جنجال بر سر رنگ پوست مجسمه مومی دواین «راک» جانسون در موزه گروین پاریس

موزه گروین (Grevin) در پاریس اخیراً به خاطر مجسمه مومی از بازیگر چندقومیتی دواین جانسون مورد انتقاد قرار گرفته است. برخی معتقدند رنگ پوست این مجسمه به نسبت خود جانسون روشن‌تر ساخته شده و نشان‌دهنده قومیت‌های مختلف او نیست. برخی افراد در رسانه‌های اجتماعی، موزه را به سفید کردن چهره این ستاره رنگین پوست متهم کرده‌اند. آنها می‌گویند این مجسمه از کمبود ملانین رنج می‌برد و رنگ پوست آن به اندازه کافی تیره و طبیعی نیست.

دواینن جانسون

جانسون که پدرش، راکی جانسون تبار سیاه پوستان نوا اسکوشیا را داشت و مادرش، آتا مایویا، ساموآیی (اهل هاوایی) است، این خشم را دید و یکشنبه در شبکه‌های اجتماعی به آن پرداخت. جانسون ویدیویی از کمدین جیمز آندره جفرسون را منتشر کرد که مجسمه او را تمسخر می‌کند. جفرسون در این ویدیو توضیح می دهد که ظاهر مجسمه مومی دواین جانسون در این موزه بیشتر شبیه دیوید بکام و اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا است و می گوید: «راک رنگین پوست که اهل ساموآ است را می‌شناسید؟ پاریسی‌ها فکر می‌کنند او این شکلی است.»

دواینن جانسون

دواین در توضیح این ویدیو نوشت: «می‌دانستم دوستم جیمز جفرسون مجسمه مومی من را مسخره می کند. سپس خطاب به جفرسون گفت: «آیا همین احساس را داشتید وقتی نقش پری دریایی کوچولو را از دست دادی؟»

در اینجا جانسون ظاهرا به هالی بیلی سیاه پوست که در بازسازی لایو اکشن «پری دریایی کوچولو» (The Little Mermaid) بازی می کند، اشاره کرده است و احتمالا منظورش این است که طرفداران سفید پوست همان احساسی را نسبت به انتخاب یک بازیگر سیاه پوست برای این نقش داشتند که الان طرفداران سیاه‌پوست در مورد مجسمه مومی دواین جانسون دارند.

دواینن جانسون

وی در ادامه نوشت: «از تیمم می خواهم با دوستانمان در موزه گروین، در پاریس فرانسه ارتباط برقرار کند تا بتوانیم درباره برخی جزئیات و تغییر رنگ پوست مجسمه ام صحبت کنیم.»

به گفته سایت این موزه، استفان بارت مجسمه ساز، مجبور شده است برای ساخت مجسمه‌ای تا حد امکان نزدیک به واقعیت از دواین جانسون، بدون حضور او تنها به عکس‌ها و ویدیوها تکیه کند.»

دواینن جانسون

موزه گروین اعلام کرد: «حق با دواین جانسون است و ما متوجه آن شدیم و بدیهی است که هرچه زودتر اصلاحش کنیم و به محض اینکه تکمیل شد تصاویری از مجسمه را برای او ارسال می‌کنیم. منتظر او هستیم تا به پاریس و موزه آثار مومی گروین بیاید.»

کدخبر: 940188 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟