تیر خلاص فریبرز عرب‌نیا به بازگشت به ایران

فریبرز عرب نیا / فریبرز عرب نیا بازیگر / بیوگرافی فریبرز عرب نیا / همسر فریبزر عرب نیا / عکس فریبرز عرب نیا

فریبرز عرب‌نیا، چهره سرشناس سینمای ایران، روز جمعه ١٧ شهریور در اولین مصاحبه خود پس از خروج از ایران گفت در ایران به دلیل «نگاه مستقل» هیچگاه در «دایره‌های سیاسی» و حتی «خانه سینما» خود را حل‌شده نمی‌دید و به همین دلیل دایره انتخاب‌ها و آزادی عمل او بسیار کمتر بود.

به نظر می‌رسد این مصاحبه منتقدانه و خارج از فضای رسمی، نقطه پایان عرب‌نیا در فضای وزارت ارشاد جمهوری اسلامی است. او در این گفتگو به وضوح از سیاست‌های رسمی در حوزه‌های مختلف انتقاد کرده و برخی منابع خبری دلیل عدم بازپخش سریال مختارنامه را همین مواضع تازه علنی شده عرب‌نیا می‌دانند.

مختارنامه

عشق کوفی جایگزین مختارنامه؟

مختارنامه سریالی ساخته داوود میرباقری است که عرب نیا شخصیت مختار را بازی می کند. این مجموعه از سال 1389 که برای اولین بار روی آتن رفت تا به امروز چندین بار از شبکه های مختلف صدا و سیما پخش شده استو یکی از پرتکرارترین مجموعه سال های اخیر تلویزیون لقب گرفته است. بعد از تدین سال که مختارنامه سریال اول مذهبی صدا و سیما بوده ست برخی سریال عشق کوفی را با این مجموعه مقایشه می کنند. تهیه کننده سریال عشق کوفی در این باره می گوید: سریال «عشق کوفی» را نمی‌توان با سریالی مانند «مختارنامه» مقایسه کرد. چراکه ظرف این ۲ سریال کاملاً باهم متفاوت است و از لحاظ کاری نمی‌توان در کنار هم آن‌ها را مورد بررسی قرار داد.

عشق کوفی

اما از جهتی که هر ۲ در یک فضا کار انجام داده‌اند می‌توان گفت «عشق کوفی» بعد از مدت‌ها سریالی است که در زمینه عاشورا و قیام امام حسین (ع) ساخته شده و تلاش کرده دین خود را در این زمینه ادا کند. تا جایی که زمان و امکانات نیز اجازه داد تصور می‌کنم کار خوبی از آب درآمده باشد، چون سعی کردیم کم فروشی نکنیم و امیدوارم بیننده‌ها نیز از تماشای سریال لذت برده باشند.

 

کدخبر: 927670 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟