فیلم / تفاوت عجیب لباس عروس فرح با دیگر لباس عروس ها / هنوز لاکچری و میلیاردی ! + عکس
حجم ویدیو: 4.03M | مدت زمان ویدیو: 00:00:25

به گزارش رکنا،یکی از فاخر ترین و مهم ترین پوشاک موزه کاخ سعدآباد ، لباس عروسی فرح دیبا است. خوب است بدانید فرح دیبا و محمدرضا پهلوی در سال 1338 خورشیدی به عقد یک دیگر درآمدند و به این مناسبت جشنی بسیار باشکوه و تجملی برگزار کردند. گفته می شود محمدرضا شاه برای تهیه لوازم عروسی مانند لباس و جواهرات و ... 500 هزار دلار در اختیار فرح و زن دایی ایشان قرار داد که در این میان تنها بابت دوخت لباس عروسی، یک میلیون فرانک به حساب کمپانی معروف کریستین دیور واریز شد.

سکانسی سانسور شده از عاشقانه سوسانو و جومونگ ! + فیلم

طراح لباس عروسی فرح، ایو سنت لورن بود و این جامه سلطنتی را به شکل پیراهنی آستین حلقه با دامن و دنباله ای بلند طراحی کرد که به همراه کتی با آستین سه ربع پوشیده می شد. بر روی این پیراهن باشکوه و ابریشمین، الگوهای متراکمی از نقوش ایرانی مانند بته جقه و گل های پنج پر و هشت پر به چشم می خورد و در جای جای لباس مروارید دوزی و سنگ دوزی های متنوعی دیده می شود.

همان طور که گفته شد لباس عروسی فرح با هزینه 1 میلیون فرانک در آن زمان خریداری شده و در حال حاضر هر 1 میلیون فرانک برابر است با 4 میلیارد تومان! اما خوب است بدانید که بنا به نظر کارشناسان امر، ارزش این لباس مجلل غیر قابل قیمت گذاری است و مسلما بسیار بیش تر از 4 میلیارد تومان کنونی می ارزد!

به دلیل ارزش هنگفت این لباس عروسی، این پیراهن بر خلاف دیگر لباس ها در تن مانکن و به صورت ایستاده به نمایش درنیامده و آن را در حال استراحت و به روی میز در معرض دید گذاشته اند. همان طور که گفته شد امروزه لباس عروسی فرح در موزه پوشاک سلطنتی در کاخ موزه سعدآباد نگهداری می شود.

کدخبر: 802653 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟