اعتراف تلخ داور بازی ایران - آمریکا ! / پنالتی به نفع ایران چه شد ؟!

اورس مه یر درباره صحنه جنجالی بازی ایران و آمریکا در جام جهانی 1998 و صحنه خطا بر روی خداداد عزیزی گفت: در آن صحنه من این احساس را داشتم که مهاجم خیلی راحت افتاد. اما بعدا که صحنه را دیدم متوجه شدم که اشتباه کردم. یک پنالتی کاملا واضح بود که من تصمیم اشتباهی گرفتم.

او درباره قضاوت های جام جهانی گفت: در مجموع قضاوت های خوبی در قطر نداشتیم. البته بازی نیمه نهایی و فینال خوب بود اما در یک چهارم نهایی دو بازی داشتیم که خوب قضاوت نشد. در بازی آرژانتین - هلند داور خوب نبود. در بازی ایران و آمریکا لاهوس خوب بود اما بازی بعدی را خوب کار نکرد. به نظر من VAR کمک زیادی به داوران نمی کند و شخصیت را از آنها گرفته است. به نظر من برای آفساید و یا تشخیص عبور از خط دروازه خوب هست اما در کل برای خطاها خوب نیست. در بعضی صحنه ها تشخیص خطا کاملا متفاوت است و باید بر عهده داور باشد. فقط VAR برای صحنه های سیاه و سفید خوب است مثل آفساید که یا هست یا نیست.

مه یر درباره اعلام سه پنالتی در فینال جام جهانی نیز گفت: داور سه تا پنالتی را درست گرفت و یکی را تمارض تشخیص داد. تصمیم او در هر چهار صحنه از نظر من درست بود و نیازی نداشت که VAR دخالت کند.

 

کدخبر: 854483 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟