بیوگرافی آیشواریا رای زیباترین بازیگر جهان + حاشیه های جدید و عکس های جذابش با شوهر و آمیتا باچان

آیشواریا رای در یک خانواده سنتی در جنوب هند در سال 1973 چشم به جهان گشوده است. از همان سنین نوجوانی در حرفه مدلینگ آغاز به کار کرد. به دلیل زیبایی و چهره منحصربه‌فرد آیشواریا برای بازی در تبلیغات بسیاری از شرکت‌های معتبر انتخاب می‌شود، همین امر باعث شد او به کانون توجهات در هند تبدیل شود. او در مسابقات دختر شایسته هند مقام دوم را کسب کرد و در سال 1994 به عنوان دختر شایسته جهان انتخاب شد. رفته‌رفته وارد صنعت فیلم هند شد و با بازی‌های درخشان و واقعی خود توانست جایگاه خود را در بالیوود به ثبت برساند. بازی او در فیلم دوتا در سال 1997 مورد تحسین منتقدان سینما قرار گرفت، او برای اولین بار برنده جایزه بهترین بازیگر زن در فیلم و عشق اتفاق افتاد در سال 1997 شد.

بازی بی‌نظیر این بازیگر هندی در فیلم‌هایی مانند ریتم (1999)، دلدادگان (1999)، دیوداس (2002) مورد ستایش قرار گرفته است. حضور آیشواریا رای در فیلم‌های هندی باعث می‌شود که افراد زیادی در صف اکران سینما حضور یابند به همین دلیل فیلم‌های این بازیگر هندی موفق اغلب پرفروش‌ترین فیلم‌های بالیوود خواهند بود. البته نمی‌توان از محبوبیت این بازیگر هندی در صحنه‌های بین‌المللی چشم‌پوشی کرد.

آیشواریا رای

آیشواریا قبل از آن که وارد حرفه مدلینگ شود، دانشجوی معماری بود. پدرش مهندس دریانوردی و مادرش نویسنده است. او به خاطر بازی در تبلیغات پپسی با ماهیما چادری شهرت پیدا کرد. چشمان سبز خاکستری، چهره آرام و دوست‌داشتنی و در عین حال زیبایش باعث شد که به وی پیشنهادات بازیگری زیادی شود اما او رویای معمار شدن در سر داشت، به همین دلیل اغلب پیشنهادات بازیگری را رد می‌کرد. با این حال پس از شرکت در مسابقه دختر شایسته جهان سرنوشت دیگری در انتظار او بود.

آیشواریا رای

آیشواریا دو نامزدی ناموفق با ستارگان بالیوود سلمان خان و ویوک اوبروی داشت؛ اما در نهایت با آبیشک باچان پسر آمیتاب باچان ازدواج است. نتیجه این ازدواج دختری است که در سال 2011 میلادی متولد شد.

آیشواریا

کدخبر: 976754 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترانه محمدی
آیا این خبر مفید بود؟