عجیب ترین زن و شوهر های سینمای ایران + عکس و اسامی 9 زوج جنجالی و پرحاشیه!

این روزها دو فیلم سینمایی بی رویا و تفریق در حال اکران است و سریال زخم کاری ۲ نیز شروع به پخش کرده و به همین بهانه جهت آشنایی با عجیب ترین زوج‌ های سینمایی ایران در طول سال های اخیر تصاویری از حضورشان در فیلم و سریال ها را می بینید.

در فیلم و سریال های خارجی و ایرانی همیشه زوجهای هستند که در طول قسه زندگی شان دستخوش تغییرات می شود و در این میان در طی سال های اخیر شاهد هنرنمایی زوجهای عجیبی هستیم. 

زوج‌ های سینمایی ایران

این روزها دو فیلم «بی‌رویا» و «تفریق» منتشر شده‌اند که در هردو، زوجی را می‌بینیم که شرایط غیر متعارفی را از سر می‌گذرانند. به همین بهانه سراغ نمونه‌های دیگری از زوج‌های سینمایی رفتیم که در شرایطی عجیب قرار گرفته‌اند. ‌

معمولا عادت کرده‌ایم در فیلم‌ها و سریال‌ها، زوج‌هایی را در کنار هم ببینیم که یا زندگی موفقی دارند و خرده داستان‌هایی در اطراف آنها اتفاق می‌افتد و یا در شکلی دیگر رابطه آنها به بن‌بست رسیده و حالا در راستای جدایی و تنش‌های میانشان قصه پیش می‌رود. اما همیشه هم زوج‌ها رابطه و زندگی ساده‌ای ندارند.

گاهی شکل قرارگیری زوج‌ها در کنار هم و نوع روابط عجیبی و غیرمتعارفشان در بعضی از فیلم‌ها، پایه اصلی شکل‌گیری درام است. یعین در واقع شکل عجیب رابطه آنها است که همه اتفاقات قصه را تحت الشعاع قرار می‌دهد. زن و شوهر‌هایی که خلافکار هستند یا با چالشی، زندگی‌شان دستخوش تغییرات می‌شود.

طناز طباطبایی و پارسا پیروزفر | سریال یاغی | محمد کارت | ۱۴۰۱

زوج های سینمای ایران

پسری فقیر پس از رها کردن اجباری کشتی، خلافکار می‌شود. او برای رسیدن به جایگاه و پول بیشتر به رییس خلافکاران نزدیک و با دختر او ازدواج می‌کند.

حالا این زوج از بزرگترین واردکننده‌های کوکایین ایران هستند؛ طناز طباطبایی با نام طلا و پارسا پیروزفر در نقش بهمن. آنها در ابتدا عاشق هم هستند و برای رسیدن به اوج، نقشه‌های زیادی کشیده‌اند.

اما پیشرفت داستان مشخص می‌شود که بهمن برای رسیدن به جایگاهش، پدر طلا را کشته. این موضوع طلا را در مقابل بهمن قرار می‌دهد تا از او انتقام بگیرد.

نقش اول فیلم های مشهور

شرایط نامتعارف این زوج از اتفاقات قابل توجه در آثار نمایشی ایرانی است که پیش از این کمتر دیده شده. اما به واسطه بازی و تقابل درست این دو بازیگر در کنار هم، بسیار مورد توجه قرارگرفت.

طناز طباطبایی و صابر ابر | بی‌رویا | آرین وزیردفتری | ۱۴۰۰

زوج های سینمای ایران

رویا و بابک زندگی آرامی در کنار هم دارند و خود را برای مهاجرت آماده می‌کنند. اما حضور یک دختر به نام زیبا، تمام زندگی این زوج را به هم می‌ریزد. داستان رواشناختی و پیچیده «بی‌رویا» به مخاطب اجازه می‌دهد که هر برداشتی از قصه داشته باشد.

اینکه رویا بیمار روحی است و این اتفاقات در ذهن او می‌چرخد یا زیبا و بابک با نقشه می‌خواهند رویا را به مرز جنون برساند، قصه‌هایی است که می‌توان از دل فیلم به آن رسید.

اما به هرحال رویا و بابک با چالشی عجیب روبرو هستند. رویا، لحظه به لحظه از بابک دور می‌شود تا جایی که دیگر بابک او را نمی‌شناسد. شرایطی نامتعارف که در زندگی روزمره دور از ذهن اما چالش برانگیز است.

ترانه علیدوستی و نوید محمدزاده | تفریق | مانی حقیقی | ۱۴۰۰

زوج های سینمای ایران

داستان کمی پیچیده است. یعنی ممکن است براساس قانون همزاد داشتن انسا‌ن‌ها در جهان اتفاق بیافتد اما احتمالش بسیار کم است. یک زن و شوهر به نام‌های فرزانه و جلال با زن و شوهر دیگری روبرو می‌شوند به نام‌های بیتا و محسن که از نظر ظاهری کاملا شبیه هم هستند.

در ابتدا ماجرا با شک پیش می‌رود اما در ادامه اتفاقات جنایی هم به داستان اضافه می‌شود. اما در مجموعه پذیرش این اوضاع برای مخاطب سخت است و پیشرفت داستان هم به فهم شرایط کمک نمی‌کند.

علاوه براین اصرار بر جامعه مردسالاری و در نهایت مرگ زن هم از اتفاقات دیگری است که شرایط غیرمتعارف این دو زوج را عجیب‌تر می‌کند.

پریناز ایزدیار و هوتن شکیبا | ملاقات خصوصی | امید شمس |۱۴۰۰

زوج های سینمای ایران

فرهاد در زندان است و پروانه در عطاری خود مشغول کار که ارتباط تلفنی از داخل زندان، باعث می‌شود این دو دلبسته هم شوند. اما این دلبستگی واقعی نیست و همه چیز هم برای روزهایی طراحی شده که زوج‌ها می‌توانند در زندان ملاقات خصوصی یا شرعی داشته باشند.

این فیلم اولین بار است که در ایران این قانون زندان را به مخاطب نشان می‌دهد و شاید پیش از آن بسیاری از مردم عادی از این موضوع و شرایط نامتعارفش بی‌اطلاع بوده‌اند.

دختر و پسری با هم در زندان عقد می‌کنند و هر چند وقت یکبار زن برای دیدن همسرش به اتاقی در زندان می‌رود. اما قرار نیست این ساعت‌ها تنها به مسایل خصوصی میان زوج بگذرد و از آن برای تجارت و قاچاق هم استفاده می‌شود.

رعنا آزادی‌ور و جواد عزتی | سریال زخم کاری | محمدحسین مهدویان |۱۴۰۰

زوج های سینمای ایران

انتقام شاید پررنگ‌ترین کلمه‌ای باشه که بتواند شرایط غیرمتعارف زوج سریال «زخم‌کاری» را توصیف کند. مالک پسر یک روستازاده که حالا به جایگاهی در دم و دستگاه یک مرد پولدار به نام حاج عمو رسیده، با معشوقه رییس خود زنی به نام سمیرا ازدواج کرده.

این زوج هردو تنها به پول فکر می‌کنند و برای این کار نقشه قتل حاج عمو را می‌کشند. با مرگ رییس شرایط مالی این زوج پیشرفت می‌کند اما از نظر روانی و اتفاقاتی که در زندگی خصوصی‌شان می‌افتاد، هر روز به سمت نابودی می‌روند.

آزادی‌ور در نقش سمیرا چهره جدیدی از یک زن عصبی و بی‌پروا را نشان می‌دهد که به راحتی همسرش مالک را کتک می‌زند و او را هم با بلندپروازی‌های وحشتناک خود همراه می‌کند.

الناز شاکردوست و هوتن شکیبا | تی‌تی | آیدا پناهنده | ۱۳۹۹

زوج های سینمای ایران

تی تی دختر ساده و روستایی است که همه او را یک زن عقب‌مانده می‌دانند. مردی به نام امیر ساسان که در ظاهر عاشق تی تی است، نقشه می‌کشد که از او سو استفاده کند و با فروش رحم تی تی به عنوان رحم اجاره‌ای، پولدار شود.

مسله رحم اجاره‌ای از آن موضوعات جدید است که در سال‌های اخیر دست‌مایه فیلم‌ها و سریال‌ها شده. اما تا قبل از «تی تی» تصویر مردی که دوست دخترش را برای این کار تبدیل به یک موش آزمایشگاهی کرده را ندیده بودیم.

در آخر فیلم هم مشکلی که در بیشتر روندهای رحم اجاره‌ای پیش می‌آید را شاهد هستیم؛ زن عاشق فرزند داخل شکمش می‌شود و فرار می‌کند. موقعیتی که برای امیرساسان دردسرساز می‌شود.

هانیه توسلی و مصطفی زمانی | خط ویژه | مصطفی کیایی | ۱۳۹۲

زوج های سینمای ایران

زن و شوهری به نام سمیرا و فریدون که سال‌ها با کارمندی زندگی سختی داشته‌اند، حالا نقشه هک کردن یک حساب بانکی را کشیده‌اند تا با خالی کردن آن حساب، پول‌ها را بردارند و فرار کنند.

شرایط زندگی به آنها فشار آورده یا از قبل جسارت داشته‌اند معلوم نیست، اما هردو در مسیرشان مصمم هستند و در شکلی غیرمتعارف زنی را می‌بینیم که ترسو نیست و همسر و برادرش را به خلافکاری تشویق می‌کند.

فریدون هم عصبی و بی‌حوصله است، اما برای همسرش و یک زندگی بهتر ریسک این کار غیرقانونی را پذیرفته.

اما در نهایت داستان به مخاطب می‌هماند که این زوج هم عادی هستند و به جای استفاده از پول، آنها را به حساب نیازمندان می‌ریزند.

ترانه علیدوستی و مانی حقیقی | پذیرایی ساده | مانی حقیقی | ۱۳۹۰

زوج های سینمای ایران

مخاطب قرار نیست در کل فیلم متوجه رابطه میان دو شخصیت اصلی «پذیرایی ساده» شود. اما به هرحال آن دو در شرایطی قرارگرفته‌اند که به ظاهر شبیه یک زوج هستند.

اما زوجی عجیب که هدفی عجیب‌تر دارند. آنها با یک تضاد شدید در رفتار و تصمیم‌گیری، چند کیسه پر از پول را با ماشینی گران قیمت به یک جاده در منطقه‌ای محروم برده‌اند تا از شر پول‌ها خلاص شوند و آنها را بین مردم پخش کنند.

هدف فیلمساز بیشتر نشان دادن واکنش آدم‌ها در برابر گرفتن آن مقدار پول است. اما در این میان بازیگران اصلی زن و مردی هستند که در شرایطی نامتعارف قرار دارند. شرایطی گیج‌کننده اما کنجکاوی برانگیز که مخاطب را وسوسه می‌کند تا پایان فیلم را دنبال کند.

فریماه فرجامی و ابوالفضل پورعرب | نرگس | رخشان بنی‌اعتماد |۱۳۷۰

یک زن میان‌سال به نام آفاق از کودکی پسری به نام عادل را بزرگ کرده و وقتی عادل به جوانی رسیده مجبور شده با او عقد کند. اما حالا عادل عاشق دختری به نام نرگس شده. عادل و آفاق از طریق دزدی روزگار می‌گذارنند و جز رابطه‌ و راز عاطفی که میانشان است در دزدی‌ها هم شریک هم هستند.

زوج های سینمای ایران

اما وقتی عادل عاشق نرگس می‌شود، آفاق از خودگذشتگی می‌کند و خود را مادر عادل جا می‌زند و به خواستگاری نرگس می‌رود. تا شب عروسی حتی مخاطب هم متوحه احساسات آفاق نمی‌شود، اما از آنجا به بعد عشق آفاق در حسودی‌ها و حرف‌هایش نمایان می‌شود. این موقعیت یک شرایط ویژه در میان فیلم‌های سینمایی ایرانی بود که دیگر هم تکرار نشد.

کدخبر: 928649 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟