فیلم/ بچه شیر‌های شیطان پدر خوابیده را اذیت کردند!

دو توله شیر بازیگوش وقتی سعی کردند از دم پدرشان به عنوان اسباب بازی استفاده کنند، کمی زیاده روی کردند.

کامرون اشمیت ۲۹ ساله که این منظره زیبا را در دوربین ثبت کرده گفت: این یک روز معمولی در پومبا بود؛ ما گروهی از شیر‌ها را مشاهده کردیم و متوجه شدم شیر نر در حال استراحت است و توله‌ها در حال بازی در بیشه زار. توله‌های بازیگوش، پر از کنجکاوی، تصمیم گرفتند محیط اطراف خود را کشف کنند تا اینکه در نهایت، دم پدرشان توجه آن‌ها را جلب کرد.

دم شیر، نه از سر بازیگوشی، بلکه به دلیل دور کردن مگس‌ها به جلو و عقب می‌چرخید. با این حال، برای توله ها، این دم متحرک یک بازی عالی به نظر می‌رسید. آن‌ها مدام به سمت آن می‌رفتند، هجوم می‌آوردند و می‌کشیدند و کاملاً روی حرکت آن متمرکز بودند.

شیر نر که می‌خواست استراحت کند، بداخلاق شد و خواب گران‌بهایی را از دست داد. او چند بار غرغر کرد، به این امید که به بچه هایش درسی بدهد و آن‌ها را بدرقه کند. اما توله ها، مانند بچه‌های شیطان، به راحتی دلسرد نشدند. آن‌ها چند قدم به عقب برمی‌داشتند و دوباره ارزیابی می‌کردند و بلافاصله برمی‌گشتند و همه چیز را از نو شروع می‌کردند!

 

در نهایت، پس از چند تلاش دیگر برای گرفتن دم، توله‌ها آنقدر شجاع شدند که آن را با دندان‌های خود بگیرند. شیر نر با ناامیدی از جا پرید و آن موقع بود که توله‌های کوچک به این نتیجه رسیدند که بهتر است متوقف شوند. آن‌ها فرار کردند در حالی که به دنبال یافتن چیز‌های جدید برای بازی بودند.

کامرون اشمیت گفت ما در یکی از معدود ذخیره‌گاه‌هایی هستیم که در کیپ شرقی، مشابه سانبونا در کیپ غربی، شیر‌های سفید آزادانه را داریم. برخلاف برخی باورها، این شیر‌های سفید آلبینو نیستند، اما دارای یک بیماری ژنتیکی به نام لوسیسم هستند که به آن‌ها ظاهری متمایز با رنگ چشم از سبز تا آبی می‌دهد.

این شیرها، از جمله شیر‌های سفید، در اینجا رشد می‌کنند. آن‌ها شکارچیان با تجربه‌ای هستند که شکار‌هایی به بزرگی زرافه‌ها را از بین می‌برند. با وجود رنگ سفید روشن، به نظر می‌رسد هنوز راهی برای کمین کردن و شکار طعمه خود در فضای سبز پیدا می‌کنند.

131

132

133

134

135

136

منبع: فرارو

کدخبر: 960582 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟