شباهت شوک آور دوقلو های کانادایی به لاله و لادن ایرانی + عکس تانیا و کریستای !

دوقلوهایی از سر بهم چسبیده اند که گفته می شود به واسطه آن می توانند دهن همدیگر را بخوانند و افکار یکدیگر را بشنوند ؛ دیدن این دوقلوها ایرانیان را به یاد لاله و لادن می اندازند.

دو قلوهایی که از مغز مشترک هستند و با سرهای به هم چسبیده زندگی می کنند، بازی می کنند، غذا می خورند، مدرسه می روند، می خوابند و…

تاتیانا و کریستا، «لاله و لادن» کانادایی

کمتر ایرانی هست که داستان زندگی و سرنوشت غم‌انگیز «لاله و لادن بیژنی»، دو خواهر دوقلوی ایرانی که از ناحیه سر به‌هم چسبیده بودند را نشنیده باشد.

دو خواهری که پس از ۳۰ سال زندگی  با هم، بر اثر عمل جراحی برای جدا کردن‌شان، جان خود را از دست دادند.

چند روز پیش گزارش مستندی از شبکه خبری CBC کانادا پخش شد که آگاهی از آن یاد و خاطره لاله و لادن را برای ایرانیان زنده می‌کند.

تاتیانا و کریستا، دو خواهر دوقلو هستند که از ناحیه سر، دقیقاً مشابه لاله و لادن، به‌هم چسبیده‌اند و چند روز پیش تولد یازده سالگی خود را جشن گرفته‌اند.

تاتیانا و کریستا با پدر و مادر و سه خواهر و برادر خود در شهر Vernon، در استان بریتیش کلمبیا زندگی می‌کنند و معلوم نیست سرنوشت زندگی آینده آنها چگونه رقم بخورد.

خانم Felicia Hogan، مادر دو خواهر به‌هم چسبیده گفته است باور نمی‌کرد تاتیانا و کریستا بتوانند حتی ۲۴ ساعت پس از تولد زنده بمانند. اما زندگی آنها به‌رغم وضعیت استثنایی که دارند، تاکنون ادامه داشته است.

تاتیانا و کریستا، اگرچه از بیماری صرع و دیابت نوع یک رنج می‌برند، هر روز چند ساعت به مدرسه می‌روند.

مادر دوقلوهای به‌هم چسبیده کانادایی می‌گوید:« ۱۰ سال زندگی برای آنها یک موهبت است و احساس خوبی دارم که آنها تا به این سن رسیده‌اند.»

فلیسیا و براندن، پدر و مادر دوقلوهای به‌هم چسبیده، سه فرزند دیگر هم بنام‌های رزا ۱۵ ساله، کریستوفر ۱۳ ساله، و شِیلی ۹ ساله دارند.

تاتیانا و کریستا دختران عادی هستند که توانایی‌های بسیاری دارند.

براساس آمار موجود، از هر ۲/۵ میلیون تولد دوقلوها، ۱ مورد شبیه به وضعیت تاتیانا و کریستا، با سرهای به‌هم چسبیده به دنیا می‌آیند.

تاتیانا و کریستا مغزهای به‌هم پیوسته دارند. از طریق چشم‌های یکدیگر همه چیز را می‌بینند. هرکدام مزه و طعم خوراکی را بچشد، دیگری هم همان طعم و مزه را حس می‌کند. حتا بدون حرف زدن، فکر هم را متوجه می‌شوند.

مادر «لاله و لادن» کانادایی می‌گوید دو قلوهایش توانایی‌هایی دارند که هیچ‌کس نمی‌تواند تصور کند. با هم بازی می‌کنند و بدون رد و بدل کردن یک کلمه، وقتی یکی تصمیم می‌گیرد برخیزد و کاری انجام دهد، آن یکی هم عیناً همان تصمیم را دارد.

دکتر Juliette Hukin، پزشک کودکان و متخصص اعصاب، که از ۲ سالگی دوقلوها را زیر نظر دارد، گفته است تاتیانا و کریستا تنها دوقلوهای از سر به‌هم چسبیده و مرتبط به‌هم هستند که در دنیا زنده‌اند.

حالا که دو خواهر دوقلو به حد کافی بزرگ شده و می‌توانند تجربه‌های خود را توضیح بدهند و بیان کنند، پزشک آنها بهتر می‌تواند ارتباط آنها را درک کند.

مادر دوقلوهای به‌هم چسبیده کانادایی می‌گوید، به‌رغم ارتباط جسمی و شباهت‌هایی که تاتیانا و کریستا دارند، تفاوت‌های شخصیتی هم دارند.

کریستا بیشتر دوست دارد دیگران را بخنداند، در حالیکه تاتیانا بیشتر دوست دارد هرکسی را که به خانه می‌آید، در آغوش بگیرد.

لاله و لادن

عکس لاله و لادن ، دوقلو های بهم چسبیده ایرانی

لاله و لادن بیژنی از معروف‌ترین دوقلوهای به هم چسبیده دنیا بودند که در سال 2003 در حین عمل جداسازی از دنیا رفتند. آن‌قدر مردم ایران با زندگی این دو خواهر آشنا هستند که لزومی ندیدم در موردشان مطلبی بنویسم. ولی چندی پیش دوقلوهای به هم چسبیده‌ای که شرایطی مشابه لاله و لادن بیژنی دارند، به دنیا آمدند. (کریستا و تایتانا هوگان) در شهر (ونکوور) متولد شده‌اند و از ناحیه جمجمه و مغز به هم متصل هستند.

نگاه کوتاه به زندگی لاله و لادن فداکارترین دو قلوی جهان

کدخبر: 814329 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟