی هنری رودکی و تالار فیلارمونی سن پترزبورگ، قدردانی می‌کنم.

علی اکبر صفی پور مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی نیز پس از صحبت‌های سفیر کشورمان در روسیه بیان کرد: سلام من را از سرزمین شیرین زبانان فارسی گو پذیرا باشید. شما می‌دانید ما در ایران شاعری به نام حافظ داریم که وقتی هنر Art ایرانی را به سرزمین‌های دیگر معرفی می‌کرد، ایران را به قند پارسی تشبیه می‌کرد و ما امروز برای مردم سن پترزبورگ و هر مخاطبی که به مناسبت جام جهانی به این شهر آمده، قند پارسی هدیه و سوغات آورده ایم.

وی ادامه داد: این اجرا‌ها بر اساس تفاهمنامه با کنسرواتوار چایکوفسکی منعقد شده و با حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه و تالار فیلارمونی سن پترزبورگ به مرحله اجرا رسیده است.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در پایان صحبت‌های خود گفت: امیدوارم این قند شیرین هدیه‌ای به بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران کشورمان برای یک بازی زیبا مقابل تیم مراکش باشد.

شهرداد روحانی رهبر ارکستر سمفونیک تهران هم قبل از اجرای بخش دوم کنسرت خطاب به مخاطبان روسی حاضر در سالن گفت: لازم می‌دانم برد پرگل تیم ملی فوتبال روسیه را که همزمان با روز ملی این کشور بود، به شما تبریک بگویم و البته آرزو کنم که دیدار فینال جام جهانی بین تیم‌های ملی فوتبال ایران و روسیه باشد.

این شوخی روحانی بلافاصه با واکنش تماشاگران مواجه شد و تا لحظاتی او را تشویق کردند.

سپس منتخب ارکستر‌های سمفونیک تهران و ملی ایران در دو بخش به اجرای قطعاتی از آثار آهنگسازان مطرح روسیه و کشورمان به رهبری شهرداد روحانی و فریدون شهبازیان پرداختند. اجرای دو قطعه ملی میهنی و سرود تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فوتبال روسیه به خوانندگی سالار عقیلی و اجرای دو قطعه بی کلام بخش دیگری از این کنسرت را به خود اختصاص داد.

با وجود برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های جام جهانی فوتبال روسیه و دیدار تیم‌های ملی فوتبال روسیه با عربستان سالن فیلارمونی سن پترزبورگ مملو از جمعیت بود. حضور نیرو‌های حراست وزارت فرهنگ به همراه تعدادی از ماموران انتظامی سن پترزبورگ در سالن از نکات قابل توجه بود.

علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایرجی رئیس هیات مدیره بنیاد رودکی، غلامحسین زمان آبادی معاون فرهنگی فدراسیون فوتبال کشورمان از جمله مهمانان اولین کنسرت ارکستر‌های دولتی ایران در سن پترزبورگ بودند.

8164358_293

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

آرش برهانی ممنوع الخروج شد! + سند

آخرین خبر از پرونده دختر زیبای تبریزی + عکس

فاطمه 16 ساله در خانه مجردی آیدین خون به پا کرد

آزار و اذیت دختر 10 ساله در خرابه های شهر! + عکس

قمه کشی دو دختر دبیرستانی در مدرسه+ فیلم و عکس

تجاوز پدر و پسر خبیث به یک دختر 19 ساله +عکس

شوهرم زیاد به من توجه می‌کند! / نوعروس با این شکایت عجیب به دادگاه خانواده رفت

شهین زن سوم پیرمرد طلاق گرفت و در سوئیت خلوت در دام گناه افتاد!

متلک های آزار دهنده برای ازدواج با سمیه / این زن پولدار چه ایرادی داشت؟

نقشه مکارانه برای پدرزن / او دختر 14 ساله را به حجله برد

قطع عضو کودک 4 روزه بخاطر اشتباه پرستار! / پاهای بچه با سشوار پختند + فیلم تلخ

خواستگاری دختر روس از رامین رضائیان در روسیه

دوستم بی غیرتی کرد! وقتی خانه نبود مرا به خانه اش می فرستاد و من شب ها با زنش هخوابی داشتم + عکس

کدخبر: 389232 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟