فیلم فاجعه بار از چابهار ! / فروش مواد مثل نقل و نبات در روز روشن !
حجم ویدیو: 71.93M | مدت زمان ویدیو: 00:09:49

به گزارش رکنا ، اینجا چابهار است، و این منطقه ، نقطه ای خارج از منطقه آزاد چابهار است .محلی که اهالی چابهار، تردد دارند و اینگونه موادمخدر خرید و فروش می‌شود. درست مثل خرید و فروش گوجه و خیار ...

مردم منطقه می گویند این تصویر یک قاب روزانه آشنا برای آنها است ولی مسئولان شهری منطقه تاکید دارند که اینگونه نیست و شرایط فروشی که در این فیلم منعکس شده، یک استثنا است.

فیلم، شیطنت خبرسازی است

عمر بلوچ رئیس شورای شهر چابهار  در مورد این فیلم و به طور کل آمار اعتیاد در منطقه به خبرنگار اجتماعی رکنا اینگونه گفت: وضعیت اعتیاد در منطقه به این شکلی که در این فیلم به آن پرداخته شده است نیست .در هیچ نقطه  شهر  چابهار به این شکل توزیع مواد مخدر نداریم.  این فیلم یک شیطنت خبرسازی شده است وگرنه مگر می شود در یک شهری فروش مواد مخدر به این راحتی و به این صورت باشد که کارت خوان هم آنجا باشد و...

اعتیاد و خرید و فروش مخدر در چابهار هست ولی نه به شکلی که در فیلم مطرح شده است

وی در پاسخ به این سوال که اهالی می گویند این گونه فروش مواد مخدر در سطح شهر رایج است، گفت: خرید و فروش مواد مخدر در شهر هست و کسی هم منکر آن نیست، اگر خرید فروش نمی شد وضع اعتیاد به این گونه نبود، اما بنده در این شهر زندگی می کنم به این صورت که در این کلیپ نشان داده می شود نیست، انشالله کسانی که این کلیپ را به این سبک و دروغین گرفته اندبه چنگال قانون گرفته می شوند.   

عمر بلوچ با بیا اینکه متاسفانه در سطح شهر فروشنده مواد مخدر وجود دارد آنهم همچون  تمام شهر های دیگر که آمار اعتیاد هم در آنجا ها بالاست ادامه داد:

ستاد مواد مخدر هم در این زمینه تلاش های زیاد انجام داده و می دهد. ما زندانی های زیادی داریم که به خاطر ماد مخدر در بند هستند، اما باز هم نیاز است در استان و به طور  کل، کشور عزم بیشتری برای مبارزه با جولان قاچاقچیان مخدر در منطقه داشته باشد. بنده به عنوان نماینده مردم می گویم تلاش برای مبارزه با مواد مخدر هست، اما باید بیشتر شود.

عمر بلوچ در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به افزایش اعتیاد و خرید و فروش مخدر در منطقه شاهد  عزم جدی تر  مسئولین برای مبارزه با مواد مخدر نیستیم، گفت: پلیس می گوید که ما همیشه پای کار هستیم و اقدامات لازم را انجام می دهیم. اما من می گویم برای این کار به تشکیلات بیشتری نیاز است.جمعیت رو به رشد است مخصوصا در استان ما و ما نیاز داریم تا ابزار کافی برای مبارزه با اعتیاد را داشته باشیم. پلیس زحمت های زیادی برای مقابله با باندهای فروش مخدر و کاهش اعتیاد انجام می دهد  اما نیاز داریم که قوی تر باشیم. این عزم باید از بالا قوی تر باشد. الان حجم کارت خواب های سطح شهر، زیر پل ها و در پارک زیاد است، برای جلوگیری از این ها باید عزم از بالا باشد.

آمار اعتیاد جوانان در چابهار به سمت افزایش است

وی با بیان این که ستاد مبارزه با مواد مخدر اقدام خوبی انجام داده است، افزود: ستاد کمپ های ماده 16 را در استان ما زیاد کرده است. کمپ سیستان و بلوچستان، زاهدان و ... اضافه شده است و کمپ چابهار هم در دستور کار است تا اضافه شود تا معتادین جمع آوری شده و در این کمپ ها به هزینه دولت بستری شوند.

وی در خصوص آمار فعلی اعتیاد جوانان در منطقه گفت : آمار دقیقی وجود ندارد، اما چیزی که بر اساس ظاهر می توان مشاهده کرد این است که  آمار اعتیاد جوانان در استان رو به افزایش است.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین چالش ها کمبود آمار اشتغال است، شرکت های بزرک و شهرک های صنعتی وجود نداشتند  تا جوانان را به کار گیرند. البته چند سالی است که با دستورات صادر شده،  مقداری اوضاع اشتغال بهتر شده است ، اما باز بسیاری از شرکت ها مسیر درست برای اشتغال را طی نمی کنند، یعنی به جای اینکه از  افراد بومی چابهار ،برای کار جذب کنند، از بیرون نیرو می آورند.وقتی فرزند این شهر بی کار است، شما باید از همان افراد شهر نیروی کار بگیرید، چون شما در حال استفاد از منابع این شهر هستید. امیدواریم در آینده شرایط اشتغال با آمدن بنگاه های اقتصادی بهتر شود.

 

کدخبر: 766686 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟