ناگفته های حبیب رضایی / از خانه سبز تا قهوه ترک به آقای بازیگر چه گذشت؟

بیوگرافی حبیب رضایی

حبیب رضایی در ۱۲ بهمن ۱۳۴۸ در تهران به دنیا آمد و تحصیلات خود را تا مقطع لیسانس ادامه داد. وی در فیلم آژانس شیشه‌ای و کسب جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد مکمل در سینمای ایران مطرح شد.

او دارای مدرک لیسانس مدیریت بیمارستان از دانشگاه تهران است، علاوه بر بازیگری، کارگردانی و برنده جوایز متعدد سیمرغ نیز بوده است.

تحصیلات حبیب رضایی

در سال 1367 در دانشگاه تهران پذیرفته شد و با توصیه دوستانش وارد کارگاه های بازیگری در دانشگاه جهاد شد و این علاقه به او شکل گرفت تا اینکه در سال 1371 به سربازی رفت.

بازیگری حبیب رضایی

وی در سال 1375 در کلاس های بازیگری امین تارخ برای بازی در سریال خانه سبز ساخته بیژن بیرنگ و مسعود رسام دعوت شد و به این ترتیب برای اولین بار وارد شبکه دو شد.

در سال 1376 با معرفی آتیلا پیسانی در فیلم آژانس شیشه ای بازی کرد و برای این نقش موفق به دریافت دیپلم افتخار (سیمرغ) بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از شانزدهمین جشنواره فجر شد. وی تا سال 1397 مجموعا در 28 فیلم سینمایی ایفای نقش کرده است. او همچنین  «هم گناه» را در کارنامه نمایش خانگی دارد. حبیب رضایی روی صحنه 21 نمایش حاضر شده که عمده آنها را محمد رحمانیان کارگردانی کرده است

کارگردانی حبیب رضایی

حبیب رضایی مدتی است که دیگر بازیگری نمی کند و وارد حوزه کارگردانی شده و از کارگردانی راضی هست.

جایزه های حبیب رضایی

  • برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد (اینجا چراغی روشن است)  سال ۱۳۸۱
  • برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (آژانس شیشه‌ای) سال ۱۳۷۶
  • سومین بازیگر نقش مکمل مرد سال (بمانی) منتخب نویسندگان و منتقدان (بهترین‌های سال) در سال ۱۳۸۱

همسر و فرزندان حبیب رضایی

حبیب رضایی هنوز ازدواج نکرده است و در دانشگاه السوره و مدارس سینما به تدریس بازیگری و کارگردانی تئاتر می پردازد و به تحصیل دانشجویان می پردازد.

کدخبر: 790571 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟