جذاب ترین بازیگران دهه شصتی ایران ! /  زیباترین و حرفه ای ترین کدامند ؟! + عکس ها

خوشتیپ ترین بازیگران متولد دهه 60 در سال‌های اخیر بدنه اصلی سینما و تلوزیون ایران را تشکیل می‌دهند و شاهد درخشش آنان در نقش‌های مختلف هستیم. در ادامه این مقاله از سوربان لیستی از خوشتیپ ترین بازیگران دهه شصتی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

در سال‌های اخیر علاوه بر کارگردانان جدیدی که وارد عرصه فیلمسازی و به نوعی سبب پوست‌اندازی در سینمای ایران شدند، نسل جدیدی از بازیگران جوان و آینده‌دار هم پا به عرصه جذاب بازیگری گذاشتند. تعداد زیادی از این بازیگران جدید و جویای نام، متولدین دهه شصت هستند.

امیرحسین آرمان ، نازنین بیاتی

بازیگران دهه 60

این بازیگر حرفه خود را از سال 1384 و فیلم «ازدواج به سبک ایرانی» شروع کرد. او تا سال 1395 و ایفای نقش کیوان سریال پرمخاطب «پریا» تبدیل به بازیگری پر رنگ در سینما و تلوزیون شده. آقای آرمان هم‌اکنون به فعالیت‌های مدلینگ و خوانندگی نیز مشغول هستند. این هنرمند از بازیگران مجرد دهه شصت اخیرا در سریال‌های «مانکن»، «میدان سرخ» و فیلم‌های «آنها مرا دوست داشتند» و «بخارست» ایفای نقش داشته است.

نازنین بیاتی در سال 1391 با کشف پرویز شهبازی به عنوان نقش اول فیلم «دربند» وارد سینما شد و خیلی زود توانست خود را به عنوان بازیگری توانمند و مسلط در سینما و تلویزیون تثبیت کند. فیلم سینمایی «فرشته‌ها با هم می‌آیند» حضوری متفاوت از بیاتی در نقش همسر یک طلبه و مادر سه‌قلوها بود و باعث شد این بازیگر پرکارتر از قبل شود. نازنین بیاتی در کارنامه خود هم آثار کمدی و هم آثار جدی دارد و این نشان می‌دهد این بازیگر در انتخاب نقش توازن را به خوبی رعایت کرده است. نازنین بیاتی با بازی در «دربند» برنده بهترین بازیگر جشن انجمن منتقدان و نویسندگان شد.

پریناز ایزدیار ، طناز طباطبایی

بازیگران دهه 60

پریناز ایزدیار متولد 8 شهریور 1364 در بابل مازندران، بازیگر سینما و تلویزیون است. فارغ التحصیل لیسانس رشته گرافیک می باشد که فعالیت خود را از تلویزیون شروع کرد و با کار سینمایی به سیمرغ رسید و از پیروان رژیم غذایی گیاهخواری است.

طناز طباطبایی متولد 20 اردیبهشت 1362 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد تهران مرکز می باشد که از 18 سالگی جلوی دوربین رفت و بعدا تجربه کار در تئاتر را نیز کسب کرد.

هوتن شکیبا ، نوید محمد زاده

بازیگران دهه 60

هوتن شکیبا متولد 24 خرداد 1363 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است. فارغ التحصل لیسانس رشته کارگردانی از دانشگاه سوره و فوق لیسانس بازیگری از دانشگاه هنر می باشد که مهارت فوق العاده ای در صداپیشگی نیز دارد.

نوید محمدزاده متولد 17 فروردین 1365 در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. فارغ التحصیل فوق دیپلم رشته عمران می باشد که قرار بود فوتبالیست شود اما دیدن یک فیلم مسیر زندگی اش را تغییر داد و حالا از گرانقیمت ترین بازیگران ایرانیست.

الناز شاکردوست

بازیگران دهه 60

الناز شاکردوست کار خود را از تئاتر آغاز کرد، اما خیلی زود توانست با حضور در فیلم «گل یخ» کیومرث پوراحمد خود را مطرح کند و سال بعدش در چهار فیلم سینمایی ایفای نقش کرد. این بازیگر زن که تا مدت‌ها در آثار درجه دوی سینمایی حضور پیدا می‌کرد، چند سالی می‌شود مسیر کاری خود را تغییر داده و با بازی در فیلم‌هایی چون «خفه‌گی»، «سراسر شب»، «شبی که ماه کامل شد» و «مطرب» فصل جدیدی را در دوران کاری خود تجربه کرده است. شاکردوست برای بازی در نقش فائزه‌ی «شبی که ماه کامل شد» تمامی جوایز معتبر داخلی را درو کرد و سیمرغ بلورین جشنواره را هم از آن خود کرد. او اخیرا با ایفای نقش در فیلم‌های «تی تی» و «ابلق» خوش درخشید.

جواد عزتی ، امیر جدیدی

بازیگران دهه 60

جواد عزتی از بهترین و البته خوشتیپ ترین بازیگران دهه شصتی سینمای ایران است که عملکردی فوق‌العاده طی سال‌های اخیر داشته است. تا سال 1393 و پخش سریال «دردسرهای عظیم» جواد عزتی به صورت پررنگ در سینما و تلوزیون حضور نداشت. یا بهتر است بگوییم که جنبه بی‌نظیر بازیگری او کشف نشده بود.

اما از ایفای نقش در کاراکتر لطیف به بعد شاهد حضور چشمگیر تبن بازیگر در سینما و تلوزیون بودیم به طوری که اکنون از پول‌سازترین هنرپیشه‌های سینمای ایران است. از آثار اخیر این هنرمند از بازیگران متولد دهه 60 باید به فیلم‌های «دوزیست»، «کت چرمی» و سریال «زخم کاری» اشاره کنیم.

شاید اگر امیر جدیدی سراغ آموزش دادن تنیس نمی‌رفت و هومن سیدی علاقه‌ای به یاد گرفتن تنیس نداشت، حالا یکی از بهترین بازیگران دهه شصتی را در سینمای ایران نداشتیم. جدیدی از کشف‌های خوب هومن سیدی است و در اولین تجربه حرفه‌ای در فیلم «آفریقا» به همراه شهاب حسینی و جواد عزتی مقابل دوربین این کارگردان جوان رفت.

بعدها سیدی و جدیدی چند همکاری دیگر را هم تجربه کردند، تا اینکه این بازیگر با «اژدها وارد می‌شود» و «رخ دیوانه» خود را به مخاطبان و اهالی سینما اثبات کرد. امیر جدیدی در طول سال‌های اخیر همواره پیشرفت چشمگیری داشته و حتی توانست برای بازی در فیلم‌های «تنگه ابوقریب» و «عرق سرد» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم فجر را هم از آن خود کند. اگر چند سالی صبر کنید، قطعا سوپراستار بعدی سینمای ایران امیر جدیدی خواهد بود.

نگار جواهریان ، باران کوثری

بازیگران دهه 60

نگار جواهریان که بعد از ازدواج با رامبد جوان و مادر شدن، کم‌کارتر شده است، در سال‌های گذشته جزو بهترین بازیگران دهه شصتی سینمای ایران محسوب می‌شد. جواهریان با سریال «زیر تیغ» در ذهن عموم مردم ماندگار شده و اوج هنرنمایی او در فیلم‌های «طلا و مس»، «اینجا بدون من» و «حوض نقاشی» است که در هر سه فیلم نقش یک بیمار یا معلول را به شکل‌های متفاوتی ایفا کرده است. جواهریان برای «طلا و مس» سیمرغ بلورین دشت کرد و برای دو فیلم دیگر هم نامزد دریافت جایزه بود. سریال «خاتون» این بازیگر در سال‌ 1400 جز پربازدیدترین‌ها شد.

باران کوثری را می‌توان از موفق‌ترین و بهترین بازیگران متولد دهه 60 نامید. کوثری با وجود ممنوعیت‌ها و محدودیت‌هایی که در تمام این سال‌ها داشته، اما توانسته است پنج بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین شود و از این بین دو بار سیمرغ را از آن خود کند. کوثری به واسطه خانواده‌ای هنری، از سال 1370 و در حالیکه فقط شش سال داشته با بازی در آثار مادرش رخشان بنی‌اعتماد توانست خود را به عنوان بازیگری ماهر نشان دهد. باران کوثری تاکنون برای دو فیلم «خون بازی» و «کوچه بی‌نام» موفق به دریافت سیمرغ بلورین و برای بسیاری از فیلم‌های دیگر نامزد دریافت جایزه شده است.

الناز حبیبی

بازیگران دهه 60

الناز حبیبی متولد 21 مرداد 1367 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است. فارغ التحصیل فوق دیپلم رشته تدوین و لیسانس رشته کارگردانی می باشد که از کانون پرورشی کودکان شروع کرد و با سریال دردسرهای عظیم به شهرت رسید.

ساعد سهیلی

بازیگران دهه 60

ساعد سهیلی که مدتی در فیلم‌های پدرش به عنوان بازیگر حضوری کوتاه داشت، بالاخره در سال 1390 در «گشت ارشاد» یکی از نقش‌های اصلی را در کنار حمید فرخ‌نژاد و پولاد کیمیایی بازی کرد. سهیلی در این اثر آنقدر خوب درخشید که با پیشنهادات بیشتری در سینما روبه‌رو شد و پا در مسیر ستاره شدن گذاشت. «چند متر مکعب عشق»، «رخ دیوانه»، «مالاریا»، «لاتاری» و «نهنگ آبی» توانستند از ساعد سهیلی بهترین استفاده را ببرند و در هر کدام از این آثار نقش‌های درجه یکی را ایفا کرد تا او را نیز از آینده‌داران این حوزه و از بهترین بازیگران دهه شصتی بدانیم.

دیبا زاهدی

بازیگران دهه 60

دیبا زاهدی متولد 7 آذر 1368 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است فارغ التحصیل لیسانس رشته معماری می باشد که از کودکی عاشق بازیگری شد اما بخاطر مخالفت خانواده مجبورا کنکور رشته مهندسی شرکت کرده است.

کدخبر: 939099 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟