عکس قد کوتاهی عروس قدبلندترین سلبریتی  !  / عکس  فاصله قدی و هیکلی فاحش است !

شکیل راشائون اونیل ملقب به شکیل اونیل در 6 مارس 1972 در نیوارک ، بازیکن آمریکایی بسکتبال بازنشسته ان بی ای است.بیوگرافی شکیل اونیل و همسرش شاونی + زندگی و بسکتبالاو در نیوجرسی به دنیا آمد و در سن آنتونیو در تگزاس دوران طفولیت خود را گذرانید.اونیل مذهب خود را اسلام معرفی کرده است.

عکسی از فوق ستاره سیاه‌پوست بسکتبال با همسرش در فضای مجازی منتشر شده بود که بسیار مورد بحث قرار گرفت.

فوق ستاره سیاه‌پوست بسکتبال با همسرش

فوق ستاره سیاه‌پوست بسکتبال با همسرش

اعتیاد پدر

پدرش جوزف تونی بسکتبالیسیتی حرفه ای بود اما اعتیاد به مواد مخدر اجازه نداد همچون پسرش شهرت جهانی پیدا کند و در کودکی خانواده را ترک کرد.

تونی نام او را شکیل راشان که به معنای «جنگجوی کوچک» است ، نهاد.

فرزند طلاق

مادر شکیل «لوسیل اونیل هریسون» بعد از تولد پسرش با «فیلیپ هریسون» گروهبان ارتش آمریکا ازدواج کرد و همین امر باعث شد تا شکیل ارتباط زیادی با پدرش نداشته باشد و خود را به نام ناپدری اش وابسته بداند. او به دلیل خدمت ناپدری اش به عنوان گروهبان ارتش آمریکا در آلمان ، در این کشور بزرگ شد و تحت تأثیر مسلمان بودن ناپدری اش تمایل زیادی به دین اسلام نشان داد. شکیل می گوید فیلیپ به من عشق را آموخت.

اگر چه شکیل تاکنون اعلام نکرده که به کدام دین گرایش دارد اما رابطه نزدیکی با اسلام و «لوئیس فراخان» ، رهبر امت اسلام آمریکا دارد و حتی نام فرزندانش را شریف ، امیره ، شکور و طاهره گذاشته است.

تحصیلات و بسکتبال

اونیل پس از گذراندن تحصیلات اولیه وارد دانشگاه لویزیانا شد و به تحصیل در رشته ی تجارت پرداخت. در همان روزگار با سرمربی تیم ملی آمریکا هم آشنا شد و توانست وارد دنیای حرفه ای بسکتبال شود.

درباره اونیل

لقب اول او شک و لقب دومش دیزل است. اونیل با دو متر و شانزده سانتیمتر قد و 154 کیلوگرم وزن ، یکی از سنگین وزن ترین بازیکنان لیگ به شمار می رفت.

او در زمینه سینما و موسیقی هم فعالیت دارد.

شروع بسکتبال

او بسکتبال خویش را با تیم اورلاندو مجیک شروع کرد. بعدها به لوس انجلس لیکرز ، میامی هیت و فینکس سانز و کلیولند کاوالیرز رفت. او در آخرین سال بازی خود به «بوستون سلتیکس» پیوست و در پایان فصل 2010-2011 بازنشسته شد.

قهرمانی و رکوردها

او تاکنون چهار بار قهرمان ان بی ای شده است.

وی یکی از پنجاه بازیکن برتر تمامی ادوار ان بی ای به حساب می آید. همچنین نام او در تالار افتخارات ان بی ای به ثبت رسیده است. او تنها بازیکن در تاریخ ان بی ای به شمار می رود که توانسته در سیزده فصل پیاپی و متوالی آمار 20 امتیاز و 10 ریباند را در کارنامه به ثبت برساند.

وضعیت ازدواج و همسر شکیل اونیل و طلاق

شکیل اونیل در 26 دسامبر 2002 با شونی اونیل در هتل بورلی هیلز ازدواج کرد .

قبل از ازدواج و در طول ازدواج آنها چهار فرزند داشتند :شونی از رابطه قبلی یک پسر به نام میلس دارد ، در حالی که شکیل اونیل یک دختر به نام تااهیرا با دوست دختر سابق خود Arnetta Yardbourgh دارد.

طلاق

شاکیل و شاونی اونیل پس از پنج سال از ازدواج در 4 سپتامبر 2007 از هم جدا شدند ، اما مدت کوتاهی پس از آن آشتی کردند. اما در نهایت در سال 2011 برای همیشه از هم جدا شدند.

شانی اونیل کیست؟

شانی اونیل متولد 27 نوامبر 1974 یک شخصیت تلویزیونی و کارآفرین و همسر سابق شکیل اونیل است.

فیزیک بدنی و اخلاق

او گذشته از فیزیک غول آسا و خشن یکی از خوش اخلاق ترین بازیکنان لیگ می باشد و در سال 2003 به عنوان مرد اخلاق انتخاب شده است.

مسابقات ستارگان

او بارها و بارها در مسابقات ستارگان شرکت داشته و سه بار هم در سالهای 2000 و 2004 و 2009 به عنوان بهترین بازیکن این مسابقات انتخاب شده است. او یکی از بهترین بازیکنان پست 5 و یکی از نمادهای تاریخ ان بی ای به شمار می رود.

تخصص و ضعف

تخصص بازی او شوت های کوتاه و اسلم دانک های قدرتی است. او در پرتاب پنالتی ضعف دارد. بهترین آمار پرتاب پنالتی توسط وی 60% به ثبت رسیده.

اونیل همواره یکی از معروفترین بازیکنان ان بی ای بوده است.

کدخبر: 820741 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟