این اشتباهات خطرناک را هنگام دوش گرفتن مرتکب نشوید!

ما در هنگام حمام کردن و پس از آن اشتباهات زیادی انجام می دهیم که از خیلی از آن ها بی خبر هستیم، در این مطلب با این اشتباهات آشنا می شویم.

زیادحمام کردن

حمام کردن زیاد، چربی و باکتری های سالم را از پوست شما پاک می کند، بنابراین حمام کردن زیاد می تواند باعث خشکی و خارش پوست شود و اجازه دهد باکتری های بد از طریق پوست ترک خورده شما وارد بدن شوند. هنگامی که بدنتان را در معرض آلودگی ها و باکتری های معمولی قرار می گیرد، به تقویت سیستم ایمنی بدنتان کمک می کند.

نشستن حوله

حوله های مرطوب محل رشد باکتری ها، مخمرها، کپک ها و ویروس ها هستند. حوله کثیف می تواند باعث قارچ ناخن ، خارش و زگیل شود. برای جلوگیری از این امر، حداقل یک بار در هفته حوله خود را بشویید و مطمئن شوید که هنگام استفاده خشک باشد.

استفاده از صابون اشتباه

صابون های آنتی باکتریال می توانند باکتری های مفید بدن را از بین ببرند و به باکتری‌های بدی که در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم هستند اجازه ورود بدهد. صابون‌های آنتی باکتریال می‌توانند پوست شما را خشک کند، بنابراین از صابون‌های ملایم حاوی روغن‌های طبیعی، پاک‌کننده‌های ملایم یا ژل‌های حمام و مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنید.

حمام با آب داغ

یک دوش طولانی با آب گرم بویژه در زمستان احساس بسیار خوبی دارد، اما آب داغ چربی طبیعی پوست شما را از بین می برد و می تواند پوست شما را خشک و دچار خارش کند. جلوگیری از این کار به ویژه در صورت داشتن بیماری پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس بسیار مهم است.

شستن بیش از حد موها

موهایتان را کمتر بشویید تا بیش از حد خشک نشوند. حتی اگر هر روز ورزش می کنید یا عرق می کنید، بهتر است یک برنامه منظم برای شستشوی موها داشته باشید. با افزایش سن، نیازی به شامپو زدن به دفعات زیاد ندارید زیرا پوست سرتان چربی کمتری تولید می کند.

مرطوب نکردن بدن بعد از حمام

لوسیون، کرم یا هر مرطوب کننده ای رطوبت را در پوست شما حفظ می کند. بهترین زمان برای کرم زدن درست بعد از حمام است. چند دقیقه پس از خشک شدن از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

پوشاندن بریدگی های جزئی

نیازی به خشک نگه داشتن بریدگی های جزئی یا پوشاندن آنها هنگام دوش گرفتن نیست. اگر زخمی جزئی دارید، بهتر است پانسمان را بردارید و هر روز آن را با صابون و آب گرم تمیز کنید. بعد از خشک شدن ، بانداژ جدیدی روی زخم هایتان ببندید.

روشن نکردن هواکش حمام

حمام مکانی بسیار مرطوب است و به مرور زمان رطوبت موجود در هوا می تواند به چوب ها و دیوارهای حمام آسیب برساند. حمام جای مناسبی برای رشد کپک‌ها و باکتری‌ها است. برای کمک به کنترل رطوبت، هر بار که حمام می‌کنید، پنکه یا هواکش حمام را روشن کنید و بعد از اتمام دوش گرفتن، آن را تا زمانی که رطوبت حمام پایین بیاید روشن بگذارید.

پرده حمام خود را تمیز نمی کنید

اگرحمام شما پرده یا پارتیشن دارد، اینها می توانند مکانی خوبی برای مخفی شدن باکتری ها باشند که به سیستم ایمنی شما آسیب میرساند و به مرور زمان می‌تواند مشکل ساز باشد. پرده حمام خود را مرتباً تمیز یا عوض کنید تا ایمن بمانید.

کدخبر: 775094 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟