اولین عکس از همسر جوان آقای مجری ! / بیوگرافی و زندگی خصوصی عبدالله روا و همسرش

به گزارش رکنا ، عبدالله روا متولد 5 اسفند 1364 در چهارمحال بختیاری، مجری است، پدرش معلم بود و از طریق بسیج به جبهه های جنگ رفت و در 11 ماهگی عبدالله در عملیات 5 شلمچه در سال 64 به شهادت رسید و مادرش بعدها با یکی از همرزمان پدرش ازدواج کرد، او فرزند اول خانواده و چهار خواهر و برادر ناتنی دارد.

عبدالله روا

تحصیلات عبدالله روا

فارغ التحصیل لیساس حقوق اصفهان و فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه شهید بهشی می باشد.

عبدالله روا

ازدواج عبدالله روا

عبدالله روا هنوز ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

عبدالله روا

شعر و ادبیات عبدالله روا

عبدالله روا که از کودکی به سرودن شعر روی آورده بود همچنان به سرودن شعر و ترانه می‌پردازد و تاکنون در جشنواره‌های شعر زیادی مقام آورده است. ازجمله جشنواره شعر رضوی سال 1388، جشنواره سوختگان وصل در سالهای 1386 و 1387 و جشنواره شعر دفاع مقدس سال 1384. وی باسرودن غزلی دربارهٔ امام رضا نفر اول کنگره شعر رضوی کرمان و نفر اول برگزیدگان جشنواره بزرگ رضوی سال 1388 شد. همچنین ترانه‌ «مترو» با صدای رضا یزدانی سروده عبدالله رواست که در سال 1392 منتشر شد. ترانه‌های دیگری از او با صدای مازیار فلاحی، محمدرضا مقدم، غلامرضا صنعتگر و چند خوانندهٔ دیگر نیز منتشر شده‌ است. او در آهنگ «بچه های ایران» از حامد محضرنیا، حامد طاها و مهدی شکوهی دکلمه خوانی کرده است. شاعر این دکلمه خود عبدالله روا بوده است.

عبداله روا

شروع فعالیت عبدالله روا

آقای روا کار اجرای خود را با حضور در شبکه استانی جهان بین چهار محال بختیاری شروع نمود و سپس در مرکز رادیویی چهار محال بختیاری مشغول به فعالیت شد. هنگام تحصیلش در تهران برای کارشناسی ارشد، در دوره ای آموزشی به اسم طرح جم مشارکت نمود و در نهایت در همین زمان و مکان از طریق یکی از رفیقان خود به حامد جوادزاده تهیه کننده برنامه شیش تایی ها و همچنین روز از نو معرفی گردید. به این ترتیب او به شبکه 2 صدا و سیما راه یافت و در سال 1391 پس از مورد توجه قرار گرفتن اجرایش در برنامه شش تایی ها تا به این لحظه از مجری های مطرح تلویزیون کشورمان به شمار می رود. شهرت اصلی و بالای او به حضور در برنامه ویدیو چک باز می گردد. غالب فعالیت هایش در برنامه های ورزشی همچون شیدایی، شب های فوتبالی و ویدیو چک از شبکه ورزش می باشد، نویسنده این برنامه ابوطالب حسینی کمدین مشهور است. به تازگی او تهیه کنندگی را نیز تجربه کرده که برنامه «از شنبه» پخش شده از شبکه ورزش در سال 1398 مثال تهیه کنندگی او می باشد.

عبدالله روا

آثار و برنامه های اجرا کرده عبدالله روا

    روز از نو در شبکه دو

    شیش‌تاییا

    فرش سپید

    کافه سپید

    ماه‌ترین ماه در برنامه سحرگاهی رمضان 92

    شیدایی

    بدون توقف

    از آن می‌گویند برنامه اذانگاهی شبکه دو

    شب‌های فوتبالی از شبکه ورزش با همراهی افشین عبداللهیان

    ویدیوچک از شبکه ورزش و شوخی با مسائل روز ورزش ایران

    سینمایش از شبکه نمایش که ویژه‌برنامه جشنواره فجر بود

    نشان مهربانی از شبکه یک

    افتتاح بهار

    خیابان ایران

    شب‌های شیدایی

    با کی بریم سیزده بدر

    شبکه ایرانی

    با کاروان

    بخوان

    شهر خدا

    نام خانوادگی

    بچه‌های مردم

    بی‌سیم شبکه نسیم

    زمانی برای خندیدن شبکه سه

    بومرنگ

    سلام،صبح بخیر از شبکه سه

منبع : ساعد نیوز

 

کدخبر: 883818 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟