فیلم 10 حیوان دو سری که همه را شگفت زده کردند / 3 سر هم داریم !

حیات وحش پر از شگفتی و اتفاقات ججالب اتس که دنبال کردن و نگاه کردنشان خالی از لطف نیست.ویدیویی عجیب از حیواناتای با ویژگی خاص در فضای مجازی پر بازدید شده است. در این ویدئو 10 حیوان عجیب و دو سری را می بینید که با تولدشان مردم جهان و دانشمندان را غافلگیر کردند.

حیوانات عجیب و غریب که از وجود آنها بی خبرید

این حیوانات را پیش از این حتی اسمشان را نشنیده اید، میلیون ها گونه حیوان در زمین وجود دارد و دانشمندان هر ساله در حال کشف گونه های جدید هستند. مشاهده و یادگیری حیوانات در مورد این که همه آن ها روش های مختلفی برای بقا و سازگاری با محیط دارند، جذاب هستند. امروز در بخش سرگرمی نمناک می خواهیم به بررسی خاص ترین حیوانات بپردازیم و درباره حیوانات عجیب و غریبی صحبت کنیم که اغلب نادیده گرفته می شوند. ببینید آیا قبلا راجع به این حیوانات عجیب چیزی شنیده اید؟ مطمئنا جواب شما منفی است.

ماهی گل خورک آبی خال دار بزرگ :GREAT BLUE-SPOTTED MUDSKIPPER

حیوانات عجیب غریب

این ماهی های دریایی عجیب، دو زیست در امتداد سواحل چندین کشور آسیای شرقی یافت می شوند و به خاطر توانایی خود برای بیرون ماندن از آب مدت های طولانی شناخته می شوند. اندازه این ماهی اغلب 15 سانتی متر است اما نمونه های 30سانتیمتری نیز دیده شده است. بدن این ماهی خاکستری است. ارتفاع اولین باله پشتی از طولش بیشتر و به رنگ ارغوانی پوشیده با لکه های تیره می باشد.

طول دومین باله پشتی بیشتر از اولی است و دارای 2 یا 3 ردیف لکه های سفید دوکی شکل است. باله دمی تیره رنگ می باشد و روی آرواره ها دندان قرار گرفته است. این ماهی آب های گل آلود را ترجیح می دهند و در ساحل ماسه ای توأم با گل و لای در درون بستر نقب هایی حفر نموده و در آنجا پنهان می شوند. این ماهی می تواند دمای آب تا 38 درجه را تحمل کند و همچنین می تواند حدود پنج متر نیز از آب فاصله بگیرد.

در قسمت های پایینی رودخانه های حوضه خلیج فارس و دجله و کارون و حوضه های مکران، هرمز و خلیج فارس، قسمتهای پایینی رودخانه های جگین، گابریک، سرباز و میناب در ایران این ماهی عجیب مشاهده می شود.

تیغ دم :GREATER SAGE-GROUSE

حیوانات عجیب غریب

پرندگان تیغ دار در غرب و جنوب کانادا زندگی می کنند. دم این پرندگان زیبا تیغ مانند است و پرندگان نر در طول معاشقه با ماده ها یک جفت کیسه در گلو دارند که متورم می شود.

گرگ یالدار:MANED WOLFا

حیوانات عجیب غریب

گرگ یالدار از خانواده ی سگ سانان به حساب می آید و بومی آمریکای جنوبی است. چهره این حیوان شبیه به گرگ است و پاهایی بلند و کشیده چون روباه هایی قد بلند و گوش هایی باریک و ترسناک دارد.

گرگ یالدار بلند قدترین سگ سان وحشی به حساب می آید و قدشان به 90 سانتیمتر و وزنشان به طور میانگین به 23 کیلوگرم می رسد، دم آن ها بلند و زیبا و تقریبا 45 سانتی متر است.

رنگ بدن این حیوان قهوره ای مایل به نارنجی و پاهای آن سفید و سیاه است. احتمالا بلند بودن پاهای آن ها به دلیل زندگی در دشت ها و زیست بومشان به مرور زمان به این شکل در آمده است.

گرگ های یالدار، گوشت خوار هستند و برای بقا بر خلاف اغلب سگ سانانِ وحشی ترجیح می دهند به صورت انفرادی شکار کنند. گرگ های یالدار اغلب برای جفت گیری پیرو آداب تک همسری هستند. زمان بارداری آن ها 60 تا 65 روز است و معمولا سالی یکبار باردار می شوند و در هر بار زایمان 2 تا 6 توله با 450 گرم وزن را به دنیا می آورند. به صورت معمول عمر گرگ های یالدار 6 و نیم سال است.

کدخبر: 939756 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟