در سوال و جواب اعضای شورای شهر از شهردار منطقه 20 تهران چه گذشت؟ + فیلم
حجم ویدیو: 41.88M | مدت زمان ویدیو: 00:05:43

دهمین جلسه دوره ششم شورای شهر تهران در حال برگزاری است. ریاست این جلسه شورای شهر تهران را پرویز سروری، نایب رئیس شورای شهر تهران برعهده دارد. مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در این جلسه شورای شهر تهران غایب است. نرجس سلیمانی نیز از دیگر غایبان این جلسه شورای شهر تهران است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، امروز فرهاد افشار، شهردار منطقه 20 تهران (شهرری) در جلسه دهم دوره ششم شورای شهر تهران به ارائه برنامه های اجرا شده در این منطقه تهران توسط شهرداری در 4 سال گذشته پرداخت، اما اعضای شورای شهر تهران سوالات زیادی را از او پرسیدند و روز پرچالشی را برای این شهردار رقم زدند.

افشار در ارائه گزارش عملکرد خود گفت: سال گذشته ۱۵۰ هکتار از تخلفات حریم رو تخریب کردیم که به همت پرسنل شهرداری انجام شد. ستاد بازآفرینی شهر تهران قرار بود برای دفن کردن کابل ها اعتبار بگیرد و اگر تامین اعتبار شود با تغییر کاربری می توانیم ارزش افزوده از داشته باشیم.

وی افزود: در ارتباط با طرح نفر آباد، ۲۰ سال این فضا بلاتکلیف بود. بعد از مطرح شدن بازگشت جمعیت به این منطقه مطرح شد، طرح سازمان فضایی ارزش افزوده ای برای این زمین ها ایجاد که مشکل را حل کرد.

افشار ادامه داد: در مورد مراکز کوثر، یکی از اتفاقات خوبی که در مورد تکلیف معاونت اجتماعی شهرداری تهران مطرح شده بود این بود که مدیریت معضلات شهری انجام شود. طرح کوثران برای زنانی که قابلیت توانمند شدن دارند ایجاد شود. وقتی به افراد مراجعه می شود تا لیستی از زنان توانمند ارائه کنند، توانایی این کار را ندارند. متاسفانه امکان خروجی گرفتن از طرح های این چنینی مثل طرح بهاران وجود ندارد.

شهردار منطقه 20 تهران تاکید کرد: بابت خلق اپلیکیشن هایی مثل شهروند ریالی هزینه نشده است. همه این اپلیکیشن ها قبل از خلق آن ها ارائه شده است. اکنون دیتای همه اپلیکیشن ها موجود است و می توانیم آن ها را ارائه کنیم.

وی افزود: در ارتباط با شهدای فاطمیون، قراردادی با توجه به جمعیت بالای ایثار گران در شهرستان ری با بنیاد شهید بسته شد و در دو نوبت توزیع ارزاق در بین این خانواده ها انجام شد. ۱۲۰۰ خانواده شهید در شهر ری سال گذشته به مشهد مقدس فرستاده شدند و همه هزینه های آن را شهرداری منطقه متقبل شد.

شهردار منطقه 20 تهران تاکید کرد: دغدغه های شهرری زیاد است، عمده مشکلات ری در مدیریت پسماند است. مسائل زیست محیطی شورا باید کاری کند تا الزاماتی انجام شود که فاضلاب تجریش و برخی دیگر مناطق تهران به شهر ری ریخته نشود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات منطقه ۲۰ توسعه نیافتنی نیروهای انسانی بود؛ در شهرداری این منطقه کردش شغلی منجر به افزایش تجربه می شود. کارکنان این منطقه رسوب بیش از ۲۰ سال دارند از همین رو توسعه سازمان یکی از راهبردی ما بود.

فرهادی گفت: با لحاظ پیش زمینه هایی که وجود داشت، برنامه ای را تهیه کردیم و پس از آن برنامه عملیاتی تهیه کردیم.

وی درباره بحث مدیریت پسماند گفت: نرم افراز به نام شهروند یکی از اقدامات تدوین شد که در مدیریت پسماند نقش به سزایی داشت. این برنامه نظارتی از سوی شهروندان را اجرا می کند.

شهردار منطقه 20 تهران خاطرنشان کرد: پایدار سازی منابع مالی اقدامات جدی انجام شد. توسعه اجتماعی یکی از مباحثی بود که مورد توجه قرار گرفت.

اما اعضای شورای شهر تهران پس از ارائه گزارش فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ تهران سوالاتی را مطرح کردند.

مهدی اقراریان، عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی منطقه ۲۰ حریم است، بیان کرد: برای حل این مشکل چه اقداماتی انجام داده اند؟

زهرا شمس احسان، دیگر عضو شورای شهر تهران در ادامه این جلسه گفت: شهردار منطقه ۲۰ علیرغم ظرفیت های گردشگری و مذهبی دارند از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نشده است، ان شاءالله به اقتصاد فرهنگی تکیه کرد و نیاز به کمیته های تخصصی است، اگر اقداماتی در این خصوص انجام داده اید را بیان کنید.

وی ادامه داد: سلامت جسمانی و روانی منطقه جوانمرد قصاب به علت عبور کابل های قوی آسیب دیده است و همچنین این منطقه دارای بافت فرسوده است. آیا اقدامات مقتضی انجام شده است؟

در ادامه نرگس معدنی پور، دیگر عضو شورای شهر تهران در خصوص مجموعه کوثر۳ بیان کرد: یکی از مجموعه هایی که زنان بی سرپرست را در بر گرفته است، اخیرا شهرداری منطقه اخطاریه برای تعطیلی این مجموعه صادر کرده است، علت این اخطاریه چه بوده؟ درخواست میکنم ادامه همکاری به این مجموعه داده شود‌.

علی عسگر قائمی، دیگر عضو شورای شهر تهران در ادامه بیان کرد: ۱۲ اپلیکیشن طی این سال ها در اختیار مردم قرار گرفته است، کدام یک از این اپلیکیشن با هماهنگی نهاد های بالادستی انجام شده است؟

وی افزود: در بازدید روز گذشته زمینی با تصرف غیر قانونی محل تجمع زباله گردان قرار گرفته است، د این خصوص توضیح بفرمائید

در ادامه علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران گفت: اکثریت مهاجرین افغانستانی در منطقه ۲۰ و شهرری اسکان دارند. در بحث مهاجرین اغتشاشات قانونی هم داریم، با توجه به اینکه شهرداری وظیفه اداره شهر را دارد و بخشی از آن ها خانواده شهدا هستند، چه خدماتی به این افراد ارائه شده است؟

سید محمد آقامیری نیز طی سوالی مطرح کرد: از پروژه های شاخص آمار کلی بیان کردید و درخصوص درصد های کارهای صورت گرفته آمار دقیقی ارائه نکردید؟

وی ادامه داد: سرانه فضای سبز به ازای هر فرد سه متر اضافه شده است، در صورتی که شما تنها از احداث بوستان ۸ هکتاری خبر دادید، این موضوع با آمار ارائه شما همخوانی ندارد!

احمد صادقی گفت: توقع ما از دعوت دوستان بیش از ارائه یک گزارش است، بلکه باید مشکلات و دغدغه های مردم منطقه نیز بگویند و از ظرفیت شورا استفاده شود‌. انتظار می رفت که مشکلات مردم ری را بیان کنند.

وی ادامه داد: کاش می فرمودید انتقال اجساد تهران به ری ناراحت هستند، مردم از آلودگی های صنعتی این منطقه رنج می برند، بافت فرسوده ری جان مردم شهرری را به مخاطره انداخته است.

صادقی خاطرنشان کرد: انتظار می رفت گفته شود در طرح تفصیلی شهر مذهبی و تاریخی ری را به شهر بی هویت معرفی کرده است. باید از حل مشکلات شهرری از شورای شهر کمک خواسته می شد.

حبیب کاشانی یکی دیگر از اعضا شورای شهر تهران بیان کرد: مدیریت زمان در جلسه های شورای شهر دقت بیشتری شود.

گفتنی است؛ سوالات اعضای شورای شهر تهران از شهردار منطقه 20 تهران آن قدر زیاد بود که نوبت ارائه گزارش شهردار منطقه یک با وجود حضور در صحن شورای شهر به یک روز دیگر موکول شد.

کدخبر: 718398 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟