ذوق عجیب یک اروپایی با دیدن دستشویی های قطر!

به گزارش رکنا، یک تماشاگر اروپایی از وجود شلنگ آب در توالت های قطر خوشحال شد و نوشت:

    “یک ماه است که در قطر از شلنگ استفاده می‌کنم… کاملاً وحشت‌زده هستم که در بریتانیا/اروپا فقط از دستمال توالت استفاده می‌کنیم. این (شلنگ) بهترین چیز‌ دنیاست پسر! شدیدا سپاسگزارم”

توالت فرنگی

آداب استفاده از توالت عمومی در کشورهای مختلف

در شهرهای بزرگ اروپایی رسم بر این است که مردم پس از استفاده از توالت عمومی ، هزینه کمی را پرداخت می کنند. برخی از توالت های عمومی ظاهرا رایگان هستند، اما بیشتر مردم برای دستمال توالت پول می پردازند یا به متصدی توالت که مسئول تمیز کردن توالت است، انعام می دهند.

توجه داشته باشید که برخی از اپراتورها برای فریب گردشگران، اسکناس های بزرگ را در کانتینر می گذارند. اما اصلا نگران این موضوع نباشید. برای این منظور لازم نیست بیش از ۰.۵۰ تا ۱ دلار هزینه کنید.

همچنین بهتر است برای پرداخت هزینه دستشویی از پول خردهای رایج همان کشور استفاده کنید.

سنگاپور، تایلند و تایوان: خود را برای نشستن در توالت غیرفرنگی آماده کنید

برخی کارشناسان معتقدند که دستشویی رفتن به سبک ما ایرانی ها که فرمی شبیه اسکات زدن است، برای سلامت بدن مفیدتر است و به همین خاطر در برخی از کشورها از توالت هایی استفاده می شود که در زمین کار شده و باید پاهای خود را در دو طرف کاسه آن قرار دهید.

بدون شک روش استفاده صحیح این توالت ها را بلد هستید و نیازی به توضیحات اضافه نیست.

اما لازم به اشاره است که در این کشورها هرگز نباید دستمال توالت را در چاه انداخته و آن را با استفاده از فلاش تانک، دفع کنید. به طور مثال در سفر به کشورهایی همانند ترکیه، یونان، پکن، مراکش، مقدونیه، مونته نگرو، بلغارستان، مصر و اوکراین حتما مواظب این مساله باشید.

در این کشورها همیشه سطل زباله مخصوص دستمال های مستعمل وجود دارد

در کشورهای چین و کره دستمال توالت با خود ببرید

کشورهای متعددی در جهان هستند که همراه داشتن دستمال توالت در آنجا یک رسم عمومی است. از جمله می توان به دو کشور آسیایی همچون چین و کره اشاره کرد. در سفر بعدی خود به این کشورها، بهتر است دستمال های جیبی همیشه همراه خود داشته باشید.

کشورهای زیر دارای شیر آب در توالت ها هستند

سیستمی موسوم به بیدِت وجود دارد که آب را با فشار بیرون می دهد. در برخی از کشورهای اروپانی همچون فرانسه این سیستم گاهی مورد استفاده قرار می گیرد. اما عموما شیرآب را در کشورهایی شاهد خواهید بود دسترسی به دستمال توالت ندارند و مردم آن ترجیح می دهند به جای دستمال از آب برای شست‌وشوی خود استفاده کنند.

ازجمله می توان به کشورهای ایتالیا، پرتغال، ژاپن، آرژانتین و ونزوئلا اشاره کرد.

اصطلاح رایج «دستشویی عمومی» در کشور مقصد را بیاموزید

حتی اگر زبان بلد نیستید هم پیش از سفر دست‌کم به یادگیری برخی اصطلاح ها و عبارت های رایج و عمومی در کشور مقصد بپردازید. مثلا در برخی کشورهای اروپایی همچون فرانسه، آلمان و هلند می توانید از این عبارت استفاده کنید: «water closet» یا «toilette». در استرالیا توالت عمومی را با «dunny» یاد می کنند. در انگلستان به آن «loo» می گویند. در ژاپن هم به توالت عمومی می گویند: «ben-jo»

کدخبر: 854498 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟