واگذاری غیرقانونی باغ 4 هزار متری توسط دوره پنجم شورای شهر به نماینده مجلس ششم / قرارداد 20 میلیاردی  بابت پل فلزی 600 متری دوچرخه! + فیلم
حجم ویدیو: 21.47M | مدت زمان ویدیو: 00:02:55

ناصر امانی عضو ششمین دوره شورای شهر تهران است. ناصر امانی امروز نکات مهمی را در تذکر پیش از دستور خود بیان کرد. ناصر امانی تاکید کرد که در دوره پنجم شورای شهر تهران یک باغ 4 هزار متری به نماینده مجلس ششم واگذار شده است. ناصر امانی همچنین طرح دوچرخه سواری در تهران در دوره قبلی مدیریت شهری را سیاستی شکست خورده دانست. ناصر امانی همچنین از بستن قرارداد 20 میلیاردی بابت پل فلزی 600 متری مسیر دوچرخه سواری منطقه 3 تهران خبر داد.

به گزارش رکنا، ناصر امانی، طی تذکری در سیزدهمین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران با اشاره به مناقصه 18 میلیاردی در منطقه 8 برای احداث 5 مسیر دوچرخه، گفت: من فکر می‌کنم بحث دوچرخه‌سواری در تهران سیاست شکست خورده‌ای بوده و به اهداف خوش نرسیده است. متاسفانه این سیاست در دوره ما نیز ادامه پیدا کرده است.

او ادامه داد: در حالی که ما برای یک میلیارد تومان در مناطق محروم و جنوبی تهران که می‌تواند در زندگی مردم اثر زیادی بگذارد، معطل هستیم فقط در یک منطقه احداث 5 مسیر دوچرخه را 18 میلیارد تومان  به مناقصه گذاشته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اضافه کرد: اساسا توپوگرافی تهران مناسب توسعه افراطی دوچرخه سواری نیست، قطعا با اصل آن نمی‌شود مخالفت کرد که در بعضی از مناطق مناسب است اما با این هزینه‌کرد‌ جز اینکه خیابان‌ها باریک شود و مسیری برای موتورسواران ایجاد شود، نتیجه دیگری ندارد.

امانی اضافه کرد: مشابه همین اتفاق در منطقه 3 نیز افتاده است؛ فارغ از اینکه برای مسیر دوچرخه خیابان میرداماد 3 میلیارد هزینه شده، قراردادی برای احداث پل فلزی دوچرخه‌سواری به طول 600 متر به مبلغ 20 میلیارد تومان منعقد کردند! یکی از دلایلی که این روند ادامه پیدا می‌ کند تغییرات کند شهرداری تهران است. من از آقای زاکانی می‌خواهم که اگر نمی‌خواهند مدیرانی که با سیاست‌های گذشته کار می‌کنند را تغییر دهند، حداقل سیاست‌ها را تغییر دهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران همچنین به واگذاری باغی به نماینده ادوار مجلس طی دوره پنجم مدیریت شهری اشاره کرده و گفت: سازمان فرهنگی و هنری باغی 4 هزار متری را به شهرداری منطقه 3 تحویل داده است؛ فارغ از لابی‌های پشت پرده برای تحویل آن، 20 میلیارد تومان تاکنون برای تجهیز باغ هزینه شده است تا به مدت 10 سال به نماینده ادوار مجلس دوره ششم تحویل داده شود.

امانی با اشاره به برخی از بندهای قرارداد فوق، تاکید کرد: در بند 4 این قرارداد آمده است که ؛ «جهت استفاده شایسته از قسمت کافه،فروشگاه و غرفه صنایع دستی به مسوولیت خود می‌تواند به منظور استفاده هنرجویان آن را به اشخاص حقیقی و ثالث اجاره دهد.» همچنین « پراخت هرگونه مالیات،وجوح قانونی،عوارض و همه هزینه‌های مربوط به نگهداری، کاربری،اصل بنا، نظافت،تنظیف عرصه و فضای سبز برعهده مالک یعنی شهرداری تهران است.»  یعنی هم می‌تواند به شخص ثالث اجاره دهد و هم هزینه‌های ساختمان و فضا بر عهده شهرداری است.

عضو شورای شهر تهران گفت: آقای زاکانی بخشنامه‌ای ابلاغ کردند که هرگونه واگذاری ممنوع است اما این قرارداد بسته شده آن هم به عرصه 4 هزار متر و 600 متر اعیان با امضای دو عضو قبلی شورا، تحویل گیرنده و شهردار منطقه. این در حالی است که طی دوره گذشته کد پروژه نوسازی مساجد را از بودجه حذف کردند و طی بازدیدی که از منطقه 19 داشتم، سه مسجد قدیمی که در حال نوسازی بودند برای یک میلیارد یا دو میلیارد نیمه‌تمام باقی مانده‌اند.

کدخبر: 722444 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟