مائده یا شیدای زخم کاری ! / کدام زیباتریند !؟  + عکس ها

سریال زخم کاری از آن موارد محبوبی است که در چند سال اخیر، مشابه آن کمتر دیده شده و به‌خوبی توانسته مخاطب را با خود همراه کند. افزایش داستان‌های معمایی و جنایی کمی تعجب‌برانگیز است و جای نقد دارد. در جامعه‌ای مشوش و پرچالش، بازتعریف چنین داستان‌هایی سیاست جذابی به‌نظر نمی‌رسد. به‌هر روی، زخم کاری مخاطبان زیادی دارد و چهره‌های جدیدی هم به ما معرفی کرده است. یکی از این چهره‌ها، سارا حاتمی در فصل اول و نگار نیکدل در فصل دوم است. این دو بازیگران مقابل نقش میثم‌اند که از سوی مرتضی امینی‌تبار ایفا می‌شود. این سه بازیگر جوان از پس اجرای نقش‌های پرپیچ‌وخم خود به‌خوبی برآمده‌اند و دست‌کم نمره نزدیک به قبولی می‌گیرند. در ادامه، نگاهی به استایل دو بازیگر زن نام‌برده خواهیم داشت. این دو در نقش محبوب و معشوقه‌های میثم حضور داشته‌اند.

استایل سارا حاتمی

زخم کاری

سارا حاتمی بازیگر بسیار جوانی است. او که در دهه ۸۰ به‌دنیا آمده، از تازه‌نفس‌ترین‌های سینمای ایران به‌شمار می‌رود. حضور قوی او در زخم کاری نشان داد که اگر انتخاب‌های درستی داشته باشد و خوب هم تلاش کند، آینده روشنی در انتظارش است. حاتمی در این سریال، با استایلی کاملا مطابق با تمایلات نوجوانان امروزی دیده شد. او از لباس‌هایی اسپرت استفاده می‌کرد و بدیهی است که به‌واسطه سن‌وسال کمش از تیپ‌هایی با عناصر بارز زنانه دوری می‌کرد.

زخم کاری

سارا که در زخم کاری ایفاگر نقش مائده است، زندگی سرراست و آسانی را تجربه نمی‌کند. او در این مجموعه اسیر فضای عجیب خانه‌ای است که صداقت در آن جایی ندارد. چنین حالتی باعث نوعی تشویش در زندگی مائده شده و این موضوع در استایل او هم به‌خوبی به‌نمایش درمی‌آید. این دختر استایلی خاص و اتوکشیده ندارد. در قیدوبند ظاهر نیست و با شاخصه‌هایی تینیجری به راحتی و اسپرت‌بودن در استایل توجه بیشتری دارد. نوعی آشفتگی هم در تیپ او دیده می‌شود که می‌تواند ابرازی از وضعیت ذهنی‌اش باشد. کار سارا حاتمی برای ایفای نقش مائده با مرگ تلخ شخصیت در فصل یک پایان پیدا می‌کند. باید ببینیم که او در ادامه چه انتخاب‌هایی خواهد داشت و به چه سمت‌وسویی در حرکت خواهد بود. نمره سارا در این کار خوب است و نشان می‌دهد که بازیگری را اصولی و نزد اساتید یاد گرفته است.

استایل نگار نیکدل

نیکدل بازیگر جوانی است. او که از دهه‌هفتادی‌های سینما و تلویزیون به‌حساب می‌آید، حضور جدی‌اش را با سریالی پرمخاطب شروع کرده و توانسته خود را به مخاطبان زیادی بشناساند. استایل او هم مطابق چیزی است که از دختری در اوج جوانی انتظار داریم. او به رنگ‌های متنوع علاقه دارد و نگاهش متمایل به استایل‌های اسپرت و راحت است.

زخم کاری

در لباس‌هایی که نیکدل در مجموعه زخم کاری به‌تن می‌کند، ردپایی از ترندهای جدید و روز دنیای مدوفشن مانند کت‌های جین دیده می‌شود. استفاده از اکسسوری‌ها و مدل موهای مجعد هم که از جمله گزینه‌های موردعلاقه جوانان امروزی است. نگار نیکدل چهره زیبایی دارد و بسیار جوان است. او می‌تواند سال‌های طولانی در دنیای تصویر حضور داشته باشد و نقش ایفا کند. باید دید که آینده برایش چه می‌خواهد و البته خودش چه نقشی در تصمیمات آتی دارد.

استایلی مطابق استانداردهای جدید

زخم کاری

یکی از نکات بسیار مهم در بررسی استایل نوجوانان و جوانان امروزی، همراه‌شدن آنها با ترندهای جهانی است. در واقع، با توسعه ارتباطات و فضاهایی مانند اینستاگرام و شبکه‌های مجازی مختلف، دسترسی به آخرین اخبار سلبریتی‌های مدوفشن دنیا هم ساده‌تر از گذشته است. آدم‌ها با هم در ارتباط بیشتری هستند و از هر نقطه‌ای در ایران می‌توانند شاهد ترندهای روز دنیا باشند. مرور گزینه‌های در دسترس، باعث می‌شود که همه بتوانند خود را با ترندهای جدید منطبق کنند.

استفاده از لباس‌های اورسایز، تاکید کمتر بر جنسیت در پوشش و دورشدن از عناصر پوششی زنانه/مردانه از جمله مهم‌ترین شاخصه‌های تیپ دهه‌ هفتادی‌ها و هشتادی‌ها است. نگار نیکدل هم در زخم کاری ۲، پوششی امروزی دارد. جوانان و نوجوانان این دهه از استایل‌های پر از جزئیات دهه‌های گذشته خوششان نمی‌آید و ترجیح می‌دهند که راحتی و در اصطلاح غربی، کول‌بودن را در تیپ خود ابراز کنند.

برای همین است که به‌سراغ شلوارهای بگ می‌روند، کت‌ها و رویه‌های اورسایز می‌پوشند و در آرایش‌کردن هم از عنصری مانند تینت بهره می‌برند که به چهره‌شان نوعی شادابی طبیعی می‌دهد. برخلاف، دهه ۸۰ که همه‌چیز اغراق‌آمیز بود و آرایش‌ها غلیظ، در حال حاضر شاهد استیلای سادگی مصنوعی هستیم. چرا مصنوعی؟ چون سادگی استایل و آرایش امروزی نوعی تظاهر است و با تکنیک‌های پوششی و آرایشی، همه سعی دارند که نچرال به‌نظر برسند.

در آخر

بررسی استایل بازیگران در هر اثر می‌تواند دریچه تازه‌ای نسبت به درک شخصیت‌ها و مفهوم کار برای مخاطب باز کند. حتی اگر سطح کیفی یک اثر آنچنان مطلوب هم نباشد، نگاهی به فضای ایجادشده از طریق طراحی لباس و صحنه می‌تواند به رشد آن کمک شایانی کند. در سینما و تصویر ایران هم به‌رغم تمام محدودیت‌ها، طراحان بسیار حرفه‌ای در هر دو حوزه مشغول به فعالیت‌اند. زخم کاری هم در این زمینه تقریبا موفق عمل کرده است. البته در مقایسه با استانداردهای حقیقی، پوشش بسیاری از بازیگران متناسب با مابه‌ازای‌شان در دنیای واقعی نیست. در هرحال، تلاش طراح لباس در این اثر نامطلوب و ناموفق نبوده است. نظرتان درباره استایل نگار نیکدل و سارا حاتمی در زخم کاری چیست؟ این مجموعه را دوست داشته‌اید؟

منبع:چی بپوشیم

کدخبر: 952651 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟