ماجرای دخالت ایران در انتخابات آمریکا !

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور  خارجه ضمن رد ادعای بی‌پایه اخیر نهادهای اطلاعاتی، قضایی و امنیتی دولت آمریکا مبنی بر دخالت ایران در انتخابات میان‌دوره‌ای آن کشور، اظهار داشت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورهاست و تلاش مقام‌های آمریکایی برای نسبت دادن دخالت و تأثیرگذاری در انتخابات کنگره آمریکا به جمهوری اسلامی ایران از اساس نادرست و ناراست بوده که احتمالاً ناشی از نوعی توهم ناشناخته است.

قاسمی با اشاره به این‌که ادعای مشابهی را نیز چندی پیش مشاور امنیت ملی آمریکا بدون هیچ سند و مدرکی مطرح ساخت، افزود: کاخ سفید مدتی است می‌کوشد با اغراض سیاسی خاص داخلی اتهاماتی را به سایر کشورها نسبت دهد و هر روز نام یک کشور را به فهرست موهوم خود در این رابطه اضافه می‌کند.

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: در حالی که رئیس جمهور آمریکا مدعی است از زمان روی کار آمدن او ایران سرگرم مسائل داخلی خود است و چنان ضعیف است که حتی دیگر توان فکر کردن به مسائل منطقه‌ای را ندارد و تنها به بقای خود می‌اندیشد، پس چگونه است "چنین کشورِ" به‌زعم آنان به خود مشغول و درون‌گرا می‌تواند در انتخابات پارلمانی "چنان کشوری" دخالت و اثرگذاری کند؟!

وزارت دادگستری آمریکا، دفتر اداره‌کننده اطلاعات ملی، اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) و وزارت امنیت داخلی آمریکا روز گذشته (جمعه) در بیانیه‌ای مشترک بدون اشاره به هیچ مستنداتی ایران، روسیه و چین را به تلاش برای اثرگذاری بر انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا متهم کردند. خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 427734 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟