عجیب ترین طرح‌های معماری با الهام از کاغذهای مچاله!

به گزارش رکنا، پلتفرم LookX که به تازگی راه‌اندازی شده یک ابزار محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی (AIGC) است که به طور خاص برای «دوستداران معماری » طراحی شده است. 

کاغذ های مچاله

کاغذ های مچاله

 این پلتفرم روی یک پایگاه داده معماری به نام ArchiNet آموزش داده شده و به معناشناسی و حاشیه‌نویسی‌های این صنعت مجهز است. با ادغام الگوریتم‌های چندوجهی و خود توسعه‌یافته، می‌توان از مدل بزرگ به‌طور گسترده‌تری در معماری استفاده کرد. 

این واقعیت که LookX منحصراً در زمینه معماری آموزش دیده، آن را از ابزارهای موجود هوش مصنوعی (AI) متمایز می‌کند. 

کاغذ های مچاله

از آنجا که این ابزار به طور خاص روی مدل‌های معماری آموزش داده شده، در تولید نتایج نهایی و هندسۀ حل‌شده توانایی‌های بسیار بیشتری دارد، برخلاف آنچه که معمولاً از Midjourney یا DALL-E یا Stable Diffusion دریافت می‌کنید.

LookX برای طراحی مجموعه‌ای از ساختمان‌ها با استفاده از یک دستور بصری از کاغذ مچاله شده استفاده کرده است. 

طراح این برنامه می‌گوید: «این برنامه نشات‌گرفته از این آگاهی بود که طراحی با کاغذ مچاله، میراث‌ فرانک گری است؛ این در پس ذهن من بود. اما جدای این، می‌خواستم نشان دهم که چگونه دلبخواهی بودن یک ورودی می‌تواند توسط هوش مصنوعی برای تولید نتایج ناب تفسیر شود.» 

این طرح‌ها با استفاده از حالت کاوش انعطاف‌پذیر LookX ساخته شده‌اند که به کاربران امکان انتخاب شالوده و مدل‌های سبک، آپلود تصاویر، وارد کردن کلمات کلیدی و تنظیم پارامترهای کنترل را می‌دهد.

این برنامه دارای سه معیار اصلی است: Inspiration Generator، Model Training و Sharing Community. کاربران می‌توانند مدل‌های هوش مصنوعی خودشان را آموزش دهند و سپس آن‌ها را در پلتفرم به اشتراک بگذارند. 

کاغذ های مچاله

کاغذ های مچاله

فو از LookX برای ایجاد تصاویر بصری از مدل‌های معماری بر اساس طرح‌ها و الگوهای حجمی، همچنین رندرهای مبتنی بر الگوهای حجمی استفاده کرد. 

طراحان LookX از آن به عنوان «قاتل Midjourney برای صنعت معماری» یاد می‌کند: «ما کاملاً مجذوب پتانسیل آینده‌ی آن هستیم، چون ما واقعاً به یک نسخه Midjourney برای صنعت معماری نیاز داشتیم. LookX نه تنها در حال حاضر بلکه در آینده پتانسیل بسیار زیادی دارد، چون قرار است در مسیری بسیار توسعه‌یافته‌تری حرکت کند.» 

تعدادی از استودیوهای معماری، از جمله زاها حدید، از هوش مصنوعی در پروژه‌هایشان استفاده کرده‌اند. پاتریک شوماخر، مدیر اصلی در یک میزگرد گفت این استودیو در حال توسعه بیشتر پروژه‌ها با استفاده از تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی است. 

استودیوی معماری Hickock Cole اخیراً تصاویری از یک ساختمان با کاربری مختلف را که با استفاده از ChatGPT طراحی شده و دارای یک بام سبز و یک استخر است رونمایی کرده است.

کدخبر: 909065 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟