گفتگوی عجیب زن اسپانیایی بازداشت شده در شیراز پس از آزادی / ایرانی ها مهمان نواز هستند

با اینکه بازداشت این شهروند اسپانیایی با استناد به قوانین جاری کشور و کاملا منطبق بر قانون انجام شد و فرایند رسیدگی به دادگاه او نیز به صورت عادلانه برگزار شد اما، در این مدت بسیاری از رسانه های خارجی در این خصوص مطالب متعددی منتشر کردند و حتی در اغلب موارد اقدام به سیاه نمایی و وارونه جلوه دادن حقیقت کردند؛ اما اکنون که آنا بانیرا آزاد شده و به کشور خود بازگشته است بی آنکه تحت فشار خاصی باشد در گفت و گویی، مطالبی از ایران و مردمانش را بر زبان جاری کرد که می توان گفت؛ هجمه های رسانه ای را خنثی کرد.

این شهروند اسپانیایی در مصاحبه مطبوعاتی با خبرگزاری های افه و اروپا پرس، با نگاهی منصفانه در مورد ایران و شرایط زندان های کشور سخن گفت.

وی در بخشی از این گفت و گو، اظهار کرد: ایران کشوری است که در آن بیشترین احساس امنیت را به خاطر مهمان نوازی مردمانش داشتم زیرا آنها به شما احساس امنیت می دهند به گونه ای که انگار هیچ وقت، هیچ اتفاقی برای شما نخواهد افتاد.

خانم بانیرا ادامه داد: «بی انصافی است که کل کشور (ایران) را به خاطر این دستگیری قضاوت کنیم».

وی ادامه داد: تاکید می کنم که در هنگام ورود به ایران، اعتراضاتی در کار نبود و در آن زمان ابتدا از ترکیه به گرجستان رفتم سپس وارد ارمنستان شدم و از آن کشور هم قصد سفر به آذربایجان را داشتم اما مرز زمینی بسته بود؛ در نتیجه تصمیم گرفتم که به ایران بیایم.

این شهروند اسپانیایی تاکید کرد: هرگز در هیچ تجمع یا تظاهراتی حضور نداشتم و روند دستگیری ام نیز به این صورت بود که به اداره مهاجرت در شیراز برای تمدید روادید مراجعه کردم تا بتوانم بیشتر در ایران بمانم اما در این شهر با من مصاحبه کوتاهی کردند و سپس بیرون آمدم؛ روز بعد وقتی در خودروی عازم پرسپولیس بودم، ماموران در پمپ بنزین دستگیرم کردند.

بانیرا افزود: از اعتبار روادیدم یک ماه باقی بود و به همین دلیل درخواست تمدید ویزا برای یک ماه دیگر را داده بودم.

این شهروند اسپانیایی ادامه داد: ۳۵ روز در زندان شیراز بودم و سپس مرا به زندان اوین منتقل کردند و در اینجا بود که به صورت تلفنی با سفیر اسپانیا صحبت کردم.

آخرین سخنان خانم بانیرا در مورد تشکر از زحمات سفارت، وزارت خارجه کشورهای اسپانیا و ایران، دولت اسپانیا و همچنین ادارات کنسولی بود که به گفته او، تلاش می کنند همین کار را برای دیگر دستگیرشدگان نیز انجام دهند.

 

کدخبر: 874348 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟