این بازیگران امسال دیگر بین ما نیستند + عکس و اسامی تلخ

سال 1402 سال تلخی برای سینا و هنر ایران بوده است.در سالی که پشت‌سر گذاشتیم، هم تعدادی از بزرگان هنری‌مان را با مرگ‌هایی غریب از دست دادیم و هم تعدادی از جوانانی را که می‌توانستند سال‌های زیادی پیش‌روی خود داشته باشند. در ادامه لیستی از بازیگران و هنرمندانی که فوت کرده اند را مشاهده می کنید.

1- داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر

داریوش مهرجویی کارگردان مطرح و سرشناسی ایرانی است. این کارگردان به همراه همسر دومش وحیده محمدی فر در روز 22 مهر 1402 در ویلای شخصی شان در کرج توسط اتباع افغان به قتل رسیدند و جامعه هنر ایران را به شوک فرو بردند. داریوش مهرجویی از مهم ترین کارگردان های ایرانی به حساب می آید که بیشتر او را با خاطر ساخت فیلم های نظیر هامون و گاو می شناسیم. این کارگردان در کل صاحب سه فرزند است که تنها مونا مهرجویی دختر کوگ او در ایران حضور دارد. 

داریوش مهرجویی

داریوش مهرجویی

2- بیتا فرهی

بیتا دینبلی که با نام بیتا فرهی در سینمای بعد از انقلاب ایران فعالیت می کرد در تاریخ 22 آبان 1402 بر اثر عارضه قلبی و ریوی درگذشت. بیتا فرهی از بازیگران کهنه کار و شناخته شده ایرانی بود که در آخرین حضورش در تلویزیون ایران در سریال سرزمین مادری با نقش عمه خانم خوش درخشید. از این بازیگر توانا تنها یک دختر به نام مهسا قریشی به یادگار مانده است. جالب است که بیتا فرهی نیز در فیلم هامون حضور داشت و حالا هر سه رکن اصلی این فیلم ماندگار در سینمای ایران در قید حیات نیستند.

بیتا فرهی

بیتا فرهی

مزار بازیگران

3- پروانه معصومی

پروانه معصومی بازیگر مشهور ایرانی بود که در سن 78 سالگی در 6 آذر 1402 فوت کرد تا پاییز سینمای ایران بیش از پیش تلخ شود. پروانه معصومی که فعالیت بازیگری اش را پیش از انقلاب شروع کرده بود سابقه بازی در بیش از 40 فیلم و سریال ایرانی را دارد. پروانه معصومی با همسرش در آلمان آشنا شد و با او به ایران برگشت. همسر این بازیگر ، مسعود معصومی در سال 95 فوت کرده است.

پروانه معصومی

پروانه معصومی

4 - اکبر گلپایگانی

اکبر گلپایگانی که آن را با نام گلپا نیز میشناسیم حنجره طلای موسیقی ایران است. این خواننده مشهور در طول عمر خود بیش از 300 ترانه منتشر کرده بود. گلپا عالوه بر خوانندگی تجربه بازیگری را نیز دارد. اکبر گلپایگانی در تاریخ 13 آبان 1402 بر اثر ایست قلبی درگذشت . 

اکبر گلپایگانی

اکبر گلپایگانی

5 - آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی بازیگر و کارگردان تئاتر ایرانی بود. این بازیگر که یکی از پرکار ترین بازیگران مرد ایرانی به شمار می رفت در 14 مهر 1402 در فرانسه و دور از وطنش بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت. جسد این بازیگر مطرح 5 روز بعد به ایران آورده شد و در مراسمی با حضور جمع کثیری از هنرمندان به خاک سپرده شد.

آتیلا پسیانی

مزار بازیگران

6 - فردوس کاویانی 

فردوس کاویانی بازیگر مشهور و کهنه کار ایرانی بود. این بازیگر در که مدرک کارگردانی اش را از دانشکده هنرهای زیبای تهران گرفته بود ، با فیلم تجاوز در سال 1349 به عرصه سینما پا گذاشت. این بازیگر در سال های پایانی عمرش مبتلا به بیماری پارکینسون بوده و در نهایت در 9 مهر 1402 درگذشت.

فردوس کاویانی

فردوس کاویانی

7 - آرش میراحمدی

آرش میراحمیدی بازیگر ایرانی بود. او را بیشتر به دلیل حضورش در برنامه های طنز تلویزیونی می شناسیم. این بازیگر خنده رو و طناز علاوه بر بازیگری در کارگردانی و نویسندگی نیز تبحر داشت. آرش میراحمدی از سال 1374 با مرجان صفابخش ازدواج کرده و صاحب دو فرزند بود. آرش میراحمید در سال 1402 به بیماری سرطان مبتلا شد. میراحمدی که امید به بهبودش در حال افزایش بود در نهایت در 28 شهریور 1402 درگذشت.

آرش میراحمدی

آرش میراحمدی

مزار بازیگران

8 - حسام محمودی

حسام محمودی بازیگر ایرانی بود. این بازیگر با بازی در فیلم خسته نباشید وارد بازیگر شد و با مجموعه لحظه گرگ و میش به شهرت رسید. حسام محمودی در 12 اردیبهشت 1402 در سن 37 سالگی به دلیل ایست قلبی درگذشت. این بازیگر پیش از مرگ در حال بازی در سریال رحیل بود که آخرین نقش آفرینی اش ناتمام بماند. این بازیگر یک دختر کوچک به نام هانا داشت.

حسام محمودی

مزار بازیگران

حسام محمودی

9- پردیس افکاری

در دومین روز اسفند 1402 الهام پاوه نژاد با انتشار توئیتی از ابتلای پردیس افکاری بازیگر ایرانی به سرطان خبر داد. پردیس افکاری دانش آموخته رشته تئاتر از دانشگاه آزاد بود. پردیس افکاری که با مهاجرت به ترکیه در جم تی وی مشغول به کار بوده است ، در بیمارستانی در ایران در 3 اسفند 1402 درگذشت. 

پردیس افکاری

10 کیومرث پوراحمد

 کیومرث پوراحمد  فیلم‌ساز و نویسندهٔ ایرانی بود. او در سال 1374 برای فیلم خواهران غریب  برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر شد. پوراحمد ۱۶ فرودین ۱۴۰۲ در بندر انزلی درگذشت. علت مرگ این فیلم ساز مستعد ابتدا ایست قلبی اعلام شد اما در نهایت علت مرگ خودکشی اعلام شد مراسم تشییع جنازه پوراحمد در ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا تهران برگزار شد. 

کیومرث پوراحمد

مزار بازیگران

11 فریماه فرجامی

فریماه فرجامی بازیگر اهل ایران بود. او برای بازی در سرب ساختهٔ مسعود کیمیایی، دیپلم افتخار جشنوارهٔ فیلم فجر را کسب کرد و برای بازی در نقش اصلی پردهٔ آخر ، برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن شد. آخرین بازی فریماه فرجامی در فیلم لامینور ساخته داریوش مهرجویی بود. این بازیگر پس از دو سکته که اورا خانه نشین کرده بود در نهایت در 9 تیر 1402 در 71 سالگی در گذشت.

فریماه فرجامی

کدخبر: 981272 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترانه محمدی
آیا این خبر مفید بود؟