پیوند مدرسه و خانواده عامل ارتقای نظام تعلیم و تربیت است

به گزارش رکنا، ابوالحسن گنخکی با اشاره اینکه مشارکت و آموزش از پایه های بنیادین توسعه هستند افزود: تامل موثر سه نهاد خانه، مدرسه و جامعه برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش ضروری است و اهتمام به تکالیف سند تحول بنیادین می تواند زمینه های پیوند عمیق تر والدین با مدرسه را فراهم نماید.

بخشدار آبدان ادامه داد: حضور و فعالیت والدین در انجمن اولیا و مربیان مدارس باعث تقویت نظارت موثر بر روند تحصیلی فرزندان خود و درنتیجه موجب ارتقای سطح علمی و تربیتی آنان می شود. ابوالحسن گنخکی با تاکید بر ضرورت ارتقای بنیه علمی دانش آموزان و تداوم برگزاری کلاس های کنکور گفت: انتظار می رود دستگاه های اجرایی و نهادهای مردمی برای کمک به فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس مشارکت جدی تری داشته باشند.

امام جمعه آبدان نیز در این جلسه گفت: پیوند اولیا و مربیان یکی از مسائل مهمی است که هنوز جایگاه خود را در جامعه به خوبی نیافته است. حجت الاسلام محمود کارگر افزود: اگر یک ولی در پی این باشد که دانش آموز خود را تحویل مدرسه داده است و دیگر مسئولیتی در قبال تربیت وی ندارد و معلم هم فقط به فکر آموزش باشد، نتیجه مطلوب حاصل نمی شود.

امام جمعه آبدان با تاکید بر اینکه افق نگاه ما در جامعه اسلامی بسیار وسیع است و می خواهیم از انقلاب اسلامی به تمدن اسلامی برسیم گفت: ما هنگام نوشتن یک برنامه برای شهر باید به گونه ای نگاه کنیم که برنامه در همه جا قابل اجرا باشد. حجت الاسلام محمود کارگر افزود: همه ما با مشکلات آشنا هستیم و باید راهکارهای اجرایی ارائه شود. وی ادامه داد: یکی از راهکارها آموزش والدین است. ولی دانش آموز باید به عنوان یک حق وضعیت پرونده فرزندش در مدرسه را بررسی کند، دوستانش را بشناسد و آگاهی کامل از او داشته باشد. در مقابل هم اگر معلمی به خوبی فرزند را تربیت کرد از او تشکر نماید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

 

کدخبر: 512135 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟