کارگران موقع پاکسازی بوته‌ها یک محراب ۲ هزار ساله کشف کردند

به گزارش رکنا،دولت منطقه‌ای سیسیل در یک بیانیه خبری در ۳۰ ژوئن اعلام کرد کارگرانی که در حال پاکسازی بوته‌ها در بخش کمتر کاوش‌شده‌ای از پارک باستان‌شناسی سِگِستا در سیسیل بودند، با بیرون کشیدن بوته‌ها به دو اثر باستانی برخورد کردند.

محراب باستانی

 این دو اثر سنگی حکاکی شده، در واقع بخش‌هایی از یک محراب عبادت خانوادگی در دوره هلنیستی هستند. 

 دوره‌ی هلنیستی دورانی بود که فرهنگ یونان باستان در سراسر مدیترانه گسترش یافت. این دوره از ۳۲۳ پیش از میلاد تا حدود ۳۰ پیش از میلاد، زمانی که امپراتوری روم باستان شروع به شکوفایی کرد به طول انجامید.

مقامات به یورونیوز توضیح دادند احتمالاً از این محراب «در اوج دوره یونانی سیسیل» استفاده می‌شده است.

محراب باستانی

یکی از این مصنوعات بلندتر، باریک‌تر و با طرحی دقیق حکاکی شده است. در بالای آن، طرحی حاشیه‌دار وجود دارد که تقریباً شبیه ستون‌های معبد است. در عکس‌ها ردیفی از شاخ و برگ و تاج گل پرجزئیات در مرکز ستون سنگی دیده می‌شود. 

مجسمه‌ی دیگر کوتاه‌تر و بیشتر شبیه یک بلوک است. عکس‌ها نشان می‌دهد جلو و کناره‌های آن، یک الگوی بافت‌دار دارد. به نظر می‌رسد یک قطعه‌ی مدال‌مانند از بالای آن شکسته است. 

یورونیوز گزارش داد که احتمالاً از این دست‌سازه‌ی کوچکتر به عنوان پشتیبان برای محراب اصلی که جزئیات بیشتری دارد استفاده می‌شده است.

پارک باستان‌شناسی سِگِستا در لبه‌ی شمال‌غربی سیسیل، جزیره‌ای در انتهای جنوبی سرزمین اصلی ایتالیا و حدود ۳۹۰ مایلی جنوب رم است.

محراب باستانی

 

کدخبر: 907533 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟