بیوگرافی فرزانه سهیلی/ از نسبت با ساعد سهیلی تا ازدواج و همسر !!

بیوگرافی فرزانه سهیلی

نام و نام خانوادگی: فرزانه سهیلی

تاریخ تولد: 1365/01/01

محل تولد: اصفهان

حرفه:  بازیگری

سوابق کاری: از 1378 تاکنون

وضعیت تاهل:  مجرد

زندگینامه فرزانه سهیلی

فرزانه سهیلی بازیگر سینما و تلویزیون متولد اول فروردین ماه سال 1365 و اهل اصفهان است که از 13 سالگی کار بازیگری را آغاز کرد و سپس در قامت نویسنده نمایشنامه هم کار کرده است.

تحصیلات

فرزانه سهیلی فارغ التحصیل فوق لیسانس کارگردانی از دانشگاه هنر و معماری است.

این چهره در دوران دبیرستان برای اینکه بتواند وارد عرصه هنر شود تصمیم گرفت که در هنرستان تحصیل کند اما با مخالفت خانواده اش مواجه شد و در نهایت وارد دانشگاه شد و در رشته انسانی به ادامه تحصیل پرداخت.

شروع بازیگری

فرزانه سهیلی از 13 سالگی در اصفهان بازی در تئاتر را به صورت حرفه ای آغاز کرد.

اولین بازی وی مربوط به نمایشی به نام « نقل آخر» نوشته ی محمدرضا آریانفر بود.

فرزانه سهیلی در سال 1383 به تهران رفت و فعالیت خود را در زمینه تئاتر آنجا ادامه داد. وی موفق شد برای بازی در نمایش کوکوی کبوتران حرم به کارگردانی افسانه ماهیان کاندید بهترین بازیگر زن در «جشنواره تئاتر فجر» شود.

فرزانه سهیلی

سوابق سینمایی و تلویزیونی

فرزانه سهیلی برای اولین بار در سال 1389 در سن 24 سالگی در مجموعه « تبریز در مه» به کارگردانی محمدرضا ورزی در نقش گلناز جلوی دوربین رفت.

خانم بازیگر سال 1397 دوباره با کار تاریخی محمدرضا ورزی به نام « ایراندخت» دیده شد تا اینکه سال 99 با سریال باخانمان ساخته برزو نیک نژاد به قاب تلویزیون بازگشت.

او در سریال باخانمان با چهره های معروفی چون حسن پورشیرازی، شهره لرستانی، الهام اخوان ، بهنام تشکر همکار بود.

فرزانه سهیلی در سال 99 با فیلم سینمایی «صحنه زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی و در کنار بازیگران مطرحی چون مهتاب کرامتی، بهرام افشاری و لیندا کیانی اولین تجربه سینمایی خود را به دست آورد.

نویسندگی

فرزانه سهیلی در عرصه تئاتر بسیار فعال است و تاکنون نمایشنامه های بسیاری را نوشته و در برخی آثار نمایشی نیز روی صحنه رفته است.

فرزانه سهیلی و ساعد سهیلی چه نسبتی دارند ؟

فرزانه و ساعد سهیلی نسبت فامیلی با هم ندارند و تنها تشابه نام فامیلی است .

فرزانه سهیلی در خانواده ای 5 نفره بزرگ شده و فرزند سوم خانواده است. پدرش رجبعلی سهیلی بازنشته فرودگاه شهید بهشتی اصفهان و مادرش خانه دار است فرزانه یک خواهر و برادر بزرگتر از خودش دارد.

خواهرش فرناز سهیلی و برادرش فرشید سهیلی است فرشید برادر خانم سهیلی دکترای بیو الکتریک دارد و در زمینه توسعه فناوری نانو برای صنعت محیط زیست و کشاورزی فعال است.

ازدواج و همسر

فرزانه سهیلی ازدواج نکرده و مجرد است.

فرزانه سهیلی

منبع: دلگرم

کدخبر: 858660 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟