غلامحسین لطفی، اصلان باجناق ماشالا خان در سریال خانه به دوش با چهره لاغر و در هم شکسته!

غلامحسین لطفی متولد ۲۰ آبان ۱۳۲۸ در قزوین، بازیگر و کارگردان است. او با بازی در نقش اصلان در سریال خانه به دوش به شهرت رسید و بسیاری او را به این نام می شناسند. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان با بیوگرافی غلامحسین لطفی و تصاویری جدیدی از او همراه مجله گفتنی باشید.

فارغ التحصیل فوق لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشگاه تهران و دکترای افتخاری از وزارت ارشاد می باشد که با تئاتر دانشگاه شروع کرد و سپس وارد تلویزیون شد.

غلامحسین لطفی

خانواده غلامحسین لطفی

در شهر قزوین در محله جلوی ساختمانی باستانی شهربانی (سپه فعلی) به عنوان فرزند اول خانواده به دنیا آمد و دو خواهر کوچکتر از خود دارد.

ازدواج و همسر غلامحسین لطفی

دکتر لطفی تا به حال ازدواج نکرده و مجرد می باشد، می گوید با حقوقی که از وزارت ارشاد می گیرم زندگی ام را می گذرانم. من تنها هستم اما به همکارانم فکر می کنم که همسر و فرزند دارند و بیکاری زندگی آن را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.

ارتباطم با همه قطع شده است

خیلی وقت است که فعالیت هنری ندارم و متاسفانه کسی از من سراغی نمی گیرد، ارتباطم با همه قطع شده و در حال حاضر در قزوین زندگی می کنم. از سال ۱۳۹۵ در شهر قزوین زندگی می‌ کنم که زادگاهم است، از تهران و ترافیکش خسته شده بودم، اینجا هم راحت‌ ترم و هم آب و هوای بهتری دارد.

مردم هم در کوچه و خیابان به من لطف دارند و من هم به آنها ارادت فراوان دارم. من آرزوی دیگری در این حوزه ندارم که به آن نرسیده باشم، کارهای من را هم دیگران و مخاطبان باید قضاوت کنند که شکرخدا از نظر آنها بازیگر خوبی هستم.

شروع بازیگری غلامحسین لطفی

فعالیت خود را با تمرینات تئاتر دانشگاهی شروع کرد. در سال ۱۳۵۰ وقتی ۲۲ ساله بود اولین بار با سریال «دلیران تنگستان» جلوی دوربین رفت، این سریال در نهایت اسفند ۱۳۵۳ از تلویزیون ملی پخش شد. سال ۱۳۵۶ در سریال «مستنطق» به کارگردانی عباس جانمرد و شاپور قریب بازی کرد و همین سال با فیلم «صبح خاکستر» به کارگردانی تقی مختار وارد پرده سینما شد.

غلامحسین لطفی

کارگردانی

در سال ۱۳۵۷ وقتی ۲۹ ساله در قامت نویسنده و کارگردان فیلم «سرخپوست ها» را ساخت که اصغر همت، مرحوم پرویز فنی زاده و مرحوم کیومرث ملک مطیعی بازیگران آن بودند

سه سال بعد از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۰ در فیلم «رسول پسر ابوالقاسم» بکارگردانی داریوش فرهنگ بازی کرد و یک سال بعد توانست با گذارندن واحد های مانده خود فوق لیسانس اش را بگیرید.

ساخت سریال آئینه

سریال آئینه در سال ۱۳۶۴ در سه فصل ساخته شد که فصل اول و دوم آن که ۲۶ قسمت بود توسط آقای لطفی کارگردانی شد که بسیار پرمخاطب بود.

شهرت غلامحسین لطفی

از بیادماندنی ترین بازهای آقای لطفی باری در سریال ۲۷ قسمتی «خانه به دوش» در ایام رمضان سال ۸۳ بکارگردانی رضا عطاران بود که در نقش اصلان به شدت دیده شد.

غلامحسین لطفی

آسیب دیدگی سر صحنه

سال ۱۳۸۵ سر سریال «بایرام» در یکی صحنه ها از لبه دیوار خیلی باریک، پای ام لیز خورد و در استخر همسایه افتادم که از بدشانسی من آب نداشت. وقتی چشمم را باز کردم دیدم در بیمارستان هستم و از سینه به پایین در گچ است، این موضوع برای چندین سال پیش است اما همچنان درگیر هستم و فیزیوتراپی می کنم.

بازی یک دقیقه قبل از مرگ

بازیگر هیچ وقت پیر نمی شود و به نظر من تا یک دقیقه قبل از مرگ می توان بازی کرد، اگر بازیگری هم مثل من علیل شود و نتواند کار کند، در آن صورت هم می توان از او کار گرفت و نقش های بدون حرکت به او داد.

کدخبر: 977973 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترانه محمدی
آیا این خبر مفید بود؟