مرگ عجیب 7 بازیگر معروف در اوج شهرت / از خودکشی تا مصرف مواد مخدر!

آن‌ها همواره قابی از تمام نداشته‌های ما را تشکیل داده و شکاف بین طبقات را پر رنگ و پر رنگ ‌تر می‌کردند. اما در این جهان پر از اختلاف، نقطه‌ای وجود دارد که تمام بشریت در به در آن مشترک هستند‌. نقطه‌ای به نام "مرگ" که برای هیچکس قابل گریز نیست. شاید بتوان گفت افراد مشهور تنها اشخاصی هستند که سالروز مرگشان اهمیت بیشتری از تاریخ تولدشان دارد مخصوصا اگر داستان زندگی خود را نیمه تمام گذاشته باشند و پایانی باز برای کارنامه‌ی هنری خود به جای گذاشته باشند. این بار به معرفی بازیگران مشهوری می‌پردازیم که در تولد و شکوفایی دوباره‌ی خود به کام مرگ کشیده شده و از زندگی کردن منع شده‌اند. با ما در ادامه همراه باشید.

هیث لجر / ۲۸ساله

بازیگرانی که در اوج شهرت به کام مرگ کشیده شده‌اند

در ۲۴ فوریه سال ۲۰۰۸، حاضران مراسم اسکار انتظار سخنرانی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم شوالیه تاریکی می‌کشیدند اما با انتظار بیشتر از چندین دقیقه‌ی تماشاچیان و اشک‌های برخی از حاضران مراسم، مشخص می‌شود برنده‌ی این جایزه هرگز روی صحنه حاضر نخواهد شد و جایزه خود را در دست نخواهد گرفت. بازیگری که همه حضار انتظارش را می‌کشیدند هیث اندرو لجر استرالیایی بود که بعد از بازی در نقش جوکر توانسته بود لایق اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد باشد اما به دلیل اینکه حدود ۲۰ روز از مرگش می‌گذشت هرگز نتوانست بابت دریافت این جایزه از داوران تشکر کند. لجر فعالیت بازیگری خود را در ابتدا در حوزه نمایش در دهه ۹۰ میلادی آغاز کرد و در سال ۱۹۹۸ به طور رسمی وارد سینما شد. او با بازی در فیلم کوهستان بروکبک در سال ۲۰۰۵ توانست به ستاره‌ای نوظهور در سینما تبدیل شود و در سال ۲۰۰۸ با بازی در فیلم شوالیه تاریکی به اوج درخشش خود رسید. هیث لجر در ۲۲ ژانویه‌ ۲۰۰۸ در حالی که بر اثر مسمومیت دارویی در آپارتمان خود پیدا شده بود برای همیشه از پرده‌ی سینما حذف شد و یکی غم‌انگیزترین مرگ‌های تاریخ هالیوود را به نام خود رقم زد.


رابین ویلیامز / ۶۳ساله

بازیگرانی که در اوج شهرت به کام مرگ کشیده شده‌اند

رابین مک‌لورین ویلیامز که در طول فعالیت هنری خود باعث لبخند خیلی از طرفداران سینما شده بود با مرگش باعث اشک‌های آن‌ها شد. این بازیگر و کمدین آمریکایی که در بداهه‌پردازی شخصیت‌هایش استاد بود، از سال ۱۹۷۶ فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد و طولی نکشید که به محبوب دل‌های مردم تبدیل شد. سال‌های پربار فعالیت ویلیامز در حوزه درام و کمدی او را به یکی از ستاره‌هایی تبدیل کرد که حسرت تمام جهانیان را برمی‌انگیخت. اما این حسرت‌ ها دقیقا در زمانی که همه ویلیامز را شادترین فرد جهان می‌دانستند به اتمام رسید و خبر خودکشی او در ۱۱ آگوست ۲۰۱۴ باعث تعجب همه شد. رابین ویلیامز با بازی در فیلم‌های محبوب و پر افتخاری ماننده انجمن شاعران مرده در سال ۱۹۸۹ و ویل هانتینگ نابغه در سال ۱۹۹۷ به یکی از ماندگار‌ترین چهره‌های سینمای هالیوود تبدیل و ماندگار شد.


بروس‌‌لی / ۳۲ساله

بازیگرانی که در اوج شهرت به کام مرگ کشیده شده‌اند

لی‌جن فان، پسری که در ۲۷ نوامبر ۱۹۴۰ در محله چینی‌های کالیفرنیا به دنیا آمد، حالا با اسم بروس‌لی به شهرت رسیده و به یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های قرن بیستم تبدیل شده است. او که در ۱۸سالگی برای تحصیل به ایالت متحده آمریکا مهاجرت کرده بود در سال ۱۹۶۴ وارد حرفه‌ی سینما شد و با ایفای نقش در فیلم زنبور سبز و به رخ کشیدن مهارت‌های رزمی‌اش توانست به شهرت برسد. با اینکه بروس‌لی به یکی از قوی‌ترین مردان جهان از نظر قدرت بدنی تبدیل شده بود، در حوزه‌های دیگری چون فلسفه و نظریه‌پردازی نیز فعالیت می‌کرد و همین دانش، او را بین مردم شناخته شده‌تر کرد. اما داستان مرد شکست‌ناپذیر در سال ۱۹۷۳ با مرگی مشکوک به پایان می‌رسد و این استاد بزرگ را برای همیشه از سینما حذف می‌کند. با اینک بعد از گدَت چندین سال از مرگ بروس هنوز بسیاری از افراد به دنبال قاتل اصلی او هستند هنوز روایت قطعی از مرگ بروس‌لی در دسترس نیست اما چیزی که واضح است رفتن زود هنگام این بازیگر و استاد مشهور از پرده‌ی سینماست که دیگر تکرار نخواهد شد.


پل‌واکر / ۴۰ ساله

بازیگرانی که در اوج شهرت به کام مرگ کشیده شده‌اند

مرد جذاب مجموعه فیلم‌های سریع و خشن، پل ویلیام واکر یکی دیگر از بازیگرانی بود که از دست دادنشان برای سینما گران تمام شد. واکر حرفه بازیگری را از سال ۱۹۷۰ به عنوان بازیگر کودک آغاز کرد اما فعالیت حرفه‌ای او با بازی در مجموعه احساسی y&r آغاز شد. واکر با بازی در مجموعه سریع و خشن یه یکی از بهترین‌ بازیگران ژانر اکشن تبدیل شد و از آن پس محبوبیت زیاد بین مردم کسب کرد. اما متاسفانه پل هرگز نتوانست به خوبی رانندگی کردن در فیلم سریع و خشن رانندگی کند و در نهایت در۳۰ نوامبر ۲۰۱۳ بر اثر تصادف جان خود را از دست داد. تبدیل شدن او به یک ستاره اکشن خیلی طولانی نبود اما ماندگاری پل واکر هرگز از این زمان کوتاه تاثیر نگرفت و او برای همیشه به یکی از ماندگار‌ترین‌های ژانر اکشن تبدیل شد.


جیمز دین / ۲۴ساله

بازیگرانی که در اوج شهرت به کام مرگ کشیده شده‌اند

ستاره‌ی نوظهور دهه‌ی ۵۰ میلادی قبل آنکه بتواند استعدادش را به طور کامل به نمایش بگذارد از دنیا می‌رود. جیمز بایرون دین که در ۸ فوریه ۱۹۳۱ در امریکا متولد شد، می‌توانست در بین شناخته شده‌ترین ستاره‌های هالیوود ماندگار باشد اما تقدیرش کوتاه‌تر از آن بود. دین در سال ۱۹۵۱ به طور رسمی وارد سینما شد و از همان ابتدا به دلیل چهره‌ی سینمایی‌ای که داشت مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. او با بازی در فیلم شرق بهشت در سال ۱۹۵۵ مورد توجه بسیاری از مخاطبان و منتقدان قرار گرفت اما دقیقا زمانی که قرار بود نتیجه تلاش‌های خود را دریافت کند، در همان سال بر اثر تصادف جان خود را از دست داد. مرگ جیمز دین پایان راه او نبود و او بعد از مرگ خود در سال ۱۹۵۶ برای بازی در فیلم غول نامزد دریافت اسکار بهترین نقش اول مرد شد اما هرگز نتوانست برای این نامزدی ابراز خوشحالی کند.


فیلیپ سیمور هافمن / ۴۶ساله

بازیگرانی که در اوج شهرت به کام مرگ کشیده شده‌اند

بازی کردن نقش‌های منفی و خاکستری نتوانست چیزی از محبوبیت هافمن در طی سال‌های فعالیتش کم کند.این بازیگر آمریکایی که در سال ۱۹۶۷ به دنیا آمد، فعالیت هنری خود را در ۱۲سالگی آغاز نمود. استعداد او از همان ابتدا شکوفا شد و مورد توجه قرار گرفت. بعد از چندین سال فعالیت حرفه‌ای در حوزه سینما، فیلیپ سیمور هافمن به عنوان بازیگری کارکشته در طی فعالیت هنری خود، سه بار نامزد دریافت جایزه اسکار و یک بار برنده این جایزه شد واستعداد و مهارت خود در بازیگری را به همه اثبات کرد. اما متاسفانه روزهای پرافتخار هافمن به دست خودش از بین رفت. جسد هافمن در سال ۲۰۱۴ بر اثر مصرف پیش از حد مواد مخدر در آپارتمانش پیدا شد و او برای همیشه صحنه رقابت سینما را ترک کرد.


بریتنی مورفی / ۳۲ ساله

بازیگرانی که در اوج شهرت به کام مرگ کشیده شده‌اند

بریتنی آن مورفی مونجاک بازیگر و خواننده آمریکایی که در سال ۱۹۷۷ به دنیا آمد، از دیگر بازیگرانی است که دنیای هنری را زودتر از زمان ممکن ترک کرد. مورفی نخستین بار در سال ۱۹۹۱ برای ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی مورفی براون مقابل دوربین رفت. بعد از گذشت چند سال از فعالیت هنری‌اش، مورفی با بازی در فیلم بی سرنخ به اوج شهرت خود رسید و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. اما در کمال تاسف مسیر روشن فعالیت هنری بریتنی مورفی در سال ۲۰۰۹  به پایان خط خود رسید و مورفی بر اثر ذات‌الریه جان خود را از دست داد. جسد او در حمام آپارتمان منزلش آخرین سکانس از زندگی نه چندان طولانی او بود.

کدخبر: 851277 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟