غوغای 5 چهره پرحاشیه ایرانی در یک هفته / از هدیه تهرانی تا مهران مدیری + عکس و حاشیه!

به گزارش رکنا، در این بسته خبری تلاش داریم با تمرکز بر تازه‌ترین اخبار و حواشی مرتبط با هنرمندان فعال در سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی، درباره مهمترین چهره‌های خبرساز هر هفته بنویسیم.

در هفته چهارم آذرماه ۱۴۰۲ که امروز جمعه ۲۴ آذر به پایان آن رسیده‌ایم، همچنان سهم چهره‌های سینمایی در ترکیب چهره‌های خبرساز هفته حداقلی است و نکته ویژه در فهرست این هفته هم حضور دو چهره خبرساز است که هرچند هیچ فعالیت و یا اظهارنظر شاخصی در هفته اخیر نداشتند، اما نام‌شان به سرتیتر خبر‌های هنری هفته، راه پیدا کرد.

آنچه در این گزارش می‌خوانید، روایت فرارو از پنج چهره خبرساز این هفته در عرصه فرهنگ و هنر است.

از لبخند ملیح «هدیه» تا قهقهه «سوگل» / اسکار «مدیری» چند؟

کیانوش عیاری؛ برای پول، اما بدون ابتذال

دیروز و در گزارش هفتگی فروش سینما‌ها اشاره کردیم که ورود «ویلای ساحلی» به چرخه اکران روی فروش همه فیلم‌ها تأثیر گذاشته و خودش هم عملکرد قابل قبولی در جذب مخاطب داشته، اما نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که فیلم تازه کیانوش عیاری در جایی میان سلیقه مخاطب عام و توقع مخاطب خاص ایستاده و جلب رضایت هر دو گروه هم به‌واقع دشوار است.

فیلم با بازی رضا عطاران و پژمان جمشیدی ویترینی مشابه فیلم‌های کمدی و بفروش این سال‌ها دارد، اما از نظر لحن و جنس روایت نسبتی با آن‌ها ندارد و کمتر می‌تواند از مخاطب خود خنده بگیرد، به همین دلیل دور از انتظار نیست که در هفته‌های بعد شاهد افت فروش آن باشیم.

با این همه، اما این هفته کیانوش عیاری در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایسنا با صداقت تمام اعلام کرد: «مهم‌ترین دلیلم برای ساخت این فیلم، پول بود، چون می‌خواهم پروژه دیگری را شروع کنم که تهیه‌کننده آن خودم هستم و به پول احتیاج دارم.»

او درباره ایده اولیه «ویلای ساحلی» به این نکته اشاره کرد که قصه را برمبنای بازیگرانش طراحی کرده و توضیح داد: «وقتی دنبال ساخت فیلمی باشی که در آن رضا عطاران و پژمان جمشیدی بازی کنند باید به سناریویی برسی که بتوانی از آن‌ها استفاده کنی. من هم به دنبال ساخت فیلمی بودم که این بازیگران در آن بازی کنند. در عین حال به هیچ عنوان حاضر نبودم بخاطر پول، یک فیلم مبتذل بسازم و معتقدم «ویلای ساحلی» اصلا مبتذل نیست. درواقع مفاهیمی مثل «خیانت در امانت» در ذهنم بود که فکر کردم می‌تواند مَحمل خوبی برای یک فیلم باشد.»

از لبخند ملیح «هدیه» تا قهقهه «سوگل» / اسکار «مدیری» چند؟

هدیه تهران؛ جادوی یک لبخند

تنها چندثانیه از نمای اکستریم کلوزآپ صورتش در حالی که نسبت به یک ویدئویی پرسروصدا، لبخند می‌زند، فضای مجازی و رسانه‌های سینمایی را به تسخیر خود درآورد. تنها بازیگری با اعتبار و جایگاه هدیه تهرانی می‌تواند چنین بازتابی بابت یک لبخند ملیح، دریافت کند.

در سال‌های پس از کرونا تقریبا در هیچ پروژه‌ای حضور نداشته و آخرین فیلم اکران‌شده از او بر پرده سینما‌ها هم فیلم «بی‌همه چیز» بود که اتفاقا از نقش‌آفرینی‌های درخشان او در سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

در شبکه خانگی هم در سال ۹۸ بود که با سریال «هم‌گناه» خوش درخشید و نشان داد هنوز هم در عرصه بازیگری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این روز‌ها هم خبر رسیده که در همکاری مجدد با مصطفی کیایی به‌عنوان تهیه‌کننده قرار است در سریالی به کارگردانی عزیزاله حمیدنژاد نقش‌آفرینی کند که هنوز جزییات چندانی از آن منتشر نشده است.

در هر حال هدیه تهرانی یکی از بازیگران محبوب سینمای ایران است که حتی در سال‌های کم‌کاری و گوشه‌نشینی خود هم می‌تواند نگاه‌ها را به سمت خود جلب کند.

انشار ویدئویی واکنش او به ویدئوی مربوط به رقص و آواز صادق بوقی در این هفته بازتاب‌های بسیاری در فضای مجازی پیدا کرد و برخی رسانه‌های سینمایی هم در واکنش به آن گزارش‌هایی را درباره نقش‌آفرینی‌ها و کارنامه این بازیگر منتشر کردند.

از لبخند ملیح «هدیه» تا قهقهه «سوگل» / اسکار «مدیری» چند؟

مهران مدیری؛ رهایی «اسکار» و شایعه توافق

بعد از چند هفته حرف و حدیث درباره پشت‌پرده مذاکرات سازمان صداوسیما با سازمان ساترا برسر صدور مجوز برای تازه‌ترین برنامه تولیدی مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی، بالاخره این هفته خبر رسید که مجوز «اسکار» صادر شده است.

«اسکار» عنوان متفاوت برای برنامه‌ای است که از چند هفته پیش خبر رسیده بود مهران مدیری قصد تولید آن را دارد، اما مجموعه ساترا به‌دلیل فشار سازمان صداوسیما حاضر به صدور مجوز برای آن نمی‌شود و حتی برخی مباحث حقوقی و قضایی هم به میان کشیده شد تا مشخص شود تلویزیون هنوز بابت تعهدات مهران مدیری نسبت به تولید برنامه «دورهمی» معترض است و تا زمان تعیین تکلیف آن پرونده، قصد ندارد اجازه فعالیت دیگری را به او بدهد، حتی در شبکه خانگی!

اینکه «ساترا» تحت نفوذ مدیران صداوسیما قرار دارد که محل تردید نیست، اما اینکه به دلیل اختلاف حقوقی در بدنه صداوسیما، هنرمندی فرصت فعالیت در شبکه خانگی را از دست بدهد، مورد انتقاد‌های بسیاری قرار گرفت.

با این همه این هفته نه فقط خبر رسید که مجوز «اسکار» صادر شده که حتی فیلیمو به‌عنوان پلتفرم پخش‌کننده این برنامه تیزر اولیه و لوگوتایپ آن را هم منتشر کرد و خبر از انتشار آن «به‌زودی» داد.

همزمان یکی از کانال‌های خبری در فضای مجازی مدعی شد که مهران مدیری در ازای مجوز «اسکار» به صداوسیما تعهد داده است در سال ۱۴۰۳ یک سریال برای پخش از تلویزیون بسازد! این ادعا نه تکذیب شده و نه تأیید و باید دید مدیری آیا حاضر به چنین تعهدی برای رهاسازی «اسکار» خود شده است؟

از لبخند ملیح «هدیه» تا قهقهه «سوگل» / اسکار «مدیری» چند؟

عادل فردوسی پور؛ چالش ناتمام مدیران سیما

پیش‌تر هم نوشته بودیم که عادل فردوسی‌پور از آن چهره‌هایی است که فراتر از فعالیت‌ها و اظهارنظرها، حتی سکوت و نبودن‌هایش هم می‌تواند خبرساز باشد! مانند همین هفته گذشته که نام این برند محبوب سال‌های دور تلویزیون، از دو تریبون متفاوت مطرح شد و واکنش‌های بسیاری را هم به دنبال داشت.

واقعیت این است که حذف عادل فردوسی‌پور از آنتن تلویزیون از آن تصمیم‌هایی بود که بعد از سال‌ها نه فقط کسی آن را گردن نمی‌گیرد که حتی مدیران تلویزیون برای بیان یک «دلیل» برای آن مستأصل شده‌اند! به همین دلیل هم با بهانه و بی‌بهانه می‌خواهند از خود سلب مسئولیت کرده و برای این تصمیم غیرقابل‌توجیه، توجیه‌تراشی کنند!

پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما این هفته در یک سخنرانی بدون اشاره مستقیم به نام عادل فردوسی‌پور مسائلی را مطرح کرد که به‌طرز مشهودی درباره این مجری باسابقه بود. جبلی گفت: «من اسم نمی‌آورم، چون نمی‌خواهم به افراد وزن بدهم. در اولین جلسه دانشجویی بعد از مسئولیتم، بسیج دانشجویی یک دانشگاه از من پرسیدند فلان سلبریتی مجری را چرا بیرون کردید؟ دوباره او را برگردانید، بالاخره ما چه کار باید انجام دهیم؟ اگر بناست که از چهره‌ها استفاده کنیم باید این کار را انجام دهیم. جایی که نمی‌توانیم چهره را مدیریت کنیم جایگزین می‌کنیم با فرد دیگری، اما دوباره مورد سوال واقع می‌شویم!»

دومین تریبونی که نام فردوسی‌پور از آن مطرح شد، برنامه «جام‌جم» بود، جایی که ابتدا محمد قوچانی از دلیل حذف چهره‌های از آنتن پرسید و در پاسخ مدیر شبکه چهار تلویزیون مدعی شد که نبودن چهره‌ها روی آنتن تصمیم مدیریت صداوسیما نبوده و چهره‌هایی مانند رامبد جوان، مهران مدیری و احسان علیخانی، از ترس فشار دیکتاتور‌های روشنفکر می‌ترسند با تلویزیون همکاری کنند! نکته جالب، اما این بود که از نگاه این مدیر تلویزیون هم ماجرای حذف عادل فردوسی‌پور از تلویزیون، جدای از این تحلیل بوده و گویی او هم نتوانست نقش مدیران تلویزیونی در حذف او را انکار کند!

از لبخند ملیح «هدیه» تا قهقهه «سوگل» / اسکار «مدیری» چند؟

سوگل خیلق؛ خنده‌هایی که گل کرد

سریال «دفتر یادداشت» به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده از سریال‌هایی است که بعد از پخش ۵ قسمت، بازخورد‌های متفاوتی را از سوی مخاطبان و رسانه‌ها شاهد بوده است. برخی طنز متفاوت و شخصیت‌پردازی‌های خاص آن را پسندیده‌اند و در مقابل برخی زیاده‌روی در برخی شوخی‌های کلامی در این مجموعه را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

اما فصل مشترک بسیاری از واکنش‌ها تحسین عملکرد تیم بازیگران در این مجموعه است؛ از رضا عطاران و حسن معجونی در نقش‌های اصلی گرفته تا مینا ساداتی، کاظم سیاحی، داریوش کاردان و زهرا داودنژاد.

در این میان، اما بی‌راه نیست اگر نقش‌آفرینی سوگل خلیق را اصلی‌ترین شگفتانه و برگ‌برنده این سریال بخوانیم. خلیق که پیش‌تر در سریال‌های «هم‌گناه» و «سیاوش» در شبکه خانگی خوش درخشیده بود، این بار با کاراکتر متفاوت «نازنین» که در مواقع اوج‌گیری احساساتش، بی‌اختیار به خنده می‌افتد، توجه بسیاری را به سمت خود جلب کرده است.

در هفته‌ای که گذشت، پخش قسمت چهارم سریال و سکانس مربوط به واکنش این کاراکتر به کشف یک جنازه، به‌صورت ویژه موردتوجه و تحسین مخاطبان قرار گرفت.

به‌نظر می‌رسد حالا سریال «دفتر یادداشت» تبدیل به فرصتی برای قدرت‌نمایی این بازیگر جوان شده است و از امروز می‌توان پیش‌بینی کرد که سوگل خلیق سال‌های پرکاری را پیش رو خواهد داشت.

کدخبر: 955328 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟