خبر مهم / زمان دقیق رفع فیلتر اینستاگرام و واتس‌ آپ !

طی دو روز گذشته بنا به تصمیم مقامات مسئول اینترنت همراه قطع و دسترسی به اینستاگرام و واتس اپ مسدود است. البته ظهر دیروز پنج‌شنبه اینترنت در اکثر نقاط کشور وصل اما مجددا از بعد از ظهر قطع شد.

قطعی اینترنت باعث قطع شدن دسترسی به همه پلتفرم‌ها و سایت‌ها شده بود اما از روز گذشته با وجود قطع اینترنت دسترسی به برخی سایت‌ها و پلتفرم‌ها باز شد.

اینترنت وصل می‌شود

پیگیری‌های خبرنگار خبرگزاری برنا حکایت از این دارد که امروز مشکل قطعی اینترنت رفع می‌شود اما همچنان محدودیت دسترسی به اینستاگرام و واتس اپ ادامه دارد و زمان وصل شدن آنها اعلام نشد.

دسترسی به کدام سایت‌ها و پلتفرم‌ها باز است؟

نیازهای مردم در استفاده از خدمات الکترونیکی، چه آنهایی که مرتبط هستند با خدمات سایت‌های داخلی مانند خرید و فروش، تاکسی‌های اینترنتی، بانک‌ها، خدمات مالی، خدمات حوزه سلامت و نسخه الکترونیکی و غیره یا نیازهایی که به شکل خدمات ارتباطی با استفاده از ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی، برنامه‌های کاربردی، ابزارک‌ها و برنامه‌های کاربردی تلفن همراه داخلی برقرار است و مشکل خاصی نیست.

در حوزه خدمات دولت از طریق پنجره واحد خدمات دولت، خدمات دولت الکترونیکی به شکل روان درحال انجام است.

سایت‌های با دامنه ir بدون مشکل باز می‌شوند

نرم افزارهای کاربردی موبایلی و وبگاه‌هایی که در دامنه IR هستند، اینها بدون مشکل و بدون وقفه فعالیت خود را ادامه می‌دهند؛ علاوه بر این در حوزه خدمات بین‌المللی هم اینترنت بین‌الملل بدون مشکل در دسترس است.

برخی پلتفرم‌های خارجی موقتا محدود شدند

فقط برای بعضی از پلتفرم‌ها و سکوهای خارجی به دستور مراجع ذی‌صلاح به صورت موقت محدودیت‌هایی وضع شده که مطابق ضوابط و مقررات، کار آنها به صورت موقت و محدود انجام می گیرد.

اینستاگرام و واتس اپ از دسترس خارج شدند

اینستاگرام و واتس اپ از شب گذشته از دسترس خارج شده‌اند و با فیلتر شکن هم دچار اختلال است و باز نمی شود.

اتفاقات شب‌های گذشته و استفاده از بسترهای این دو پلتفرم باعث این تصمیم شده است.

گفتنی است، اینترنت هم از شب گذشته قطع شد و از صبح امروز در حال وصل شدن است تا ظهر اکثر نقاط وصل می‌شود.

کدخبر: 829206 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟