کشف و ضبط یک‌هزار و ۲۷۶ قبضه سلاح جنگی و شکاری در فارس

سردار رهام بخش حبیبی در نشست خبری در خصوص کشفیات مواد مخدر پلیس در هفت ماهه امسال، گفت: در این مدت ۵۱ باند و بالغ و ۴۰ تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد که نسبت به پارسال ۱۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش رکنا، او با بیان اینکه همچنین ۶۰۶ دستگاه خودرو و ۹۹ دستگاه موتورسیکلت نیز توقیف شد، افزود: هشت هزار و ۴۷ نفر شامل (قاچاقچی، حمل هم کننده، توزیع کننده، خرده فروش و غیره) دستگیر شدند.

سردار حبیبی همچنین ادامه داد: ۲۱۵۸ نفر معتاد متجاهر در هفت ماهه نخست امسال دستگیر و تحویل مراکز بازپروری و درمان شدند و همچنین بیش از ۷۹ هزار عدد انواع قرص‌های غیرمجاز کشف و ضبط و شد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه انواع مواد مخدر نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: در حوزه کالای قاچاق ۳۶۲ میلیارد تومان کشفیات داشته ایم که نسبت به پارسال ۴۰ درشد افزایش داشته است.

سردار حبیبی، نوع کالا‌های قاچاق کشف شده را پوشاک سیگار، لوازم خانگی، تلفن همراه، لاستیک، مواد خوراکی، کفش و کالا‌های سلامت محور اعلام کرد و افزود: در این رابطه یک هزار و ۴۴۴ دستگاه خودرو توقیف و یکهزار و ۸۴۸ متهم دستگیر شدند.

او ادامه داد: ۱۵۵ پرونده بالای ۵۰۰ میلیون تومان بوده است که نسبت به پارسال ۹۲ درصد افزایش داشته است.

سردار حبیبی، همچنین از دستگیری یک نفر سارق حرفه‌ای دوچرخه با ۳۰ فقره سرقت، دستگیری ۲ سارق درون خودرو با ۲۵ فقره سرقت و مقادیری اموال مسروقه از قبیل ضبط خودرو، باند ضبط خودرو، باتری خودرو و سایر ملزومات خودرو کشف ارزش اموال مسروقه را ۲ میلیارد ریال اعلام کرد.

سردار حبیبی اظهار داشت: همچنین ۲ سارق خودرو (یک زن و یک مرد) با ۳۰ فقره سرقت (حین دستگیری متهم زن مجروح) و دو دستگاه خودرو از آن‌ها کشف و ضبط شد.

او بیان کرد: همچنین در این مدت ۹ باند ۱۹ نفره شناسایی و دستگیر و در این راستا ۳۴ قبضه سلاح جنگی و ۷۹ قبضه شکاری در مجموع ۱۱۳ قبضه از متهمان کشف و ضبط شد.

فرمانده نیروی انتظامی فارس گفت: در هفت ماهه نخست امسال  هزار و ۲۷۶ قبضه سلاح (۱۰۴۰ شکاری و ۲۳۶ قبضه جنگی) کشف و در این رابطه یک هزار و ۷۳ نفر دارندگان سلاح غیرمجاز و ۱۹۷ اراذل و اوباش دستگیر شدند.

او خاطر نشان کرد: در هفت ماهه نخست امسال ۲۱ هزار و ۸۲۳ پرونده به دوائر مشاور و مددکار ارجاع داده شده است که از این تعداد حدود ۷۴ درصد به مصالحه خط شده است.

سردار حبیبی همچنین از عملکرد پلیس فتا در این مدت سخن گفت و افزود: پرونده‌های تشکیل شده در این رابطه چه ۴۵۰۰ فقره بوده و در این راستا ۸۲۲ نفر دستگیر شدند همچنین ۸۹ درصد جرایم سایبری و پلیس فتا افزایش داشته است.

کدخبر: 736359 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟