بیوگرافی و زندگی خصوصی محمدرضا شریفی نیا و همسرش + تصاویر جذاب و دیدنی

محمدرضا شریفی‌ نیا در 25 خرداد سال 1334 در روستای خاتون آباد از توابع استان اصفهان متولد شد. محمدرضا شریفی نیا فارغ التحصیل لیسانس رشته تربیت بدنی است و در مدارس علوی، موسوی و کمال درس خوانده است، اوایل انقلاب به اعدام محکوم بود ولی حالا بازیگر است.محمدرضا شریفی نیا با آزیتا حاجیان بازیگر زن سینما ازدواج کرده بود که حاصل این ازدواج دو فرزند دختر به نام های مهراوه و ملیکا بوده که هر دو بازیگر می باشند. این زوج بعد از چند سال زندگی بنا به دلایلی از هم طلاق گرفتند و جدا شدند.

آزیتا حاجیان و محمدرضا شرفی نیا بعد از سال های طولانی زندگی مشترک با وجود داشتن دو فرزند از هم جدا شدند و این راز را ملیکا در یک گفتگو برملا کرد و گفت :پدر و مادرم از هم جدا شدند تا دوست باقی بمانند. بعد از اینکه زندگی محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان به جدایی و طلاق منجر شد، خانم حاجیان با محمد کریمی هراتی همکلاسی قدیمی خود ازدواج کرد.

محمدرضا شریفی نیا

سال ها بعد از طلاق شریفی نیا خبر ازدواج او با رز رضوی پخش شد. اما اصل داستان مربوط به سفره عده ای از هنرمندان به مکه و حج عمره بود، طبق قوانین عربستان، زنان زیر 40 سال برای ورود به جده باید محرم داشته باشند. به همین خاطر نام رز رضوی و چند بازیگر زن بعنوان محرم در پاسپورت بازیگران مرد چون محمدرضا شریفی نیا ثبت شده بود که این خبر با شیطنت عوامل داخل گروه به تهران می رسد و جنجال بزرگ راه می افتد.

محمدرضا شریفی نیا

فعالیت محمدرضا شریفی نیا قبل انقلاب با نوشتن و ادبیات کودک شروع شد و در اوایل انقلاب بعنوان نقاش، عکاس و طراح جلد کتاب بعنوان گرافیست مشغول بود. با شروع انقلاب در زمره شاگردان مرحوم آیت الله مهدوی کنی، شهید مطهری و مرحوم شریعتی بود، او در سخنرانی های علی شریعتی دکلمه می خواند، جالب است بدانید وی عضو گروه سرودی بود که هنگام ورود امام خمینی (ره) به ایران پای پلکان هواپیما، سرود خمینی ای امام را اجرا کردند.

محمدرضا شریفی نیا

بعد از مدتی که انقلاب گذشت راه خود را از مطهری و مهدوی کنی جدا کرد و به هواداری شریعتی گرایش پیدا کرد، او در دهه 60 بخاطر هواداری از شریعتی در ارتباط با نشریه لوح دستگیر و به اوین افتاد. او که به اعدام محکوم شده بود در سال 1364 بعد از تواب شدن (توبه کرده)، حکم اعدامش به حبس ابد و در چندین نوبت مورد عفو قرار گرفت و از زندان آزاد شد، شریفی نیا در زندان اوین، مسئولیت چاپخانه زندان را برعهده داشت.

خیلی ها معتقدند محمدرضا شریفی نیا بزرگترین باند مافیای سینما و تلویزیون است که برای ورود و فعالیت در این عرصه باید با وی همگام شد تا اجازه کار داشته باشند.

محمدرضا شریفی نیا

منبع:ساعدنیوز

کدخبر: 874455 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟