جنجال سانسور ساز زدن مهرآوه شریفی نیا در بندبازی
حجم ویدیو: 64.92M | مدت زمان ویدیو: 00:08:51

مهراوه شریفی نیا متولد 29 فروردین ماه 1360 است.مهراوه شریفی نیا در تهران متولد شد. مهراوه شریفی نیا دیپلم ریاضی-فیزیک دارد و مشغول تحصیل در رشته موسیقی در دانشگاه هنر تهران می باشد و ساز تخصصی او پیانو است.مهراوه شریفی نیا یک ترم در رشته کارگردانی سینما درس خواند اما از ادامه تحصیل در این رشته انصراف داد. مهراوه شریفی نیا در پروژه «شاخه گلی برای دبورا» دستیار کارگردان ضیاءالدین دری بود.

فلوت زدن مهراوه شریفی نیا در برنامه بند بازی که به دلایلی این سکانس سانسور شد.

مهراوه شریفی نیا

از آخر هفته گذشته پخش برنامه «بندبازی» از پلتفرم فیلم‌نت آغاز شده و با بازخوردهای مناسبی هم همراه بوده. در این برنامه به شیوه‌ مسابقات مشابه و دیده شده، گروه‌های موسیقی به رقابت می‌پردازند و قرار است طی ماه‌های آینده، مردم گروه یا «بند» برتر را انتخاب کنند.

داوران این مسابقه از چهره‌های‌ شناخته شده‌ای هستند. علیرضا عصار خواننده، امید نعمتی خواننده و بهروز صفاریان تنظیم‌کننده موسیقی در کنار مهراوه شریفی‌نیا هیات ژوری این برنامه هستند و امید حاجیلی نوازنده و خواننده، مجری «بندبازی» است.

چرا فلوت زدن مهراوه شریفی‌نیا سانسور شد؟

با پخش همان دو قسمت آغازین برنامه و در کنار استقبالی که از آن شد، سانسورهای شدید خودنمایی می‌کرد.

از نشان ندادن زنان نوازنده و حذف آنها از تصاویر گرفته تا نشان ندادن تصویر دختران نوازنده که درباره فعالیت‌های کاری‌شان صحبت می‌کردند. اما یکی از تصاویری که جلب‌نظر بسیاری کرد، نشان دادن مهراه شریفی‌نیا با یک فلوت در آغاز برنامه بود.

مهراوه پس از هنرنمایی عصار، نعمتی و حاجیلی با یک فلوت روی صحنه آمده بود که این نما به تصاویر بعدی کات خورد و مشخص بود که صحنه‌های فلوت‌نوازی تنها خانم مجری برنامه، زیر تیغ سانسور رفته است.

در این صحنه مهراوه شریفی‌نیا به زیبایی قطعه‌ای را با فلوت می‌نوازد که در کمال تاسف در بازبینی ساترا از پخش آن جلوگیری می‌شود.

در این دو قسمت اول برنامه گروه‌های متعددی برای تست روی صحنه می‌آیند که دختران نوازنده هم در میان آنها کم نیستند اما تیغ ساترا مانع از این شده که حتی یک نمای نزدیک از ساز زدن این دختران اجازه پخش بگیرد یا صحبت‌های آنها با داوران یا واکنش‌هایشان در جلو یا پشت صحنه، در برنامه پخش شود.

این سانسورها با انتقاد بینندگان در فضای مجازی مواجه شده. در عین حال و به دلیل این محذوفات، بسیاری از بینندگان که ساز زدن مهراوه شریفی‌نیا را نمی‌بینند و از سابقه تحصیلات و آشنایی او با موسیقی و سازهای مختلف اطلاعی ندارند، به حضور این هنرمند در جمع داوران این رقابت موسیقایی اعتراض کرده‌اند.

مهراوه شریفی‌نیا در دانشکده هنر دانشگاه تهران در رشته موسیقی تحصیل کرده و فارغ‌التحصیل شده. ساز تخصصی او پیانوست و سال‌ها تدریس این ساز را در کارنامه دارد. ساز دوم مهراوه شریفی‌نیا فلوت است که از زمان دانشگاه به نواختن آن مشغول بوده.

بیوگرافی مهراوه شریفی‌ نیا

مهراوه شریفی‌ نیا (۲۹ فروردین ۱۳۶۰، تهران) بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون است. وی دیپلم ریاضی-فیزیک دارد و فارغ‌التحصیل در رشته موسیقی از دانشگاه هنر تهران می‌باشد.

شریفی‌نیا یک ترم در رشته کارگردانی سینما درس خواند اما از ادامه تحصیل در این رشته انصراف داد. ساز تخصصی او پیانو می‌باشد او در پروژه «شاخه گلی برای دبورا» دستیار کارگردان ضیاءالدین دری بود.

او فرزند محمدرضا شریفی‌نیا و آزیتا حاجیان است و خواهر بزرگتر ملیکا شریفی نیا (بازیگر و نقاش) است.

مهراوه شریفی نیا و تیم پرسپولیس

مهراوه یک پرسپولیسی دو آتیشه است، بانوی پرسپولیسی که در جنگ زرگری و کر ی خانی با استقلالی ها همیشه پیشتاز بوده و هر استقلالی جرات کل کل با او را ندارد. مهراوه در فضای مجازی هم از فعالان جنبش سایبری سرخ علیه آبی هاست.

اولین حضور مهراوه شریفی نیا در سینما

مهراوه شریفی نیا در ۸ سالگی و با بازی در فیلم سینمایی دزد عروسک ها و درکنار مادرش آزیتا حاجیان وارد عرصه بازیگری شد. دزد عروسک ها فیلمی به کارگردانی محمدرضا هنرمند و بازیگری اکبر عبدی، آزیتا حاجیان و مهراوه شریفی نیا ساخته سال ۱۳۶۸ است.

حاشیه‌ها در سریال کیمیا

انتقادهایی بر سریال کیمیا وارد بود که قسمت قابل توجهی از آنها متوجه مهراوه بود. دو مورد اصلی آنها ضعف در ایفای نقش کیمیا و دیگری گریم وی در سنین کهن‌سالی کیمیا بود.

همسر مهراوه شریفی‌ نیا

ایشان تاکنون ازدواج نکرده اند و مجرد میباشند.

فیلم‌های سینمایی

سال نام فیلم کارگردان نقش

۱۳۶۸ دزد عروسک‌ها محمدرضا هنرمند لیلا

۱۳۷۸ زیر پوست شهر رخشان بنی اعتماد معصومه

۱۳۷۹ دختری به نام تندر حمیدرضا آشتیانی پور

۱۳۷۹ به من نگاه کن شهرام اسدی چمناز

۱۳۸۶ عروس زندان (تلویزیونی) پرند زاهدی آوا

۱۳۸۷ کابوس (تلویزیونی) سیروس مقدم شکوفه

۱۳۸۷ اخراجی‌ها ۲ مسعود ده نمکی یک نیروی مجاهدین خلق

۱۳۸۷ اگر باران ببارد (تلویزیونی) روح‌الله حجازی مهتاب

۱۳۸۸ پشت در خبری نیست شبنم عرفی نژاد

۱۳۸۹ یک عاشقانه ساده سامان مقدم

۱۳۸۹ یک سطر واقعیت علی وزیریان فروغ

۱۳۹۰ قصه‌ها رخشان بنی اعتماد معصومه

۱۳۹۱ قصه عشق پدرم محمدرضا ورزی

۱۳۹۵ پرسه درحوالی من غزاله سلطانی

۱۳۹۶ درخونگاه سیاوش اسعدی

مجموعه‌های تلویزیونی

سال نام فیلم کارگردان نقش

۱۳۷۱ قافله این عمر مجید بهشتی

۱۳۷۴–۱۳۷۰ امام علی داوود میرباقری کودکی قطام

۱۳۷۴ شبحی در تاریکی محسن شاه‌محمدی ناهید

۱۳۷۸ قصه‌های رودخانه سیاکیا کمال تبریزی

۱۳۸۶ ساعت شنی بهرام بهرامیان مهشید

۱۳۸۷ روز حسرت سیروس مقدم فریده

۱۳۸۸ آشپزباشی محمدرضا هنرمند سارا

۱۳۸۹ قلب یخی (فصل اول) محمدحسین لطیفی شیوا

۱۳۹۰ قلب یخی (فصل دوم) محمدحسین لطیفی شیوا

۱۳۹۱ خداحافظ بچه منوچهر هادی لیلا

۱۳۹۳ لام تا میم مرتضی فروزان فریده

۱۳۹۴ کیمیا جواد افشار کیمیا

۱۳۹۴ معمای شاه محمدرضا ورزی ثریا اسفندیاری

جوایز و افتخارات

تندیس انجمن و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن / پشت در خبری نیست / چهارمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران / ۱۳۸۹

تندیس بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی / خداحافظ بچه / جشن چهاردهم دنیای تصویر / ۱۳۹۳

تندیس بهترین و دومین بازیگر زن تلویزیون / کیمیا / سه ستاره / اسفند ۱۳۹۴

جایزه بهترین بازیگر جشن حافظ

کدخبر: 769175 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟