استیو هاروی و مجتبی شکوری؛ دو سخنور معروف که در کودکی لکنت زبان داشتند!
حجم ویدیو: 87.23M | مدت زمان ویدیو: 00:19:18

این که کسی در کودکی لکنت زبان داشته باشد ولی در بزرگسالی به سخنوری معروف و محبوب تبدیل شود، حتماً می تواند جذاب باشد.این اتفاق درباره خیلی ها افتاده است، از جمله درباره یک شخصیت محبوب ایرانی و یک چهره معروف آمریکایی: مجتبی شکوری و استیو هاروی.

استیو هاروی در 17 ژانویه 1957 در ولش ویرجینیای غربی متولد شد. پدرش جسی هاروی معدنچی زغال‌سنگ بود. در کودکی دچار لکنت زبان شدید بود که در نهایت توانست بر آن غلبه کند.

مجتبی شکوری متولد 21 اردیبهشت 1366 در تهران ، معلم و کارشناس است.او فارغ التحصیل لیسانس مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف و فوق لیسانس و دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران است. پدرش فرهنگی و مادرش معلم بود با این حال دوران کودکی و نوجوانی بیش از حد شیطنت و شلوغی داشت و در کنارش هم اصلا اهل درس و کتاب نبود.شیطنت های زیاد از آتش زدن بُرد مدرسه تا ریختن داروی خواب آور در چایی معلمان بخش از اقداماتی بود که در نهایت باعث اخراجش از مدرسه شد

ماجرای لکنت زبان مجتبی شکوری در کودکی

در 4 سالگی زمان که برای یک گوسفند میخواست کاهو بدهد لیز خورد و زیر گوسفند از شدت ترس شوک شد و در نهایت دچار اختلال لکنت و گفتار شد.

در نهایت با تلاش و گفتار درمانی و آرزویی که برای سخنگویی دولت داشت بعد از سال ها درمان شد اما می گوید هنوزم زمان تنش عصبی لکنت سراغش می آید.

کدخبر: 907502 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟