به گزارش رکنا، مسعود شفیقیان شامگاه شنبه در نشست مشورتی با دهیاران روستاهای مناطق کوهستانی در بخشداری مرکزی تالش افزود: ساماندهی وضعیت روستاها به ویژه در مناطق گردشگری ضروری است و در این راستا نصب سطل زباله، عقد قرارداد جمع آوری پسماند و شروع این کار از روستای کیشون بن و نظارت بیشتر دهیاری ها در دستور کار است.

وی ادامه داد: از ظرفیت حامیان محیط زیست در روستاها برای احیای مناطق گردشگری استفاده خواهیم کرد و افزایش درآمد خانوارهای روستایی، برای جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها ضرورت دارد.

شفیقیان با اشاره به خسارت های وارد شده به روستاییان در سیل سال گذشته، گفت: جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق رانشی و سیلابی، فهرستی از نقاط خطرآفرین تهیه می شود.

بخشدار مرکزی تالش ادامه داد: همکاری با منابع طبیعی جهت حفظ و حراست اراضی ملی ادامه خواهد یافت و ایجاد اشتغال و درآمد پایدار در روستاها، بهترین راهکار بی نیازی روستانشینان از جنگل ها و حفظ منابع طبیعی است.

بخش مرکزی تالش ۸۰۰ کیلومتر مربع وسعت، ۱۲۵ آبادی و روستا، بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی کشاورزی دارد و کیوی، توتون، عسل، فندق، گیاهان دارویی ، گوشت قرمز و محصولات سردرختی مانند گیلاس و گوجه سبز از تولیدات آن است.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 497520 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟