ببینید / "سلام فرمانده " سرقت هنری است؟! /  پاسخ ابوذر روحی + 2 فیلم
حجم ویدیو: 8.62M | مدت زمان ویدیو: 00:02:20

بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی در کانال تلگرامی خود نوشت:

ما خبرنگارهای ‎موسیقی، وقتی بدون ذکر خالق ملودی از یک اثر، کپی شود عبارت «سرقت هنری» را استفاده میکنیم. معادلش حتما می‌شود «حق الناس». ربطی هم به مفاهیم و محتوا ندارد. سلام فرمانده از یک قطعه عراقی کاور شده است.

بعد از انتشار این ادعا، ابوذر روحی خواننده این قطعه به همراه حجت‌الاسلام سعید نعیمی مسئول گروه ماح (ملت امام حسین(ع)) و تهیه کننده این سرود با انتشار ویدیویی به این ادعا پاسخ دادند و اعلام کردند که آهنگ ارائه شده بعد از استغاثه در سرود «سلام فرمانده» مربوط به زمزمه یکی از شب‌های محرم هیأت منتظران ظهور شهرستان لنگرود بوده است و با عنوان «پاشو بابا دخترت اومده، پاشو بابا». ملودی بعدی مربوط به مداحی «دنیا بدون تو معنایی نداره/ دنیامون سَرِه که دست نیزه‌ داره؛ ماه بلند من نیفتی ای سر نیزه پسند من» که زمینه‌ای است توسط محمدصادق باقی‌زاده تولید شده و روحی خوانده است. براساس آن، ملودی گوشواره مشهور سرود یعنی «سلام فرمانده، سلام از این نسل غیور جامانده» ساخته شد.

بخش دیگری از ملودی این اثر نیز براساس یکی از سبک‌های امیر طلاجوران است که در آن می‌خواندیم «دنیا فقط حسین، ته معرفت حسین» که براساس آن این بخش سرود ساخته شد «عهد می‌بندم که می‌مونم پای این نظام» ساخته شد.

روحی در پایان این ویدیو خطاب به آن خبرنگار گفت: برای دیده شدن گفتی که ملودی «سلام فرمانده» را از آهنگ عربی که تنها سه ـ چهار روز است منتشر شده، کاور کردیم؛ گرین‌کارتت مبارک باشد. راه‌های دیگری برای دیده شدن وجود دارد.

فیلم‌ این پاسخ را در ادامه مشاهده می کنید:

کدخبر: 790792 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟