این 3 کشور همسایه ارزان‌ترین مناطق برای مسافرت خارجی هستند

شاید برخی از شما در حال برنامه‌ریزی باشید که امسال به یک سفر خارجی بروید و کمی از مشغله‌های کاری خود دورتر شوید، البته این زمانی خوب است که تمام منطق گردشگری خود ایران را دیده باشید، زیرا کشور عزیز ما دارای مناطق توریستی بسیار زیبا و جذاب است که شما را از سفرهای خارجی بی‌نیاز خواهد کرد، بسیاری از مسافران سعی دارند کشورهای اروپایی را مقصد سفر خود انتخاب کنند، اما در نزدیکی ایران کشورهای همسایه ما با جاذبه‌های توریستی جذاب گزینه مناسبی برای گشت‌وگذار هستند، اگر می‌خواهید ارزان‌ترین کشور همسایه برای مسافرت را بشناسید تا انتها با ما همراه باشید.

کشورهای همسایه ایران برای مسافرت

همان‌طور که می‌دانید کشور ایران چه خاکی و چه آبی با کشورهای مختلف منطقه هم مرز است و آن‌ها همسایه ما به‌حساب می‌آیند، اما باید دقت داشته باشید که تمامی این کشورها مناسب گشت‌وگذار نیستند و شما نباید به آن‌ها سفر کنید، زیرا وضعیت بد اقتصادی و یا جنگ‌های داخلی که در این کشورها رخ‌داده آن‌ها را ناامن کرده است.

به همین دلیل ما قصد داریم بهترین کشورهای همسایه را برای مسافرت شما که می‌توانید با قیمتی ارزان به آنجا سفر کرنید معرفی کنیم تا در صورت لزوم یک برنامه‌ریزی دقیق انجام دهید و به یکی از این کشورها سفر کنید؛ در ادامه با ما همراه باشید.

امارات

امارات یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس است که مناطق دیدنی زیادی برای توریست‌ها دارد و هرساله توریست‌های زیادی از ایران و سراسر دنیا به امارات می‌روند؛ البته شهرت کشور امارات به شهر دبی است و اگر قصد سفر دارید شما نیز بهتر است به این شهر سفر کنید.

دبی بهشتی گمشده در دل صحرا است که شما می‌توانید شهری مدرن مطابق استاندارد جهانی را در دل شن و ماسه‌ها ببینید و از آن لذت ببرید، این شهر دارای ساختمان‌های زیبا و لاکچری است که با روح و روان هر آدمی بازی می‌کند و یکی از کشورهای همسایه است که می‌توانید ارزان به آن سفر کنید.

اگر به گرما حساس هستید که باید بگوییم بهتر است در فصل تابستان به دبی نزدیک نشوید؛ زیرا دمای هوا در این شهر بالا است؛ البته امکانات متعددی وجود دارند که تا حدی این گرما را کنترل می‌کنند، برای مثال تمامی مراکز تفریحی و گردشی دبی دارای سیستم‌های سرمایشی بسیار قوی هستند.

همچنین وجود مراکز مختلف برای تفریحات آبی اوضاع را خیلی بهتر می‌کند تا شما از سفر خود لذت ببرید، از مناطق گردشگری دبی می‌توان به ساحل‌های بسیار زیبا و تمیز با امکانات مدرن، مساجد و موزه‌ها، ساختمان‌ها و هتل‌های لاکچری و ساختمان‌های تجاری اشاره کرد؛ این شهر دارای ساختمان‌های بزرگ و شیک است که بهترین جنس‌های دنیا را در این مغازه‌ها به فروش می‌رسانند.

مرز ما با دبی فقط آبی و هوایی است ازاین‌جهت شما می‌توانید همراه با کشتی یا هواپیما به این کشور سفر کنید و شما می‌توانید با خرید بلیط‌های چارتر سفر به دبی را ارزان‌تر کنید؛ همچنین مسافرت همراه با تور دبی نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای سفری ارزان باشد.

ترکیه

کشوری که در شمال غربی ایران قرار گرفته است که فقط با ما مرز زمینی و هوایی دارد؛ ترکیه مقصد نهایی خیلی از ایرانی‌ها است و هرساله هم‌وطنان ما به این کشور سفر می‌کنند، ازآنجایی‌که ترکیه به‌عنوان پرخرج‌ترین سفر خارجی در همسایگان ایران یاد می‌شود؛ اما اصلاً این‌طور نیست.

افرادی در ترکیه هزینه بالا دارند که نمی‌توانند پول خود را مدیریت کنند، در کشور ترکیه در فصولی که توریست‌ها خیلی زیاد هستند قیمت غذا و محصولات افزایش پیدا می‌کند، درصورتی‌که بتوانید در بهترین زمان ممکن به ترکیه سفر کنید و هزینه‌های خود را مدیریت کنید، ترکیه ارزان‌ترین کشور همسایه برای مسافرت است.

ازآنجایی‌که ما با ترکیه مرز زمینی مشترک داریم به‌غیراز هواپیما نیز روش‌های مختلفی برای سفر به ترکیه وجود دارد، برای مثال شما می‌توانید با کمک ماشین خودتان به ترکیه سفر کنید تا هزینه‌های سفر شما خیلی کمتر شود، همچنین در مرز اتوبوس‌های وی آی پی وجود دارند که مستقیماً شما را به ترکیه منتقل خواهند کرد، همچنین پیداکردن بلیت هواپیما لحظه آخری یا بلیت‌های چارتر می‌تواند گزینه مناسبی برای یک سفر ارزان خارجی باشد.

ترکیه ساحل‌های زیبا و پر امکاناتی دارد که شما را مجذوب خودش خواهد کرد، این کشور با چندین دریا در ارتباط است که این امر موجب شده تا ساحل‌های این کشور از نظر ظاهری تفاوت‌های زیادی با یکدیگر داشته باشند، اگر به تاریخ و تمدن نیز ارزش خاصی قائل هستید ترکیه می‌تواند مقصد مناسبی برای شما باشد، زیرا هنوز کاخ‌ها و ساختمان‌هایی از زمان حکومت عثمانی و رومیان باستان به‌یادگارمانده است که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

همچنین این کشور مقصد مناسبی برای خریداران محصولات مختلف مانند لباس است، زیرا لباس‌های تولید شده در این کشور از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و شما می‌توانید به مراکز تجاری این کشور سفرکرده و خرید کنید، البته این موضوع برای شما که به دنبال یک سفر ارزان‌قیمت هستید مناسب به نظر نمی‌رسد؛ زیرا همان‌طور که اشاره کردیم قیمت در این کشور کمی بالا است، اما راه‌حل موضوع این است که در اواخر پاییز یا اوایل زمستان به این کشور سفر کنید تا از شر گرانی‌ها کمی راحت‌تر شوید.

گرجستان

گرجستان سرزمین پیوند تاریخ و طبیعت که به یک مقصد ایدئال برای ایرانیان تبدیل شده است و ازآنجایی‌که قیمت سفر به گرجستان پایین است بهتر است که حداقل یکبار شما نیز به این کشور زیبا که همسایه ایران نیز محسوب می‌شود سفر کنید.

اکثرا هدف اصلی مردم برای سفر به گرجستان دیدن از شهر تفلیس پایتخت گرجستان است، همچنین باتومی نیز یکی از شهرهای زیبا و پر طرف‌دار گرجستان محسوب می‌شود که هرساله مردمان مختلفی از این شهر دیدن می‌کنند، لازم است بدانید که ایرانیان برای سفر کردن به کشور گرجستان نیازمند ویزا نخواهند بود و اگر پاسپورت دارید می‌توانید به‌راحتی به این کشور سفر کنید.

مردم دنیا به شهر تفلیس عروس آسیا میانه را داده‌اند و از این لقب می‌توانید کاملاً متوجه شوید که با چه شهر زیبایی روبه‌رو هستید، همچنین از دیگر مناطق گردشگری این کشور می‌توان به دریاچه لاک‌پشت رشته‌کوه‌های قفقاز و ساختمان‌های به‌جامانده از تاریخ و تمدنی قدیمی کشور گرجستان اشاره کرد.

ازآنجایی‌که ایران مرز زمینی مشترک با این کشور ندارد تنها راه سفر شما به گرجستان استفاده از هواپیما است که بهتر است به دنبال یک پرواز لحظه آخری و یا بلیت چارتر باشید تا بتوانید ارزان‌تر سفر کنید، تورهای گرجستان گردی نیز گزینه مناسبی برای شما است، علاوه بر کاهش هزینه این تورها لیدر دارند که به طور کامل کشور گرجستان را به شما معرفی خواهد کرد.

جمع‌بندی

در نهایت با سه کشور همسایه ایران که می‌توانید با قیمتی ارزان به آن سفر کنید آشنا شدیم، درصورتی‌که قصد سفر خارجه را دارید بهتر است که کشورهای همسایه را نیز رویت کنید؛ زیرا این کشورها علاوه بر این که به ایران نزدیک‌تر هستند هزینه کمتری را نیز برای سفر باید خرج کنید و از نظر اقتصادی نیز به‌صرفه‌تر هستند.

به علت اینکه در یک منطقه جغرافیایی زندگی می‌کنیم بیشتر علایق و عقایدمان با این کشورها یکسان است و درصورتی‌که زبان شما قوی باشد می‌توانید به‌راحتی با مردمان این کشورها ارتباط برقرار نمایید.

کدخبر: 827368 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟