رژه سگ‌های ولگرد در کوچه‌های شهر

جولان سگ‌های ولگرد در سطح شهرها یکی از معضلات و مشکلاتی است که این روزها با آن مواجه هستیم.

جولان آزادانه سگ‌های ولگرد در سطح معابر و شهرها زمینه‌ساز بروز مشکلات بهداشتی شده و از سوی دیگر باعث ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان و به ویژه کودکان و خردسالان شده است.

این در حالی بوده که ساماندهی این موضوع باید توسط شهرداری و با همکاری شبکه بهداشت و محیط زیست صورت گیرد و این یکی از حقوق شهروندان محسوب می‌شود که دارای شهری امن و پاکیزه باشند.

در خرم‌آباد نیز که به عنوان مرکز استان لرستان و بزرگ‌ترین شهر لر نشین ایران شناخته می‌شود معضل جولان سگ‌های ولگرد در خیابان‌ها موجب رنجش شهروندان و نارضایتی آنها از عملکرد مدیریت شهری شده است.

این معضل بزرگ در چند سال گذشته همواره به مسوولان گوشزد شده اما متاسفانه تا کنون اقدامی که منجر به رفع این معضل شده باشد، صورت نگرفته است.

هر چند در این راستا به صورت مقطعی و یا به شکلی نه‌چندان موفق، مراکزی جهت انتقال و نگهداری سگ‌های ولگرد در نظر گرفته شده است، اما متاسفانه این اقدامات بیش از آنکه در عمل توانسته باشد مشکل را برطرف کند بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته است.

با توجه به شرایط موجود انتظار می‌رود مسوولان شهری و با استفاده از ظرفیت انجمن‌های حامی حیوانات در راستای جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های ولگرد در مناطق حفاظت شده اقدام جدی انجام داده و نارضایتی موجود را به نوعی برطرف کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 479011 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟