خانم جذاب اینستاگرام مرد بود /  خانم دلار کیست؟!

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری کلاهبردار اینستاگرامی که با معرفی خود به عنوان شهروند خارجی اقدام به کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

سرهنگ "حشمت سلیمانی" اظهار داشت: در پی شکایت مردی 35 ساله مبنی بر اینکه در شبکه اجتماعی اینستاگرام با خانمی اهل یکی از کشورهای اروپایی آشنا و وی با بیان اینکه قصد سرمایه‌گذاری در ایران دارد اقدام به کلاهبرداری از من کرده است که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: کارشناسان در بررسی‌های بیشتر مطلع شدند که متهم از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام خود را سرمایه‌گذار معرفی و بیان داشته برای ارسال مبالغ سرمایه‌گذاری به ایران می‌بایست مبلغ 10 هزار دلار را تحت عنوان مالیات و اقدامات اداری از طریق صرافی به حساب وی واریز شود که مالباخته از روی سادگی وجه را پرداخت و نامبرده دیگر جوابگو پیام‌های وی نبوده است.

زندان پایان کار کلاهبردار 10 هزار دلاری

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه با اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان مشخص شد متهم در حال حاضر در یکی از شهرهای جنوبی استان فارس سکونت دارد، گفت: پس از اخذ نیابت قضائی وی دستگیر و روانه دادسرا شد.

سرهنگ "سلیمانی" خاطر نشان کرد: متهم (مرد) 52 ساله پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان به کلاهبرداری 10 هزار دلاری از شاکی به بهانه سرمایه‌گذاری در ایران اقرار کرد.

این مقام سایبری با اشاره به اینکه کاربران هرگز فریب اینگونه پیام‌ها را نخورند، گفت: مجرمان سایبری با معرفی خود به عنوان شهروندان خارجی و ارسال پیام از طریق شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام قصد کلاهبرداری دارند که هموطنان در صورت مشاهده یا برخورد با هرگونه موارد مشکوک یا مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن 096380 با همکاران در میان بگذارند.

عکس تزئینی است

کدخبر: 759193 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟