پیام جدید علی دایی در پی اعتراضات به مرگ مهسا امینی + عکس

علی دایی بازیکن و مربی مطرح ایرانی است که در تاریخ 1 فروردین ماه 1348 در اردبیل متولد شده است. علی دایی بازیکن فوتبال بازنشستهٔ تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس است. علی دایی که علاوه بر بازی در لیگ برتر ایران، سابقه حضور در لیگ‌های ستارگان قطر، امارات و بوندسلیگا آلمان را هم در کارنامه دارد. علی دایی اکنون مربی فوتبال، تجارت‌پیشه، کارآفرین و بنیانگذار و مدیرعامل شرکت پوشاک ورزشی دایی است. علی دایی که بهترین گلزن تاریخ تیم ملی ایران به‌شمار می‌رود در نظرسنجی‌های سایت ای‌اف‌سی و برنامه نود با کسب اکثریت آرا به ترتیب به عنوان بهترین مهاجم تاریخ جام ملت‌های آسیا و نیز بهترین مهاجم بعد از انقلاب در ایران انتخاب شد.

علی دایی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

مهسا امینی / علی دایی

وطنم ایران یعنی: ناموسم، پدر و مادرم، دخترانم و هموطنانم خواهران و برادران من هستند، مطمئنا تا ابد کنارشان می مانم. به جای برخورد با مردم ایران، مشکلاتشان را حل کنید.

آنهایی که دم از آرمان‌ها می‌زنند، آیا می‌دانند که این آرمان‌ها فقر، فساد، اختلاس نبوده و نمی‌باشد. خودمان را اصلاح کنیم.

پیش‌تر علی دایی، پیشکسوت فوتبال ایران  با انتشار تصویری به فوت مهسا امینی واکنش متفاوتی نشان داده و نوشته بود:

چه به روزگار این سرزمین آوردید؟

دخترم می‌پرسد چه اتفاقی افتاده؟ چه پاسخی دارم؟

به کدامین گناه؟

 مهسا امینی دختر ۲۲ساله‌ای بود که از سوی نیروهای گشت ارشاد بازداشت شد و به دنبال آن همان روز دستگیری در بازداشتگاه وزرای تهران دچار عارضه قلبی و مغزی شد. او که در حالت کما در بیمارستان کسری بستری بود، درگذشت.

پیکر مهسا امینی در سقز به خاک سپرده شد.

در چند روز گذشته تعدادی از شهروندان در اعتراض به عملکرد گشت‌ ارشاد و مرگ مهسا امینی تجمعاتی را در تهران و چند شهر دیگر برگزار کردند.

منبع: برترین ها

کدخبر: 828658 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟