به گزارش رکنا، دبیر این رویداد علمی بیان کرد: هدف از برگزاری این کنفرانس فراهم نمودن بستری مناسب جهت گردهمایی متخصصان، دانشمندان و صاحبان صنایع در این حوزه به منظور همگرایی بیشتر در فعالیت های علمی، پژوهشی و صنعتی است تا ضمن آشنایی با نیازها و دست آوردها در زمینه رادار و سامانه های مراقبتی، با شناسایی چالش ها و راه حل های پیش رو، راه گشای پیشرفت در این بخش از صنعت کشور باشیم.

دکتر محسن مداح علی افزود: کنفرانس رادار و سامانه‌های مراقبتی ایران به همت دانشکده مهندسی برق وکامپیوتر و پژوهشکده فن آوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی اصفهان، در راستای ایجاد پیوندی عمیق میان پژوهشگران و صنعتگران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: محورهای اصلی ششمین کنفرانس رادار و سامانه های مراقبتی ایران شامل؛ پردازش سیگنال و داده، مدلسازی اهداف و محیط، سیستم‌های رادار و سونار، آنتن و ماژول‌های فرکانس بالا، تجهیزات و زیر سیستم‌ها، فناوری‌های نوظهور، مدیریت و به کارگیری سامانه‌های راداری و سامانه‌های مراقبتی و اختلال می باشد.

مداح علی افزود: این کنفرانس در چهار بخش اصلی شامل ارائه مقالات پذیرفته شده دانشجویان و استادان، ارائه حداقل 8 کارگاه آموزشی در حوزه های مختلف رادار توسط استادان و پژوهشگران مطرح حوزه رادارکشور، نشست‌ها و میزگردهایی با حضور رؤسا و مدیران عامل بزرگترین صنایع راداری کشور و نمایشگاه تخصصی محصولات شرکت ها و نیروهای نظامی فعال در حوزه رادار، برگزار می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: همزمان با برگزاری نشست ها و کارگاه‌های علمی، نمایشگاه بزرگ محصولات شرکت های فعال در حوزه رادار،فرصتی بی نظیر برای ارائه محصولات، پیشرفت های تکنولوژیکی و ایجاد ارتباط و تبادل اطلاعات علمی و فنی با شرکت کنندگان از جمله متخصصان، دانشمندان و صاحبان صنایع و نیروها در این حوزه را فراهم خواهد آورد.

مداح علی اضافه کرد: از چندین چهره تاثیرگذار بین المللی در حوزه رادار به عنوان سخنرانان کلیدی این کنفرانس دعوت شده است.

گفتنی است: مهلت ارسال مقاله به این کنفرانس تا 22 مرداد ماه و زمان اعلام نتایج مقاله های پذیرفته شده 31 شهریور ماه خواهد بود و علاقه مندان به منظورکسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این رویداد علمی می‌توانند به وب سایت radar2019.iut.ac.ir مراجعه نمایند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 494072 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟