حجم ویدیو: 2.10M | مدت زمان ویدیو: 00:00:21

نگاهی به نقشه‌های هواشناسی همزمان با دومین دوشنبه سال ۹۸ نشان می‌دهد با استقرار سامانه کم فشار بارشی از سمت غرب استان سمنان آسمان غالب نقاط ابری است و پیش‌بینی هواشناسی برای روز دوشنبه تمام شهرهای استان بارش باران، رگبار پراکنده، مه غلیظ و کاهش دما است.

هم اکنون آسمان تمام هشت شهرستان استان سمنان ابری است، دما در مرکز استان ۱۴ درجه بالای صفر است و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۱۶ و ۱۲ درجه بالای صفر گزارش شده است. از سوی دیگر سامانه بارش‌زا امشب استان سمنان را ترک کرده و فردا سیزدهم فروردین ماه احتمالاً بارش در سمنان دیده نمی‌شود هرچند وزش باد سبب کاهش دما در این شهرستان می‌شود.

دمای هوای شاهرود نیز ۱۱ درجه بالای صفر است امروز برای این شهرستان بارش باران پیش بینی شده و بیشینه و کمینه دما برای امروز ۱۵ و ۹ درجه بالای صفر است، فردا نیز ادامه بارش‌ها برای هوای شاهرود پیش‌بینی می‌شود.

هوای دامغان ابری است، دماسنج‌ها عدد ۱۲ را نشان می‌دهند و رطوبت ۶۹ درصد است بارش باران هوای پاک این شهر قدیمی را تصفیه کرده و بیشینه و کمینه دمای هوا برای دوشنبه و سه شنبه به ترتیب ۱۶ و ۱۱ درجه بالای صفر و ۱۷ و هفت درجه بالای صفر پیش بینی می‌شود.

آسمان دامغان فردا نیز ابری همراه با بارش و وزش باد پیش بینی می‌شود، اما وضعیت در میامی نیز تقریباً مشابه است و دمای هوای این شهرستان شرق نشین ۱۱ درجه بالای صفر است و باران در بخش‌هایی از این شهرستان می بارد. بیشینه و کمینه دمای هوا ۱۰ و ۱۶ درجه بالای صفر است لذا برای فردای میامی نیز بارش باران و رگبار پراکنده پیش بینی شده است.

در غرب استان سمنان هم شرایط کمی متفاوت است، سامانه کم فشار بارشی در شهرستان‌های غرب استان نیز مستقر شده اما تفاوت آن با شرق استان این است که این سامانه در گرمسار و آرادان و ایوان‌کی و … زودتر خارج شده و فردا در این شهرستان باران نخواهد بارید هرچند وزش باد و هوای سرد شاید مردم را در روز طبیعت با مشکل روبرو کند.

دمای هوای گرمسار هم اکنون ۱۲ درجه بالای صفر و ایوان کی ۱۱ درجه بالای صفر است، سامانه کم فشار بارشی دوشنبه شب این شهرستان‌ها را ترک می‌کند.

در نهایت باید گفت سامانه کم فشار بارشی از سمت غرب وارد سمنان شده و امشب به مرور استان را ترک می‌کند، لذا پیش‌بینی هواشناسی برای روز دوشنبه بارش باران و رگبار پراکنده است، همچنین آسمان برای فردا نیز ابری است اما در غرب استان کمتر شاهد بارش خواهیم بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 466791 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟