6 زن اغواگر تاریخ که هنوز هم الگوی زیبایی و خوشپوشی هستند! + عکس ها

زیبایی تعریف ویژه‌ای ندارد و به‌شدت نسبی است. ضمن اینکه نقش نگاه و سلیقه ناظران به سوژه مورد قضاوت هم در تعریف و تعیین آن بسیاری موثر است. در هر حال، برخی از افراد هستند که به دل عموم می‌نشینند و در خاطر و خاطره‌ها می‌مانند. نمونه چنین چهره‌هایی که نماد زیبایی جهانی شده‌اند، هنرپیشه هایی است که بدون عمل‌های جراحی و دستکاری‌های امروزی، زیبا بوده‌اند و با حضورشان شور و شوق خاصی به پرده سینما می‌داده‌اند. در این مقاله، نگاهی به زیبایی ناب و اصیل چند تن از هنرپیشه‌های قدیمی خواهیم داشت.

مرلین مونرو

اغواگر ترین زنان تاریخ

مرلین مونرو از آن زنان باشکوهی است که با حضورشان در یک جمع، همه‌چیز را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. این شکوه فقط به‌واسطه جذابیت و زیبایی بسیار زیاد او حاصل نمی‌شود، بلکه نتیجه نوعی قدرت و اعتماد به نفس درونی در درک افراد دیگر و جلب‌نظر آنها است. این ویژگی‌ها در روی صحنه و در دنیای تصویر هم به‌کمک مرلین می‌آیند و باعث می‌شوند که حضوری خیره‌کننده داشته باشد. زیبابودن چهره و اندام کافی نیست؛ هرچند که مرلین مونرو از این دو هم بهره زیادی داشت. او با جسارت و باوری که به خود داشت، در هر صحنه و موقعیتی می‌درخشید. لباس‌هایی که به تن می‌کرد هم منحصربه‌فرد نبودند و در دوره خودش، بر تن زنان پرشماری دیده می‌شدند اما مرلین جلوه دیگری به آنها می‌داد و بر صدر جدول زیبارویان می‌نشست. او زندگی پرماجرا و حواشی داشت. این‌ها هم در تصویری که از او داریم، بی‌تاثیر نبوده‌اند.

 

بریژیت باردو

اغواگر ترین زنان تاریخ

باردو هم مانند مرلین از زنان زیبای پرطرفدار سینمای بین‌الملل است. او در نقاط گوناگون دنیا هنوز طرفدارانی سرسخت دارد و زیبایی‌اش فراموش‌نشدنی به‌نظر می‌رسد. بریژیت باردو چهره‌ای طبیعی و ساده دارد. یعنی مایه‌هایی از زیبایی اصیل روستایی در او دیده می‌شود. نه خبری از عمل در صورتش است و نه تزریق انواع مواد مراقبتی و آرایشی. او حضور آزاد و رهایی در فیلم‌ها داشت و با چهره‌ای جذاب به نقش‌ها رنگ و لعابی فراموش‌نشدنی می‌داد. اگر با نگاهی امروزی به زیبایی بریژیت نگاه کنید، احتمال دارد که چندین و چند عیب مختلف درباره‌اش مطرح کنید و توصیه‌تان این باشد که بخش‌های گوناگونی از چهره‌اش را به‌دست تغییر بسپارد. شاید راز زیبایی او در همین اصالت چهره و سادگی‌اش باشد. سادگی یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌هایی است که می‌تواند چهره زیبارویان را بیشتر جلوه‌گر کند و باعث شود که به‌یادماندنی شوند. نظر شما چیست؟ با این ایده موافق هستید؟

 

ادری هپبورن

اغواگر ترین زنان تاریخ

 

 

 

 

 

هپبورن هم از محبوب‌ترین‌های دنیای سینما است و بسیاری از تماشاگران معتقدند که چهره‌ای واقعا زیبا دارد. باید بگوییم که او هم بی‌نقص نیست اما چهره‌اش با نگاهی قدرتمند و در عین حال معصوم، جذابیت فوق‌العاده‌ای نشان می‌دهد. رمز این زیبایی در چیست؟‌ آدری هپبورن هم مانند ستاره‌های پیشینی که نام بردیم، یادآور نوعی اصالت، سادگی و البته شکوه ناب و حقیقی است. او با قدرت نگاهش و درک بالایی که از ابراز حضور و حرکات مختلف خود دارد، به‌سادگی به دل همه می‌نشیند و نگاه‌ها را به‌سمت خود خیره می‌کند. با گذر سالیان طولانی از دوران اوج این بازیگران، همچنان فراموش‌نشدنی‌اند و به‌عنوان ملکه‌های زیبایی شناخته می‌شوند.

سوفیا لورن

اغواگر ترین زنان تاریخ

سوفیا لورن یکی از الهه‌های زیبایی دنیای سینما به‌شمار می‌رود. او هم محبوبیتی جهانی داشت و هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که چهره خاص و ایتالیایی او زیبا نیست. سوفیا با اندامی متناسب و چشم‌هایی پرقدرت و باصلابت می‌توانست در آثار مختلف همه را به‌سوی خود جلب کند. این بازیگر خبره هم نمودی از تعادل، توازن و تناسب را در چهره‌اش به‌ رخ می‌کشید. او هم در فهرست زیبارویان قدیمی و اصیل، جای ویژه‌ای را به خودش اختصاص می‌دهد. در سال‌های اخیر هم شاهد بازی‌ او در آثاری محدود بوده‌ایم و باید گفت که همچنان همان نگاه نافذ و جذابیت ذاتی را حفظ کرده و می‌درخسد.

اِوا گاردنر

اغواگر ترین زنان تاریخ

این زیبای هالیوودی هم از بازیگرانی است که از یادها نمی‌رود. او با چهره‌ای به‌شدت اصیل و قدرتمند هم صاحب ظرافتی زنانه بود و هم از اعتمادبه‌نفسی ویژه و خاص بهره‌مند بود که او را نسبت به همه متمایز می‌کرد. اوا گاردنر در همراهی با ستارگان پرشماری در فیلم‌ها به ایفای نقش پرداخت و یادگاری‌های ماندگاری از خود به‌جای گذاشته است. اوا گاردنر با آن موهای حجیم و خوش‌حالت، از بازیگران زیبایی بود که اصراری به جلوه‌گرکردن جذابیت‌های خود نداشت و در کمال سادگی به دل می‌نشست و اغواگری می‌کرد. قدرت نگاه از ویژگی‌های مهمی در زیبایی است که اوا گاردنر هم مانند بسیاری از هنرپیشه‌های مطرح سینما از آن برخوردار بود. اعتماد به نفس که داشته باشید، زیباتر هم به‌نظر خواهید رسید. این نکته را هرگز فراموش نکنید.

گریس کلی

اغواگر ترین زنان تاریخ

گریس کلی هم جلوه تمام‌عیاری از متانت بر پرده سینما بود. او که چهره بسیار زیبایی داشت در مسیر زندگی کاری‌اش، بازی در آثار جذابی را تجربه کرد. بااین‌حال، جایی از زندگی‌اش با سلطنت و ازدواج با خانواده‌ای پادشاهی در موناکو پیوند خورد. این رویداد و وصلت مانع از ادامه حضور گریس در دنیای سینما شد اما هنوز و همچنان از او خاطراتی ماندگار در سینما به یادگار مانده است. گریس زیبا بود و چهره‌ای متین داشت. او همیشه استایلی مخصوص به خود و در راستای صفاتی ارائه می‌داد که گفته شد. حفظ استایل در موقعیت‌های مختلف ویژگی بارزی بود که این هنرپیشه به آن اعتقاد زیادی داشت. این ویژگی الهام‌بخش گریس کلی می‌تواند درسی در خوش‌پوشی و جذابیت باشد. اگر شما هم دوست دارید که بیشتر بدرخشید و صاحب استایلی شخصی شوید، خوب است که همیشه عناصری مشابه و ویژگی‌هایی مخصوص به خود را بدل به امضای استایلتان کنید.

در آخر

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، زیبایی مفهومی بسیار نسبی و سلیقه‌ای است اما این چهره‌ها توانسته‌اند نگاه بیشتر افراد را در نقاط مختلف دنیا به خود جلب کنند و به پانتئون زیبارویان ماندگار در اذهان وارد شوند. دلیل ماندگاری‌شان هم فقط صورتی جذاب نبوده، بلکه بیشتر در بروز واکنش‌هایی جانبی بوده که آنها را به‌یادماندنی می‌کنند. برای مثال، ویژگی‌هایی مانند جسارت، سادگی و کلام و نگاه قدرتمند می‌تواند به تصاعدی‌شدن دلبری و زیبایی هر شخص کمک شایانی کند. کدام‌یک از این بازیگران را دوست دارید و به نظرتان نمودی جذاب از زیبایی و اصالت‌ است؟ پیشنهاد دیگری برای افزودن به این فهرست دارید؟

کدخبر: 968688 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترانه محمدی
آیا این خبر مفید بود؟