6 شهر آمریکا که بیشترین ایرانیان در آن زندگی می کنند  + عکس ها

ایرانیان آمریکا شامل شهروندان و گروه‌های مهاجر ایرانی به ایالات متحده آمریکا هستند، همچنین آنهایی را می‌توان ایرانیانی برشمرد که به واسطه مهاجرت یکی از والدین خود، در این کشور متولد شده‌اند.

آمار رسمی جمعیت ایرانیان آمریکا در سرشماری سال ۲۰۰۰ میلادی بیش از ۳۷۰ هزار نفر بود. این تعداد شامل افرادی است که داوطلبانه خود را «ایرانی» (یا ایرانی‌تبار) معرفی کردند. اما در سرشماری رسمی سال ۲۰۱۰ آمریکا این رقم به ۲۸۹٬۴۶۵ نفر کاهش پیدا کرده‌است.

اما دفتر حافظ منافع ایران در آمریکا واقع در واشینگتن، دی.سی. مدعی است که ۹۰۰٬۰۰۰ پرونده گذرنامه ایرانی از ایرانیان آمریکا در اختیار دارد.شورای ملی ایرانیان آمریکا معتقد است که جمعیت ایرانی-آمریکایی‌ها بیش از یک میلیون نفر است.

برخی گزارش‌ها جمعیت ایرانیان در جنوب کالیفرنیا را به‌تنهایی تا نیم میلیون نفر گزارش کرده‌اند.یک مطالعه غیررسمی در مؤسسه فناوری ماساچوست نیز این تعداد را در جنوب کالیفرنیا ۶۰۰٬۰۰۰ نفر ذکر کرده‌است.[۱۶] درحالی‌که آمارهای رسمی، تعداد ایرانیان در کل ایالت کالیفرنیا را کمتر از ۱۶۰ هزار نفر عنوان کرده‌است. در حالی که این آمار از سوی دبیرخانهٔ شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، ۱٬۵۰۰٬۰۰۰ نفر ذکر شده‌است.

صحت هیچ‌یک از این تخمین‌ها به‌طور رسمی و اصولی تأیید نشده‌است.

آمریکا

آمریکا

آمریکا

آمریکا

آمریکا

آمریکا

کدخبر: 834439 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟