همه زنان فریبرز عرب نیا بازیگر نقش مختار + عکس خانوادگی و بیوگرافی

فریبرز عرب نیا بازیگر با سابقه ایرانی است که در سال های اخیر بسیاری از مردم بازی او در سریال مختارنامه را به خاطر دارند. نقش مختار ثقفی یکی از بازی های برجسته در کارنامه هنری وی به حساب می آید. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان بیوگرافی فریبرز عرب نیا و تصاویری از همسران فریبرز عرب نیا و فرزندش را مشاهده کنید.

فریبرز عرب نیا

 

فریبرز عرب نیا بازیگر و کارگردان کشورمان 25 فروردین ماه سال 1343 در تهران به دنیا آمد. این هنرمند کشورمان فرزند محمدحسن عرب نیا و افتخار صداقت طلب است.

فریبرز عرب نیا تحصیلاتش را تا مقطع دیپلم در رشته ریاضی و فیزیک ادامه داد و بعد از دوران سربازی برای تحصیل در رشته مدیریت راهی آنکارا شد اما به دلیل علاقه اش به سینما، تحصیلات در زمینه مدیریت را نیمه کاره رها کرد و به تحصیل در رشته سینما در ایران پرداخت. سپس در دوره های آموزش تئاتر استاد سمندریان شرکت کرد. او علاوه براین در زمینه گرافیک نیز از دانشگاه هنر فارغ‌التحصیل شده است.

فریبرز عرب نیا

ازدواج فریبرز عرب نیا

فریبرز عرب نیا ابتدا در سال 1370 با آتنه فقیه نصیری ازدواج کرد که این ازدواج مدتی بعد به جدایی انجامید. او برای بار دوم پس از جدایی از آتنه فقیه نصیری با عسل بدیعی ازدواج کرد که حاصل این ازدواج پسری به نام جانیار است. جانیار فرزند فریبرز عرب نیا و زنده یاد عسل بدیعی متولد سال 81 بوده و در کنار پدرش زندگی می کند.

آتنه فقیه نصیری

همسران فریبرز عرب نیا

فریبرز عرب نیا

فریبرز عرب نیا حدود دو سال بعد از درگذشت همسر سابقش عسل بدیعی به همراه پسرش جانیار به آمریکا مهاجرت کرد و اعلام کرد که تا پایان دوران تحصیلی پسرش دوری از وطن را تحمل خواهد کرد. این بازیگر کشورمان در خارج از کشور به تحصیل در رشته گرافیک در مقطع فوق لیسانس پرداخت و مشغول انجام کارهای مورد علاقه خودش است.

فریبرز عرب نیا

ورود فریبرز عرب نیا به عرصه هنر

فریبرز عرب نیا بعد از تحصیل در رشته سینما و گذراندن دوره های آموزش تئاتر زیر نظر استاد سمندریان و فراگیری هنر بازیگری در مجتمع آموزشی سینما به صورت جدی وارد دنیای بازیگری شد و فعالیت هنری خود را با بازیگری و کارگردانی چند نمایش آغاز کرد تا اینکه در سال 1369 با فیلم آهوی وحشی ساخته حمید خیرالدین، برای اولین بار مقابل دوربین سینما قرار گرفت.

فریبرز عرب نیا

درخشش فریبرز عرب نیا در بازیگری

فریبرز عرب نیا بعد از بازی در چند فیلم سینمایی، سال 74 برای بازی در فیلم ضیافت به کارگردانی مسعود کیمیایی انتخاب شد و این فیلم نقطه عطفی در کارنامه بازیگری او محسوب می شود. این بازیگر کشورمان در فیلم ضیافت یکی از بهترین نقش هایش را بازی کرد و در چهاردهمین دوره جشنواره فیلم فجر دیده شد.

فریبرز عرب‌نیا همچنین توانست با بازی در فیلم سلطان به کارگردانی مسعود کیمیایی در نقش یک قهرمان به ته خط رسیده به شهرت برسد و با بازی در فیلم شوکران، موفقیت خود را تکرار کند. اما اوج شهرت این هنرمند به نقش آفرینی در سریال تلویزیونی مختارنامه مربوط می شود که برای بازی در نقش مختار، سالها از فعالیت در آثار دیگر دور ماند.

کدخبر: 977614 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترانه محمدی
آیا این خبر مفید بود؟