عکس عاشقانه  امین تارخ با خانم بازیگر ز قبل  انقلاب / زن اول تارخ کیست ؟!

امین تارخ / امین تارخ بازیگر /بیوگرافی امین تارخ / همسر امین تارخ / عکس امین تارخ

عکسی تماشا کنید از مجموعه عاشقانه که امین تارخ و شهین رضایی بازیگران اصلی در آن دیده می‌شوند.

در سال ۱۳۵۵ تلویزیون ملی ایران پخش مجموعه‌ای را آ‎‎غاز کرد که نقش اول آن را یک بازیگر تازه کار تئاتر به نام امین تارخ بازی می‌کرد. اقتباسی از رمان بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم اثر نادر ابراهیمی به کارگردانی شاهرخ ذوالریاستین. عکسی تماشا کنید از این مجموعه عاشقانه که امین تارخ و شهین رضایی بازیگران اصلی در آن دیده می‌شوند.

امین تارخ

همسر اول امین تارخ کیست؟

مرحوم امین تارخ که یکی از بزرگان عرصه سینما و تلویزون بود در جوانی اش با منصوره شادمنش بازیگر خوش چهره قبل انقلاب ازدواج کرده بود.

منصوره شادمنش در سال 1333 در تهران متولد شد. او فعالیت هنری را از سال 1347 در تئاتر آغاز کرد و در نمایش های خانواده آریان فر ، تامارزوها ، به سوی زندگی بهتر ، انسان خوب سچوان ، الکترا و نمایش تلویزیونی چهل گیسو اطفای نقش نمود. وی در سال 1357 در رشته بازیگری از دانشکده هنرهای زیبای تهران فارغ التحصیل شد . او برای نخستین بار در سال 1356 در فیلمی از پرویز صیاد به نام « بن بست » بازیگری سینما را تجربه کرد. منصوره شادمنش همسر امین تارخ (بازیگر سینما و تلویزیون) ، فرزند پری حمزه (بازیگر تئاتر و تلویزیون و سینما) و خواهر فرخنده شادمنش (بازیگر تئاتر و دستیار کارگردان) است. به واسطه این ازدواج امین تارخ با مسعود کرامتی بعنوان همسر فرخنده شادمنش باجناق میشود.

امین تارخ

کدخبر: 932423 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟