وحشت خانم بازیگر معروف از اسب / رواشناس چه گفت؟ + عکس

به گزارش رکنا، با این حال، چیزی که بسیاری از افراد فراموش می کنند این است که افراد مشهور و سلبریتی ها هم انسان هستند و همان ترس ها و فوبیاهایی را تجربه می کنند که همه افراد جامعه تجربه می کنند. از این شماره به یکی از این موارد می پردازیم.

کریستن استوارت: ترس از اسب

کریستن استوارت که در لس آنجلس از پدر و مادری که هر دو در صنعت فیلم کار می کردند متولد و بزرگ شد.او به خاطر نقش‌هایش در فیلم‌های گرگ و میش، سفید برفی و شکارچی شهرت دارد، اما او از اسب می‌ترسد. به گفته استوارت، او از اسب ها متنفر است.

ترس از اسب کریستن استوارت از 9 سالگی شروع شد او در آن زمان از اسب افتاد و یکی از آرنج هایش شکست.

ترس از اسب یا هیپوفوبیا، فوبیایی است که به نام های علمی equinophobia  یا hippophobia  شناخته می شود. این افراد معمولا از حیوانات سم دار مانند الاغ و قاطر نیز می ترسند.

فردی که از فوبیای اسب رنج می برد وقتی به اسب فکر می کند یا از نظر فیزیکی نزدیک به یک اسب است، دچار احساس وحشت ،اضطراب، لرزیدن، تپش قلب، تنگی نفس، افزایش ناگهانی ضربان نبض، حالت تهوع و گریان می شود.

خانم بازیگر

علل فوبیای اسب

تجربیات منفی با اسب ها در دوران کودکی ممکن است باعث ایجاد این فوبیا شود. فوبیای اسب ممکن است با افتادن از اسب نیز ایجاد شود برای مثال کریستوفر ریو، بازیگری که برای بازی در نقش سوپرمن شناخته می شود، از اسب افتاد، گردنش شکست و تا پایان عمر از گردن به پایین فلج شد. در بسیاری از موارد، افراد شروع به اجتناب از اسب می کنند و این به تدریج از ترس به یک فوبیای جدی تبدیل می شود.

این فوبیا همچنین می تواند ناشی از یک ترس ساده از خود حیوان باشد. اندازه و وزن و دندان های بزرگ اسب ممکن است برخی از افراد، به ویژه کودکان را بترساند. نمایش‌های رسانه‌ای منفی از اسب‌ها و اسب‌های نر ممکن است بر ترس فرد بیفزاید.

گزینه های درمانی زیادی برای کسانی که از فوبیای اسب رنج می برند وجود دارد. درمان شناختی رفتاری یکی از انواع درمان برای افرادی است که از فوبیاهای خاصی رنج می برند.این درمان که توسط روانشناسان بالینی صورت می گیرد بر ترس های فرد و دلیل وجود آنها تمرکز دارد. سعی می کند فرآیندهای فکری پشت ترس فرد را تغییر داده و به چالش بکشد. مطالعات نشان داده است که در درمان افراد مبتلا به فوبیای اسب موثر بوده است.

کدخبر: 885620 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟